Opel Astra J Sport 140 PS

Uğur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2006
Mesajlar
929
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Opel Türkiye'yi aradım az önce bu kül tablası olayı için bana çevrecilik hareketi çerçevesinde Astra araçlara konulmadığını söylediler.
Bende o zzaman sigara içen herkez izmaritini camdan atacak diyince telefondaki arkadaş güldü. böylece sürücülerde çevreye ciddi katkı sağlarlar dedi.
Ama her şey bir yana bütün Opel modellerinde varken bir tek Astrada yok. O zaman bu çevrecilik mantığına göre hiç bir aracında olmaması gerekir.
Bence başka bir şey var bı konu ile alakalı

Sizi bilgilendiren arkadaş yanlış bilgilendirmiş, küllük alınabilmesi için paket halinde satılıyor artık, çıkarma falan yok, sadece siz aracınızı alırken "tiryaki paketi" sanırım adı öyleydi onu da istiyorum diyorsunuz ve ekliyorlar. Bence bayiiye gittiğinizde bunu sorun cüzi bir miktara satıyorlar.

2010 astra sahipleri sol taraftaki rüzgar sesinden şikayetçi 100 km hızın üstündeyken ama 2011 sahiplerinin pek böyle bir şikayeti yok. Bir de bazı kullanıcıların göğüsten gelen tıkırtılardan şikayetçi olduklarını duymuştum yalıtımla hallediliyor sanırım.
 

dewilking08

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,792
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
jettayı bilmiyorum ancak golf tsi(122lik) 1150 kg civarındaydı.yeni astra nerden baksak 1250 1300kg'dan aşağı değildir tahmininmce.daha büyük ve enine daha geniş bir kasa ivmelenme etkisinin çok daha az olması da pek anormal değil.1,4 t değil de 1,6t ile tsi'yı karşılaştırırsam.vw bu konuda daha başarılı bence.daha yumuşak çalışıyor ivmelenme hissi daha güçlü ancak tsi motorun ömrü biraz daha kısa...

arabayı uzun süre performanslı kullandığınızda mutlaka kısa bir süre dinlendirin.
 

savas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Mar 2008
Mesajlar
446
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
dediğiniz yakıt tüketimi fazla galiba sizin kullanışınızdan kaynaklanıyor.opelin performansı biraz azdır fakat vw daha ekonomiktir.bu motorların 140 hp denildiğinde sizin gibi herkestede 100 hp atmosferik motorlar karşılaştırıp sanki %40 daha güçlü bir arabaya sahip olduğunuzu zannedip yanılırsınız.benim daha önce kullandığım astra ile z18xer 140 hp 1800 cc motor ile vw 1.4 tsi inden ki oda 140 hp daha performanslı idi kalkış dışında.çünkü turbo motorlar gücü belirli devir sıkalası arasında yüksektir.mesala 6500 devir çeviren opelin z18xer 110hp güce düşerken vw veya opelin 1.4 turbo motoru 80 hp düşer.yani turbolar 4000 devirden sonra bitmeye başlar.sonuç olarak sizin gibi kullanıcılarda bundan yakınır.
 

ballbreaker

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Nis 2009
Mesajlar
58
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
dediğiniz yakıt tüketimi fazla galiba sizin kullanışınızdan kaynaklanıyor.opelin performansı biraz azdır fakat vw daha ekonomiktir.bu motorların 140 hp denildiğinde sizin gibi herkestede 100 hp atmosferik motorlar karşılaştırıp sanki %40 daha güçlü bir arabaya sahip olduğunuzu zannedip yanılırsınız.benim daha önce kullandığım astra ile z18xer 140 hp 1800 cc motor ile vw 1.4 tsi inden ki oda 140 hp daha performanslı idi kalkış dışında.çünkü turbo motorlar gücü belirli devir sıkalası arasında yüksektir.mesala 6500 devir çeviren opelin z18xer 110hp güce düşerken vw veya opelin 1.4 turbo motoru 80 hp düşer.yani turbolar 4000 devirden sonra bitmeye başlar.sonuç olarak sizin gibi kullanıcılarda bundan yakınır.

Sanırım bu konuda bir hatanız var.
Daha önce kullandığım Jetta 1.4 TSİ aracımda bu işlem tam tersiydi.
Öncelikle aracın rölantide ürettiği 200 nm tork vardı ki bu büyük bir avantaj. Oysaki sizin kullandığınız 1.800 cc lik astranız bu gücü maksimum devirde bile üretemiyordu !! Yani 200 NM torka çok uzak bir araçtı. Örneğin 2000 model bir Corsa 1.8 GSİ 4600 devirde maksimum 165 NM tork üretirken sadece 125 PS güç alabiliyordunuz ve buda sadece yüksek devirde oluyordu. Sanırım sizin Astra aracınızda aynı verilere sahip bir araç olduğu için aynı değerleri alabilirsiniz ve bu araç ile 6500 devir çevirdiğiniz zaman güç kaybınız 30 Ps ten fazla olur !!! Yani dediğiniz gibi 110 beygir olmaz.
Özellikle Turbo destekli bir motorun güç kaybını 60 beygir olarak vermenizi hiç anlayamadım. Atmosferik bir motora oranla güç kaybı çok daha az olur, size bir örnek vereyim TSİ aracım 6 vitesti ve altıncı vites hariç her viteste aracı red line a sokabiliyordunuz sadece 6 viteste 5500 devirde cut off devreye giriyordu. Ve bu olurken araç çok hızlı bir şekilde hızlanıp gaz tepkilerine çok çabuk cevap veriyordu.
Bir de güç dengesine değinmek istiyorum. Turbo destekli bir motorun hem torku daha fazladır hemde PS olarak gücü daha fazladır. Yani sizin dediğiniz gibi %40 daha fazladır diye sanmıyoruz ! biliyoruz...
Siz en yüksek torku almak için yüksek devir çevirmeniz gerekirken Turbolu bir araç sizin en yüksek devrinizde dahi üretemediğiniz torku rölantide üretmektedir.
z18xer in 5600 devirde artık havasız kaldığında turbo destekli bir motor yaklaşık olarak 1000 devir daha fazla çevirecektir ve sizin tabirinizle neredeyse %50 lik bir güç kaybı yaşamayacaktır.
Ben şahsen 3.5 sene TSİ araçlı bir motor kullandım ve araç gerek kalkışta gerekse yüksek hızlarda en ufak bir taviz vermeden mükemmel hızlanıyordu.
Dediğiniz gibi Turbolu bir aracın 4000 devirden sonra bitmesi ise anlamsız çünkü 3000 devre kadar devrede olan kompresör yerini 3000 devirden sonra turboya bırakıyordu ve turboda 3000 devirden 6700 devire kadar aralıksız ve boşluksuz çalışıyordu.
Şimdiki aracımı deneme fırsatım henüz olmadı ama en kısa sürede bir deneme yapıp sizinle burada paylaşıcam
 
Son düzenleme:

DarkMagic

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
3,625
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
dediğiniz yakıt tüketimi fazla galiba sizin kullanışınızdan kaynaklanıyor.opelin performansı biraz azdır fakat vw daha ekonomiktir.bu motorların 140 hp denildiğinde sizin gibi herkestede 100 hp atmosferik motorlar karşılaştırıp sanki %40 daha güçlü bir arabaya sahip olduğunuzu zannedip yanılırsınız.benim daha önce kullandığım astra ile z18xer 140 hp 1800 cc motor ile vw 1.4 tsi inden ki oda 140 hp daha performanslı idi kalkış dışında.çünkü turbo motorlar gücü belirli devir sıkalası arasında yüksektir.mesala 6500 devir çeviren opelin z18xer 110hp güce düşerken vw veya opelin 1.4 turbo motoru 80 hp düşer.yani turbolar 4000 devirden sonra bitmeye başlar.sonuç olarak sizin gibi kullanıcılarda bundan yakınır.

140 beygir sedan ofof..
 

cagri1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
2,819
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.insigniateam.com
10 litre çok fazla bence. 1.4T'nin esprisi zaten yakıt tüketiminde. Insignia 1.6T şehiriçi ortalama 10-11 litre yakıyor, birde Astra 1.4T sahibi üyemiz var, onun ortalama tüketimi 8,3 litre. Insignia'dan Astra'ya geçmeyi düşünen üyemiz var, hatta buraya da üye kendisi :)

1.4T performans/yakıt tüketimi çok başarılı araç bence, zamanla yakıt tüketimi düşebilir, bir süre takip edin bakalım.

97 oktanın bir esprisi yok, zaten tüm firmalar da 95 oktanı öneriyor. zaten benzin fiyatı almış başını gidiyor..

fıskiyelerin ayarı altlarından yapılıyordu diye hatırlıyorum. + şeklinde bir parça vardı, +'nın hangi tarafını ittirirseniz fıskiye o yönde hareket ediyor sanırım.

motoru çalıştırmada ilk 30-60 saniye çok yüklenmeyin derim.
stop etmeden önce eğer performanslı kullandıysanız min. 2 dk bekleyin, normal kullanımda 15-30 saniye yeterli. yada eve yaklaşırken çok çok sakin kullanırsanız hiç beklemeseniz de olur :)
 

ballbreaker

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Nis 2009
Mesajlar
58
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
10 litre çok fazla bence. 1.4T'nin esprisi zaten yakıt tüketiminde. Insignia 1.6T şehiriçi ortalama 10-11 litre yakıyor, birde Astra 1.4T sahibi üyemiz var, onun ortalama tüketimi 8,3 litre. Insignia'dan Astra'ya geçmeyi düşünen üyemiz var, hatta buraya da üye kendisi :)

1.4T performans/yakıt tüketimi çok başarılı araç bence, zamanla yakıt tüketimi düşebilir, bir süre takip edin bakalım.

97 oktanın bir esprisi yok, zaten tüm firmalar da 95 oktanı öneriyor. zaten benzin fiyatı almış başını gidiyor..

fıskiyelerin ayarı altlarından yapılıyordu diye hatırlıyorum. + şeklinde bir parça vardı, +'nın hangi tarafını ittirirseniz fıskiye o yönde hareket ediyor sanırım.

motoru çalıştırmada ilk 30-60 saniye çok yüklenmeyin derim.
stop etmeden önce eğer performanslı kullandıysanız min. 2 dk bekleyin, normal kullanımda 15-30 saniye yeterli. yada eve yaklaşırken çok çok sakin kullanırsanız hiç beklemeseniz de olur :)

Yakıt tüketimi dediğiniz gibi zamanla oturur herhalde, bu arada fıskiyeleri ayarladım dediğiniz gibi + şeklinde teşekkür ederim.
 

petro

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ara 2009
Mesajlar
834
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
1.4 tsi passat 122 hp kullanan bir arkadaşım var...her gün yaklaşık 150 km yapıyor..o kasaya göre yakıtından çok memnun..sizinde zamanla düşecektir..
 

savas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Mar 2008
Mesajlar
446
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Sanırım bu konuda bir hatanız var.
Daha önce kullandığım Jetta 1.4 TSİ aracımda bu işlem tam tersiydi.
Öncelikle aracın rölantide ürettiği 200 nm tork vardı ki bu büyük bir avantaj. Oysaki sizin kullandığınız 1.800 cc lik astranız bu gücü maksimum devirde bile üretemiyordu !! Yani 200 NM torka çok uzak bir araçtı. Örneğin 2000 model bir Corsa 1.8 GSİ 4600 devirde maksimum 165 NM tork üretirken sadece 125 PS güç alabiliyordunuz ve buda sadece yüksek devirde oluyordu. Sanırım sizin Astra aracınızda aynı verilere sahip bir araç olduğu için aynı değerleri alabilirsiniz ve bu araç ile 6500 devir çevirdiğiniz zaman güç kaybınız 30 Ps ten fazla olur !!! Yani dediğiniz gibi 110 beygir olmaz.
Özellikle Turbo destekli bir motorun güç kaybını 60 beygir olarak vermenizi hiç anlayamadım. Atmosferik bir motora oranla güç kaybı çok daha az olur, size bir örnek vereyim TSİ aracım 6 vitesti ve altıncı vites hariç her viteste aracı red line a sokabiliyordunuz sadece 6 viteste 5500 devirde cut off devreye giriyordu. Ve bu olurken araç çok hızlı bir şekilde hızlanıp gaz tepkilerine çok çabuk cevap veriyordu.
Bir de güç dengesine değinmek istiyorum. Turbo destekli bir motorun hem torku daha fazladır hemde PS olarak gücü daha fazladır. Yani sizin dediğiniz gibi %40 daha fazladır diye sanmıyoruz ! biliyoruz...
Siz en yüksek torku almak için yüksek devir çevirmeniz gerekirken Turbolu bir araç sizin en yüksek devrinizde dahi üretemediğiniz torku rölantide üretmektedir.
z18xer in 5600 devirde artık havasız kaldığında turbo destekli bir motor yaklaşık olarak 1000 devir daha fazla çevirecektir ve sizin tabirinizle neredeyse %50 lik bir güç kaybı yaşamayacaktır.
Ben şahsen 3.5 sene TSİ araçlı bir motor kullandım ve araç gerek kalkışta gerekse yüksek hızlarda en ufak bir taviz vermeden mükemmel hızlanıyordu.
Dediğiniz gibi Turbolu bir aracın 4000 devirden sonra bitmesi ise anlamsız çünkü 3000 devre kadar devrede olan kompresör yerini 3000 devirden sonra turboya bırakıyordu ve turboda 3000 devirden 6700 devire kadar aralıksız ve boşluksuz çalışıyordu.
Şimdiki aracımı deneme fırsatım henüz olmadı ama en kısa sürede bir deneme yapıp sizinle burada paylaşıcam

ben zaten kalkış esnasında turbo motorların daha iyi olduğunu söyledim.ben özellikle z18xer ve 1.4 tsi devir güç eğrisini x-y düzleminde grafik olarak ölçmüş bir sitedende grafiklere baktığımda benim düşüncemi destekliyordu.evet z18xer 3500 devirde max değerine ulaşır 175 nm fakat yüksek devirlerde düşüşü turbo motordan daha azdır.

bunu arkadaşımla denedik.onda vw golf 1.4 tsi 2008 model 140 hp vardı bende ise astra h 1.8 otobanda yarışmaya başladığımızda beni geçti fakat 180 civarı onunla arayı kapamaya başladım körfez gişesine gelen düzlükte benim astra 230 km hıza çıktı ve aynı zamanda golfü geçmiştim.evet doğru turbo motor torku var ama rolling de nefessizdir hacmi küçükse. birde golf fabrika verisi 0-100 km hıza 8.8 sn çıkar astra ise 10.2 sn bu 1.4sn fark bence çok fazla değil fakat turbo motorun artısıdır.
 

savas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Mar 2008
Mesajlar
446
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
ballbreaker´isimli üyeden Alıntı
Sanırım bu konuda bir hatanız var.
Daha önce kullandığım Jetta 1.4 TSİ aracımda bu işlem tam tersiydi.
Öncelikle aracın rölantide ürettiği 200 nm tork vardı ki bu büyük bir avantaj. Oysaki sizin kullandığınız 1.800 cc lik astranız bu gücü maksimum devirde bile üretemiyordu !! Yani 200 NM torka çok uzak bir araçtı. Örneğin 2000 model bir Corsa 1.8 GSİ 4600 devirde maksimum 165 NM tork üretirken sadece 125 PS güç alabiliyordunuz ve buda sadece yüksek devirde oluyordu. Sanırım sizin Astra aracınızda aynı verilere sahip bir araç olduğu için aynı değerleri alabilirsiniz ve bu araç ile 6500 devir çevirdiğiniz zaman güç kaybınız 30 Ps ten fazla olur !!! Yani dediğiniz gibi 110 beygir olmaz.

benim aracım z18xer bunun anlamı 140 hp ve 175 nm tork.birde size site adresi veriyorum www.rototest.com burada kullanılmış araçların alınıp motor testi yapılıp bununda sonuçlarını grafik olarak gösteren bir site.bahsettiğiniz gibi değil golf de dediğiniz gibi kompresör bitiyor turbo başlıyor ama 4200 sonra tork hızla aşagıya düşüyor.
 
Son düzenleme:
Üst