Opel Corsa D İlk Çalıştırmada Rölanti Sorunu ve Yolda Gaz Kesmesi

archysenos

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2016
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
Siteyi ziyaret et
Merhabalar,
( Aracım 2012 Model 1.3 CDTİ Manuel - Essentia Opel Corsa )
Dün aracımı sorunsuz bir şekilde otoparka parkettim, sabah yola çıkmak için aracı çalıştırdığımda ( vites boşta ve otoparkta hareketsizken ) bir anda rölanti 1000 civarından 800 - 700 lere kadar düştü. istop edecek gibi oldu ve o an ve geri 1000'e yükseldi. Sonrasında araba boştayken biraz gaz vereyim dedim, dokunduğumda gazın tepki vermediğini gördüm ve dip gaz yaptım ona rağmen devir 1000de kaldı oynamadı, 10 - 20 saniye sonra kendine geldi, rölanti de düzeldi ve yola çıktım. Yola çıktığımda saniyelik olarak araç gaza tepki vermemeye başladı bu yüzden ileri geri attı kendini, gideceğim yol 18 KM civarıydı 10. km'de sorun tamamen bitti. Fakat daha sonra tekrar çalıştırdığımda aynı sorun 1-2 dakika daha devam edince benziklikten dizel enjektör temizleyici aldım döktürdüm ( çünkü benzin göstergesi kırmızıya yakındı, rölanti sorunları genelde yakıttan olacağını düşündüm ), fakat bir şey farketmedi tekrar çalıştırdığımda gaz kesme olayı tekrar başıma geldi ilk 1-2 dakika. Evimin yakınında bir ustaya gösterdim motora baktı bir şey göremedi, arıza ışığı da yanmıyor. Kendisine yakıttan olması durumunda enjektör temizleyiciler hemen etki eder mi dediğimde hemen etmez biraz yol yapman lazım dedi. Dikkatimi çeken bir diğer olay ise araç en son durdurduğumda aşırı titreyerek durdu ( kontak kapatma esnasında ), benzer sorun babamın clio'sunda da vardı ve bir parça değiştirdi aracın dururken titremesi durdu. O parçanın bahsettiğim sorunlara sebep vermesi muhtemel mi ? başına benzer olay gelen arkadaş yada tahmini olan arkadaşlar var mı ? bir kaç gün daha deneyeceğim düzelmez ise servise götüreceğim mecbur.
 

archysenos

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2016
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
Siteyi ziyaret et
sanırım bu sorunla karşılaşan olmamış, ileride arayacaklar için sorunu söyleyeyim.

Usta şikayetleri duyar duymaz EGR'den kaynaklanıyor genelde dedi. Makineye bağladığında 2 tane hata görüntülendi. Hataların bir tanesi sensörle alakalıydı, değiştirmeden önce EGR'yi temizleyeceğini ondan sonra tekrar kontrol edeceğini söyledi. Daha sonra EGR'yi söktüğünde valfin kendini kitlediğini farketti. Açılmıyordu kapakcık, temizlenip takıldığında egr'yi çalıştıran motorunun yandığını öğrendik ( kurumdan dolayı kapakcık kitlenmiş, motor da açmak için uğraşınca yanmış ). Komple EGR getirttik ve değiştirerek çözebildik olayı.

İşin saçma kısmı araç bir ara servis ışığı yakıp söndürmüştü, sönünce ben de önemli değildir diyip 4-5 ay daha kullandım ve bu sorun başıma geldi. Araç böyle bir sorunla karşılaşıyor, beyne kaydediyor ama ışığı söndürüyor.

Ustamın söylediğine göre bu araçlarda (dizel-turbo) en büyük problem buymuş. Her serviste makineye bağlayıp kontrol edilmesi sağlıklı olur dedi. Oldukça yüksek maliyetli bir parça çünkü.
 
Üst