Opel Astra H için Chip Tuning

IEJDERI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
12
Yaş
31

Öncelikle Slm ,

2008 model opel astra h 1.3 enjoy dizel aracım var buna ben chip tuning yaptırmak istiyorum bi kaç yerden fiyat ve bilgi aldım chip taktırma değilde beyine girip arabada olan bir özelliği açıcaklarını sölediler bi nevi uygulama yüklemek gibi istenildiğinde geri düzeltilebilirmiş.90 beygir den 115 120 arasına çıkıcakmış araçta farkını görceğimi ve yakıtında dahada düşeceğini sölediler.

Fiyat olarak 2 ayrı yerden aldım biri 600 diğeri 500 fiyat verdi.

Sizce fiyaatı uygunmu böle bir uygulamanın ve en önemlisi arabaya ilerde yada zamanla sıkıntı yaşattırırmı.Bikaç yerden forumlara baktım yapanlar hiç bir eksi yanı yok diyorlar ve yaşamadık demişler.


Sizdende bilgi alim dedim
 

siezma

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
609
Öncelikle Slm ,

2008 model opel astra h 1.3 enjoy dizel aracım var buna ben chip tuning yaptırmak istiyorum bi kaç yerden fiyat ve bilgi aldım chip taktırma değilde beyine girip arabada olan bir özelliği açıcaklarını sölediler bi nevi uygulama yüklemek gibi istenildiğinde geri düzeltilebilirmiş.90 beygir den 115 120 arasına çıkıcakmış araçta farkını görceğimi ve yakıtında dahada düşeceğini sölediler.

Fiyat olarak 2 ayrı yerden aldım biri 600 diğeri 500 fiyat verdi.

Sizce fiyaatı uygunmu böle bir uygulamanın ve en önemlisi arabaya ilerde yada zamanla sıkıntı yaşattırırmı.Bikaç yerden forumlara baktım yapanlar hiç bir eksi yanı yok diyorlar ve yaşamadık demişler.


Sizdende bilgi alim dedim
çok basit düşünürsek hem performans artacak hemde yakıt azalacak ve hiçbir zararı olmayacak, bir de motor ömrü de uzayacak deseler tam olacakmış
sizce söyledikleri doğru olsa opel mühendisleri arabayı hem daha performanslı hemde daha az yakacak şekilde tasarlardı
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,889
Yaş
38
Öncelikle Slm ,

2008 model opel astra h 1.3 enjoy dizel aracım var buna ben chip tuning yaptırmak istiyorum bi kaç yerden fiyat ve bilgi aldım chip taktırma değilde beyine girip arabada olan bir özelliği açıcaklarını sölediler bi nevi uygulama yüklemek gibi istenildiğinde geri düzeltilebilirmiş.90 beygir den 115 120 arasına çıkıcakmış araçta farkını görceğimi ve yakıtında dahada düşeceğini sölediler.

Fiyat olarak 2 ayrı yerden aldım biri 600 diğeri 500 fiyat verdi.

Sizce fiyaatı uygunmu böle bir uygulamanın ve en önemlisi arabaya ilerde yada zamanla sıkıntı yaşattırırmı.Bikaç yerden forumlara baktım yapanlar hiç bir eksi yanı yok diyorlar ve yaşamadık demişler.


Sizdende bilgi alim dedim

Yaptir kardeşim , biraz kara duman atar onun haricinde bende bir zararı olduguna dair bir sey okumadım , sadece emisyon degerlerin cevre katili oluyor :) , Opel mühendisleri bundan dolayı zaten o beygirleri gizliyor .
 

viper&viper

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,321
Yaş
42
Mühendisler bunu düşünemedi mi diye bir argüman biraz yanlış. Mühendisler 1.3 CDTI 'ı kendilerine verilen sınırlar içinde üretiyor. Burada en önemli kısıt emisyon ölçüleri. Bu nedenle motorlar içinde hep saklı bir güç bulunur. Önemli olan limitler dahilinde bunu açığa çıkarabilmektir. Tabii ki limitlere çok yüklenen bir yazılım, buna ek olarak aracı çok sıkıştırarak kullanmak motor ömründen alır.

Ben eski CDTI ama yaptırmıştım yazılım. 120hp 240nm olmuştu. Denildiği gibi de normal kullanımda 1 lt ye yakın tasarruf yapmıştı
 

siezma

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
609
Fizik kuralları her şey den kazanç olmaz bir yerden kazanıyorsan bir yerden de kayıp olur benim demek istediğimde bu zaten çevereyi fazla kirletirsin ki kimsenin umrunda değil! Birde hızlı yaşa genç öl misali motor ömrün kısalır
 

viper&viper

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,321
Yaş
42
Yukarıda yazdığımdan farklı bir şey yok aslında. Motor ömrü kısalır demişsizniz ne kadar kısalır? Yeni nesil bu motorların ömrü 300Bin km yi devirecek şekilde. Siz bakımları aksatmazsanız, aracı güzel kullanırsanız çok çok uzun ömürlü olurlar. Tam tersi durumda yazılım olmadan da motor ömrünü kısaltmak elinizde. Hatta araç daha Bin km yi doldurmadan turbo yu yemeniz de mümkün.

Yazılım 300bin km lik motor ömrünü alıp da 200bine 150bine indirmez. Olsun olsun 280 bine indirir ki bu hiçbirşey dir. Tabii burada doğru yazılım çok önemlidir. Siz tutup araca kaldıramayacağı basınçları yüklerseniz 2 günde motoru indirirsiniz zaten.

Çevre işine gelince, maalesef ülkemizde çevreyi kirleten o kadar şey var ki. En basitinden bindiğiniz dolmuşların, belediye otobüslerinin, yük taşımacılığında kullanılan kamyonların oluşturduğu kirlilik yanında ECU yazılımlı bir dizel inanın hiç kalır.

Ben yazılım yaptırdığımda aracım emiyon ölçüm sınırları içinde kalmıştı. Zaten normal kullanımda sorun olmuyor. Sadece dip gazlarda biraz daha fazla salınım yapıyor ki bunu düşünen biri o zaman hiç benzinli ya da dizel araç kullanmasın.
 

siezma

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
609
beni en çok sinir eden kamyonlar egzozdan resmen fabrika bacası gibi ve o kamyon hergün yolda ve bunu sevgili trafik polislerimiz görmüyorlar mı yada görslerde bunun cezası yok mu o zaman neden egzoz muayenesine giriyoruz anlamış değilim
 

viper&viper

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,321
Yaş
42
O muaynelerin asıl amacı vatandaşı yolmak da ondan. YOksa trafik güvenliği ve çevre en son düşünülen şey. Söyleyin bana 160TL lik ne muaynesi yapılıyor orada Allah aşkına?
 

Z20LEH

Vmax Performance
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2006
Mesajlar
363
Öncelikle Slm ,

2008 model opel astra h 1.3 enjoy dizel aracım var buna ben chip tuning yaptırmak istiyorum bi kaç yerden fiyat ve bilgi aldım chip taktırma değilde beyine girip arabada olan bir özelliği açıcaklarını sölediler bi nevi uygulama yüklemek gibi istenildiğinde geri düzeltilebilirmiş.90 beygir den 115 120 arasına çıkıcakmış araçta farkını görceğimi ve yakıtında dahada düşeceğini sölediler.

Fiyat olarak 2 ayrı yerden aldım biri 600 diğeri 500 fiyat verdi.

Sizce fiyaatı uygunmu böle bir uygulamanın ve en önemlisi arabaya ilerde yada zamanla sıkıntı yaşattırırmı.Bikaç yerden forumlara baktım yapanlar hiç bir eksi yanı yok diyorlar ve yaşamadık demişler.

Sizdende bilgi alim dedim
merhaba, uygulamayı yapacak yerleri iyice araştırdıktan sonra karar verirseniz çok iyi olur. Bu durumda aracınızda bir problem olacağını düşünmüyorum. Verilen fiyatlar uygun.
 

Z20LEH

Vmax Performance
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2006
Mesajlar
363
çok basit düşünürsek hem performans artacak hemde yakıt azalacak ve hiçbir zararı olmayacak, bir de motor ömrü de uzayacak deseler tam olacakmış
sizce söyledikleri doğru olsa opel mühendisleri arabayı hem daha performanslı hemde daha az yakacak şekilde tasarlardı

merhaba, çoğu araç üreticisi bunu zaten uygulamakta. Ornek olarak X bir firma 90 hplik araç çıkarıyor arkasindan 105HP diye tekrar çıkarıyor. Fark ise sadece yazılım..
 

göksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
107
Aslında bende neredeyse 6 aydır yazılım konusunda bir türlü karar veremeyenlerdenim,benim 170 lik astra h direk 235-240 oluyor çünkü basınç kısılmamış orjinal yazılımı zaten 200 hp ve doğal olarak 200 e yazılım uygulanmış gibi oluyor ama konu aslında çevre kirliliği yanında dayanıklılık ve uzun ömürlülük,yukarıda arkadaşın belirttiği gibi aynı aracın yazılımı ile oynanıp daha yüksek hp lerde çıkarılması kadar basitde değil,aynı araç olabilir ancak kullanılan parçaların dayanıklılık farkları için alaşımları da farklı,en basitinden kendi aracım için şunu söyleyeyim motor kulağı yüzünden vibrasyon yapan aracımın motor kulağını değiştiren usta 1.6 larda kullanılan kulaktan takmış,parça 1.6 ile 2.0 görüntü şekil herşeyi ile birebir aynı ancak gelgelelim benim araba 2.0 olduğu için tam 1 ay sonra o kulağı pert etti :) diyeceksiniz ki eee kendi orjinal kulağındada sorun olmuş,evet oldu ama aracın orjinal motor kulağı ve aracım 140 binde :) yani bir ayda pert olmadı işte asıl bilinmesi gereken nokta bu,parçalar görüntüde birbirinin aynısı olsada dayanım için kullanılan malzeme alaşımları farklı, araç üreticilerin motor konusunda ilk tercihleri uzun ömürlü olmalarıdır yoksa hemen hemen hepsinin elinde yarış otomobili üretecek teknolojisi var,ancak herkes bilir ki hiçbir yarış otomobilini sokakta kullanamazsınız yani güncel olarak,sebebide uzun ömürlü olmamalarıdır,yazılım ayağında düşünürsek turbo olmayan araçlara yazılımın bir faydası olmadığını herkes bilir,turbo araçlardada emisyonun yanında güvenlik ortalaması vardır,bunu şöyle düşünebiliriz mesela bir işlemci üretimi düşünün aynı banddan çıkıyor ancak testler esnasında bir tanesi 3 ghz hızında sağlıklı ve kararlı çalışırken diğeri 2.6 ghz de sıkıntısız çalışıyor ve kodları üretim teknolojisi herşeyi aynı olsada kararlılık ve sorunsuz çalışımı farklı olduğu için farklı etiketlerde paketlenip fiyatlanıp satılıyor ve siz 2.6 ghz olanı 50 usd daha aşağı alıp overclock yaparak 3.2 yada 3.5 e kadar soğutma sistemini değiştirip çalıştırıyorsunuz ancak bu işlemcininde ömründen yemiş oluyorsunuz ve tam kararlı yada sağlıklı çalışıyor gibi görünsede ara ara sıkıntılar çıkarabiliyor,test programlarından geçtikten sonrada bunu yapabiliyor,konuyu çok uzattım kusura bakmayın ancak bence araca göre değişebilir fakat çok uç noktalarda yazılım attırmak yada stage aşamalarına geçmek orjinal donanım ile zaten mümkün değil ve yapanlarında satış sitelerinde görürsünüz zaten hemen hemen hepsi motoru yenilendi diye bahseder satarlarken,yada dizellerde yazılım sonrası siyah duman normal derler kesinlikle normal değildir,aracın karışım düzeyini tam ayarlayamadıkları için zaten zengin yada fakir olarak çalışmakta ve yakıtı tam yakamadığı içinde siyah duman atmaktadır,uzun vadede de zengin yada fakir karışımın aracınızın motor aksamına vereceği zarar az çok bellidir,ben yazılım işi tamamen kötü yada yapılmamalıdır demiyorum kimse yanlış anlamasın,örneğin avrupada euro 5 normuna uymayan bir aracı üretim bandından çıkarıp satamazsınız ve bunu satmak için 150 hp aracı belki 115 e düşürerek emisyon değerini yakalayıp satmaları gerekir ve bu yapılan bir olay zaten,aracınızın sağlıklı çalışacağı hp miktarını araştırarak kafanız rahat sıkıntısız binersiniz yada maximum düzeyde artış yaparım motorun ömrünün bitmesine yakın satarım aracı başkası uğraşsın mantığı varsa onu bilemem,o da kişinin kendi vicdanıdır,ayrıca burası Türkiye bunu unutmayalım,ellerin vatanı 97 oktanı 97 oktan olarak üretip kullanırken bizde 93 ü 95,95 ide 97 diye kullanıyoruz,sadece yazılım yeterli gelmiyor anlayacağınız,uzun tuttum ancak tekrar kusura bakmayın ve bu işi tecrübeli kişilere vede verdikleri garantilere göre yaptırın,yarın başınız ağrırsa sizi tanımayacak kişi yada yerlere 3 kuruş ucuzluk için rağbet etmeyin,ben chip yada yazılımcı değilim normal araç kullanıcısıyım,tavsiye olunan isim vermeyeceğim 2 yer var garanti verebilecek sağlam kişiler onun dışında pek düşünmüyorum,ayrıca kutu chipler yazılım kadar ince ayar imkanı vermez ve yazılım kadar faydalı olmaz haberiniz olsun araştırın derim,saygılar...
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,442
Yaş
35
Göksel Bey,
Ustanız sizi yemiş. Parça numaralarına bakın Epc de görürsünüz. Ön motor kulağının onlarca yan sanayiisi var. 25Tl ye de var, 205tl ye de. Original olan Gmdir ve 210TL gibi bir fiyatı var. Şu an indirimde olması gerek. Gm alın görürsünüz farkı. Oda en azından 100.000km görür. Yan sanayii ile iş yürümez

Yazılım farkı ile güç farkı olan ve vidası bile farklı olmayan size çokca örnek verebiliriz. Parçaların aynı olduğunun kanıtı parça numarasıdır zaten.

Çok özetle üretilen bir araç, her türlü iklim ve ülkede, bakımsız olarak da iş görebilmelidir. Emisyon harici; Araç bakımı 15.000 yerine 20.000 de bile yaptırmayan, çölde kullanan, buzda kullananları da fabrika hesaplar, ve ona göre güvenlik değerleri bırakmak zorundadır. Ayrıca bu artan güç, yürüyen aksama ve aktarmaya ek yük getirecektir, Motor değil de, bu tür pahalı kırımlar arızalar muhtemel. Maliyeti de düşürür bu sayede üretici. Aracınıza iyi bakıyor ve üzmüyor iseniz, iyi bir yerde yaptırabilirsiniz.
 

tahrix

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Nis 2014
Mesajlar
8
Benim de bi merakım var çhip olayına. Hondalarda olmadığı için yaptıramammıştım. Şimdi opel aldım ve 1. vitesteki ağırlık ve düşük devirlerdeki hantallığı rahatlatmak için chip düşünüyorum. Acaba doğru mu düşünüyorum?

Ankara'da bi şaşmaz da olduğunu gördüm forumda. Başka tavsiyeleriniz var mıdır.

"Aracım 1.3 dizel otomatik"
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,442
Yaş
35
Benim de bi merakım var çhip olayına. Hondalarda olmadığı için yaptıramammıştım. Şimdi opel aldım ve 1. vitesteki ağırlık ve düşük devirlerdeki hantallığı rahatlatmak için chip düşünüyorum. Acaba doğru mu düşünüyorum?

Ankara'da bi şaşmaz da olduğunu gördüm forumda. Başka tavsiyeleriniz var mıdır.

"Aracım 1.3 dizel otomatik"
Astra J mi H mı aracınız. Forum sponsorumuzu tavsiye ederim.
 

tahrix

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Nis 2014
Mesajlar
8
Astra J mi H mı aracınız. Forum sponsorumuzu tavsiye ederim.
Şehir dışında olduğum için ancak girebildim bugün foruma. Aracım H. Uzun yolda fazlasıyla test etme imkanım oldu. chip den beklentim sadece yukardaki dediklerim. Eğer bunları sağlayacaksa yaptırırım.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,442
Yaş
35
O ilk andaki hantallığın bir bölümü kalıyor, hali ile hacimsiz dizel bir araç. Ama sonrası çok keyifli oluyor.
 

Z20LEH

Vmax Performance
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2006
Mesajlar
363
Konuyu bir geç okudum kusura bakmayın. Tarık bey, uygun bir zamanınızda uğrarsanız hem tanışmış hemde demo uygulama yapabiliriz. Iletişim için : 0532 717 72 78 ümit h. doğan

saygılar.
 

Suhaoral

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2012
Mesajlar
6
Öncelikle Slm ,

2008 model opel astra h 1.3 enjoy dizel aracım var buna ben chip tuning yaptırmak istiyorum bi kaç yerden fiyat ve bilgi aldım chip taktırma değilde beyine girip arabada olan bir özelliği açıcaklarını sölediler bi nevi uygulama yüklemek gibi istenildiğinde geri düzeltilebilirmiş.90 beygir den 115 120 arasına çıkıcakmış araçta farkını görceğimi ve yakıtında dahada düşeceğini sölediler.

Fiyat olarak 2 ayrı yerden aldım biri 600 diğeri 500 fiyat verdi.

Sizce fiyaatı uygunmu böle bir uygulamanın ve en önemlisi arabaya ilerde yada zamanla sıkıntı yaşattırırmı.Bikaç yerden forumlara baktım yapanlar hiç bir eksi yanı yok diyorlar ve yaşamadık demişler.


Sizdende bilgi alim dedim
kardesım ben yaklasık 1 yıl kulladım hatra sayılır bı km yol yaptım 55-60 bın cıvarı araca zarar vermıyor dogru yuklenınce kara duman atıyor performans super oluyor buda dogru ama gel gorkı yakıt dusmuyor asırı artmıyorda.ıstersen ben sana eskı astra h dan kalan 06 chup tunıng mı sata bılırım 400tlye pedal box da hatta eıbach helozon ve opc jant lastıgım var
irtibat için:
0532 603 41 43
 

mehmetcan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2009
Mesajlar
943
[MENTION=30869]ndipi[/MENTION] abi tanışma eksikliği ve reklam kokan hareketler var:rolleyes:

GT-S5830i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Üst