Omega B Hararet Sorunu

Vectra 2.5 İ Sport

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Mar 2007
Mesajlar
755
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bence radyatör almadan önce şunlarıda dene:

1-radyatörün arka ve ön tarafına kompresörle iyice hava tuttur,çıkan toz ve pisliğe sen bile inanamayacaksın böylece hava kanalları açılacaktır,
2-motor ve klima fanının düşük ve yüksek kademelerde çalışıp çalışmadığını elektrikçiye kontrol ettir,fan soketlerini tesisat soketlerinden çıkartıp her iki tarafında içinde oksitlenme ve temassızlık olup olmadığını kontrol ettirip kontaklarını temizletip soketleri tekrar taktırt,
3-termostatın zamanında açıp açmadığını kontrol ettir,
4-antifizi saf olarak kullanma,mutlaka suyla uygun oranda karıştır,
5-yaz için motor yağını 10-40 olarak seç 0-30 yada 0-40 yağlar kış için daha uygun,
6-yukarıdaki işlemlerden sonra aracı şehir içi dur-kalk trafikte ve uzun yolda test ettikten sonra problem hala devam ediyorsa o zaman radyatörü değiştir,kolay gelsin...
 

__1998OHC__

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2007
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
Öncelikle Selamlar
94 Model Vectra 2.0i arabama yaklaşık 1.5 sene termostatı olmadan bindim.
Hiç bir şikayetim olmadı.Yazları gayet rahat(sadece şehir içinde çok yavaş
giderken hararet 100'C ye gelirken fan çalışır ve normale dönerdi) ,kışları da bulunduğum yer ılık olduğu için hiç bir sorunum olmadı.Uzun yola gitsem bile gösterge ibresi mavinin biraz üzerinde durur,arabanın benzin tüketiminde hiç bir artış olmadan arabamı kullandım.
Geçen Nisan ayı başlarında arabam 180.000 km'ye ulaşınca 3. Triger kayışı değişimi için özel servise gittim.
Serviste triger kayışı+ devirdaim değişti (Eski kayışlar nasıl diye sordum.Usta:Abi daha üzerindeki yazılar olduğu gibi duruyor dedi.)
Termostat sorununu söyledim,
değiştirdik.Ön Amortisörler + takozlarını, rotillerini değiştirdiler.Yeni yağ +
yağ filtresini değiştirdiler.Bir adet aks körük lastiği değişti.
Aaaa araba top gibi olmuştu.Yolda zıp zıp gidiyordu.(Maşallah)
Bir hafta sonra yolda giderken hararet göstergesinin devamlı 95'i biraz
geçe durduğuna dikkatim çekildi.(Hiçte alışkın olmadığım gibi)
Yine yokuşlu yollarda gösterge devamlı 100'C ye yakın duruma geliyordu.
Tekrar aynı servise gittim.
Önce fan müşirine baktılar:
Eski siyah olanı gri renkte olanla değiştirildi.Bu sefer hararet 102-103'C ye
gelince fan açmaya başladı.Bunun normal olmadığını söyledim.Bu sefer radyatörde sorun olduğunu tıkanma olabileceğini,geçen bakım yapılırken radyatöre antifriz konulduğunu bunun da radyatörde kireç çözücü gibi etki yaptığını kir ve pasları çözerek kanalları tıkadığını söylediler.(Ki geçen sefer termostat değişiminde antifriz konmamış sadece su konmuştu).
Radyatörün şişlenmesi gerektiğini söylediler.Çok zamanım olmadığını söyleyince Radyatöre su tutuldu, tabiki bir hayli paslı su aktı.Tekrar su doldurup motoru çalıştırdığımızda pek fazla bir değişikliğin olmadığını gördük.(yani hararet göstergesi 96-97' de duruyordu.Şimdi ise 95'te duruyor) Tekrar üzerinden çıkan siyah fan müşirini taktık.
Bu sefer gösterge 100'C ye gelince fan açıyor fakat fan (uzun yola gidince bile) durmuyordu.
Tekrar gri fan müşirini taktık ve yola çıktım.
Şimdiki durum şöyle: Sabah arabayı çalıştırıp yola çıkıyorum.Sonra hararet göstergesi hızla yükselip 1,5 km (30-40sn.) sonra 100'C ye ulaşıp 95'C ye düşüyor.Uzun yolda orada kalıyor fakat yavaş giderken hemen 102-103'C ye gelip fan çalışıyor. ( bence 90’C normal, 100’C normal değil )
Başka ustalara da sordum sorunun termostat ta olabileceğini Bu model arabaların radyatörlerinin aliminyum olduğunu şişleme yapılmasının bir fayda sağlamayacağını söylediler.
Bazıları da yaz olduğu için termostatı iptal ettirmemi ve kışın
yeniden taktırmamı söylediler.
Arada keşke yeni termostat taktırmasaydım diye düşünüyorum.Üstte anlattığım bakımları yaptırdıktan sonra arabanın ayarları kaçtı.
Şimdi sorun ne olabilir ve benim ne yapmam lazım ? Teşekkürler.
 

lulati

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2007
Mesajlar
120
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar benimarabada aynı sorunu veriyordu ustaya sordum ne yapacagız ustada hiçbirseyle uğrasma git yenisini al dedi eğer böyle idare etsin diye tamir yapıp devam edersen birgün basına daha kötü seyler gelir dedi ve yeni radyatör aldım fiyatıda maküldü (bu arada arabam cdx 2500 v6) suan araaba harareti 90 a bile zor cıkarıyor 80-85 arası duruyor. yani söyleyecegim su ki hiçbirseyle uğrasma git yeni radyatör al birde diğer arkadaslar 350 ytl kadar fiyat vermişler sen onlara bakma ben arabama 185 ytl ye aldım....
 

pala35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2006
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba,

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Piyasada birkaç farklı ürün var.Orjinal radyatörü DELPHI üretiyormuş 350 ytl civarında. 1.kalite yan sanayi BEHER marka 270 ytl civarında onun fiyatı.
Fakat piyasada italyan malı radyatör var 185 ytl fiyatı.Ustalar tavsiye ediyorlar.Ay başında değiştireceğim bi aksilik olmazsa.

Bu arada yedek parça temini konusunda Cihan Opel / Istanbul Türkiyenin her yerine kargo imkanları var, kredi kartı geçerli.Fiyatlar izmir piyasasına göre ortalama %30 daha ucuz.Yedek parça konusunda sıkıntı yaşayan arkadaşlara İlker kardeşimin msn adresini verebilirim.

Selamlar
Yunus Palo
 

ilkerhosgor

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2007
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
slm
ben pala35 e sormak istiyorum, arabada LPG var mı ?
 

celaleddin007

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
1 Kas 2006
Mesajlar
336
Tepki puanı
3
Puanları
18
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
radyatörü kaliteli almanı tavsiye ederim..ben geçen sene ucuz bi rady. almıştım, ama su kanalları orjinal rady den 5-6 tane eksik ve motor eskiye nazaran daha çok ısınıyor..

bu arada yazın termostatı sökmek yakıt sarfiyatını etkiliyor mu ??
 

yakuzz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2006
Mesajlar
2,001
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aynı sorunu 1994 vectra 2,0 GLS de yaşadım. defalarca sanayiye gidip geldim ve her seferinde farklı nedenler ve çözümler söyleyip uyguladılar.. sürekli olarakda opellerin kırmızı motor olduğu, 110c ye kadar birşey olmayacağı hikayesini anlattılar. sonunda benim şalter attı, gidip sıfır radyatör aldım.230 YTL para verdim. ve hala "keşke o kadar uğraşacağıma direkt değiştirseymişim" derim. hem "güya" ustalara verdiğim paralara yazık oldu, hemde saçma sapan parçalara..
 

maliyeci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
569
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
En iyisi yenisi kafan rahat olur...

Ben opelin radyatör kanalları zik zak şeklinde diye biliyorum. Onun için şişletme işi hikaye olabilir.
 
Üst