Opel Astra J Sport 140 PS

ballbreaker

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Nis 2009
Mesajlar
58
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ballbreaker´isimli üyeden Alıntı
Sanırım bu konuda bir hatanız var.
Daha önce kullandığım Jetta 1.4 TSİ aracımda bu işlem tam tersiydi.
Öncelikle aracın rölantide ürettiği 200 nm tork vardı ki bu büyük bir avantaj. Oysaki sizin kullandığınız 1.800 cc lik astranız bu gücü maksimum devirde bile üretemiyordu !! Yani 200 NM torka çok uzak bir araçtı. Örneğin 2000 model bir Corsa 1.8 GSİ 4600 devirde maksimum 165 NM tork üretirken sadece 125 PS güç alabiliyordunuz ve buda sadece yüksek devirde oluyordu. Sanırım sizin Astra aracınızda aynı verilere sahip bir araç olduğu için aynı değerleri alabilirsiniz ve bu araç ile 6500 devir çevirdiğiniz zaman güç kaybınız 30 Ps ten fazla olur !!! Yani dediğiniz gibi 110 beygir olmaz.

benim aracım z18xer bunun anlamı 140 hp ve 175 nm tork.birde size site adresi veriyorum www.rototest.com burada kullanılmış araçların alınıp motor testi yapılıp bununda sonuçlarını grafik olarak gösteren bir site.bahsettiğiniz gibi değil golf de dediğiniz gibi kompresör bitiyor turbo başlıyor ama 4200 sonra tork hızla aşagıya düşüyor.

Sanırım sizin turbo destekli motorlar hakkında pek bilginiz yok !
3000 devirde başlayan hiç bir turbo araç buna eskilerde dahil 1200 devir çevirdikten sonra güç düşüşü yaşamaz, bu tekniğe aykırı mühendisliğe aykırı her şeye aykırı bir durum. O araçta ya bir turbo arızası vardır yada elektronik bir arıza başka bir sebep olamaz. Turbonun olmasının amacı zaten daha fazla güç elde etmek olduğunu size hatırlatırım.
 

savas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Mar 2008
Mesajlar
446
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Sanırım sizin turbo destekli motorlar hakkında pek bilginiz yok !
3000 devirde başlayan hiç bir turbo araç buna eskilerde dahil 1200 devir çevirdikten sonra güç düşüşü yaşamaz, bu tekniğe aykırı mühendisliğe aykırı her şeye aykırı bir durum. O araçta ya bir turbo arızası vardır yada elektronik bir arıza başka bir sebep olamaz. Turbonun olmasının amacı zaten daha fazla güç elde etmek olduğunu size hatırlatırım.

tamam siz haklısınız.
 

terkene

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2010
Mesajlar
145
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hacim çok önemli, 2 lt - 1.8 lt - 1.6 lt - 1.5 lt - 1.4 lt - 1.3 lt .......
küçük hacimli motor yapılmıyormu? yapılıyor tabii ki..
1.3 lt lik, 1.4 lt lik bir motor 1.5-1.6 kadar güç verebiliyormu? verebiliyor da, veremiyor da..daha büyük bir hacim olası pek çok hata ve sorunun önüne geçiyor, daha toleranslı oluyor, daha konforlu bir sürüş sağlıyor.
1.3 cdti mi? 1.6 mı deseler? ekonomi bazı şeylerin önüne geçebilir ve 1.3 kabullenilebilir belki.
1.6 mı? 1.4 turbo mu? denilse, madem ekonomi kaygısı yok, o halde daha büyük hacim (1.6 lt) derim. 1.4 turbo ile 1.6 nın tüketimleri aynı..beygir olayına girmeyeceğim zaten.
1.4 turbo ile 1.6 atmosferik arasındaki; gerek beygir, gerek ise tüketim memnuniyetleri ve genel şikayetler için sadece bekleyelim derim.
özetle: 1.4 turbo mu? 1.6 atmosferik mi? nin cevabı bence 1.6 atmosferik.
1.3 cdti mi? yoksa yukarıdaki ikisinden biri mi derseniz? (soruyu bu şekilde sorduğunuza göre ekonomi kaygınız var demektir) cevabım 1.3 cdti olur..

(1.4 turbonun 140 beygirlik bir araç gibi gidip-gitmediği ve tüketiminin 1.6 atmosferikden daha az mı? yoksa daha çok mu? olduğu sorularının cevabı için, sadece bekleyelim derim. Bekleyelim dememin sebebi, (bence) bir soru işaretinin varlığından dolayı değil de, verilen lansman gazının tozlarının dağılması açısındandır. Bu ikisinden hangisi? sorusu karşısında benim tercihim zaten belli).
 
Son düzenleme:

mukeala

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2010
Mesajlar
608
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1.4 140hp bırak 1.6 180hp de bile alt devirlerde ivmelenme sorunu var bunu itiraf etmek gerek güç 2000 devirden sonra ancak geliyor.
 

Erden_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
940
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.drive2.ru
Sanırım sizin turbo destekli motorlar hakkında pek bilginiz yok !
3000 devirde başlayan hiç bir turbo araç buna eskilerde dahil 1200 devir çevirdikten sonra güç düşüşü yaşamaz, bu tekniğe aykırı mühendisliğe aykırı her şeye aykırı bir durum. O araçta ya bir turbo arızası vardır yada elektronik bir arıza başka bir sebep olamaz. Turbonun olmasının amacı zaten daha fazla güç elde etmek olduğunu size hatırlatırım.

Incele istersen dnyoyu...
Corsa OPC.. 235hp 395nm...
Birde sen olcturde bak.

88cc73b992b3db90-large.jpg
 

DarkMagic

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
3,625
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Turbo atmosferik konusu söz konusuyken opelin 1.6 115 beygirleri atmosferik mi?
 

ballbreaker

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Nis 2009
Mesajlar
58
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Incele istersen dnyoyu...
Corsa OPC.. 235hp 395nm...
Birde sen olcturde bak.

88cc73b992b3db90-large.jpg


Evet sunduğun tabloda her şey ortada arkadaşım.
Siz inanmak istediklerinize inanıyorsunuz eğer tabloya iyi bakarsanız alt devirlerde aracı yüksek torkunun götürdüğünü apaçık göreceksiniz ve yüksek devirlerde ise beygir gücünün 6000 ile 6500 devir arasında maksimum güce ulaştığını görebilirsiniz.
 
Üst