New Life Muamması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Flea_
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
mert 0-40 mobil 1 yağ 20 bin km kadar süper gidiyor. forumda şükrü abi vardı o söylemişti banada kendi astrasında 20 bine kadar kullanıyor. 8 9 bin tam sentetik yağlar için hiçbirşey. ancak burda en önemli nokta gm'in uzun ömürlü filtresi var llf (long life filter) kullanman lazım.

en güzeli mobil 1 tam sentetik 0-40 yağ yanında gm orjinal uzun ömürlü filtresi devam.
 
Benim 83.000 km'deki aracımda 0-40 yağ var şu an. Değişim aralığı olarak 15.000 km öngörüldü ama ben 10.000 olunca değiştireceğim
 
castrol 10 40 kullanıyorum. 2004 astra g lpg'li 1,4 motor. siz ne tavsiye edersiniz. orjinal yağ castrolden 30 tl ucuz siz ne tansiye edersiniz.
 
Benim 83.000 km'deki aracımda 0-40 yağ var şu an. Değişim aralığı olarak 15.000 km öngörüldü ama ben 10.000 olunca değiştireceğim

çok ciddi söylüyorum 20 bine kadar devam etsende aracına birşey olmayacak. yağın mükemmel olduğunu görüp değiştirdiğine pişman olacaksın ;)

tofaş değilki bizim araçlarımız 10 binde yağ değiştirelim. ayrıca 10-40 denilen yağı bizim kafamıza yerleştirenler sanayinin kasap ustaları. yağ ucuz gittiği km az.
şimdi 20 binde bir yağ değişimi yapsa herkes yarı yarıya para kaybı ;)
 
çok ciddi söylüyorum 20 bine kadar devam etsende aracına birşey olmayacak. yağın mükemmel olduğunu görüp değiştirdiğine pişman olacaksın ;)

tofaş değilki bizim araçlarımız 10 binde yağ değiştirelim. ayrıca 10-40 denilen yağı bizim kafamıza yerleştirenler sanayinin kasap ustaları. yağ ucuz gittiği km az.
şimdi 20 binde bir yağ değişimi yapsa herkes yarı yarıya para kaybı ;)

Aynen, katılıyorum aslında. Sonuçta bu yağı ve aracı üretenler bu km'yi garanti ediyorlar. Ustaların ne söylediği çok önemli değil. Fakat sanırım senin yukarıdaki mesajında dediğin gibi yağ filtresini de uzun ömürlü olanından almak lazım. Servis dışındaki parçacılarda bu filtreden var mı acaba?
 
Yağ değişimi için aslında km vermek çok zor. En doğrusu aslında motorun çalışma saatini ölçmek ama bu da zor. Bunu gösteren standart bir gösterge de yok.

Uzun yol aracıdır, sürekli otoyolda kullanılırsa yağın ve yakıtın kalitesine göre 30 bin'leri bile görür.
Çok sık dur-kalklı ve rölanti beklemeli şehir içi trafiğinde kullanılıyordur. 10 bin km'ler civarında değişmek iyi olur.
Çok ender sıkışık trafiğe girerim (Allah mecbur bırakmasın), bazen öyle oluyor ki 1 km gidiyoruz ama 1 saatte. Oysa motor rölantide çalışarak yağlnamaya devam ediyor.

Bu arada 0w-40 new life çok kaliteli bir yağdır, içiniz rahat olsun.
 
Bir de Mobil ve Mobil 1 arasındaki fark nedir acaba?
 
uzun ömürlü filtre kullanmadan bizim corsa 15 bin km yağ değişimine girdi :D 20 binde eminim giderdi ancak garanti olsun diye ben LLF taktırdım :)
 
Eski Vectramda 8-9bin km geçmeden değiştirme olayım vardı çünkü GM diye bilinen 10w-40 gri kutulu yağdan koyulmuştu ama bundaki yağ 5w-30 ve bir de motordan traktör sesi geliyor nasıl bir yağ tercih yapmam lazım ki özellikle rölantideki traktör çalışmasını önleyebileyim? 1500 devir civarı gayet güzel sesi var. Belki de yağla alakası yoktur rölantide parkları açınca değişmiyo, farları açınca biraz daha kırkırkır ses artıyo, sisleri açınca daha bi traktörleşiyo, direksiyonu döndürürken daha bi kırkırkır ediyo ve yol bilgisayarındaki ışık kısılıyo hafiften bu işlemleri yaparken, sanki yüke biniyormuş gibi rölantideki sesi yani. Sanırım bi şarz dinamosuna baktırmak gerekicek :)
 
konjektörden kaynaklı diye biliyorum o ekrandaki kısılmalar falan.
 
Geri
Üst