ben motoru ayda bir defa kendim yıkıyorum. aracı benzinlikte iç dış temizlerken bayağı vakit geçiyor ve o sırada zaten motor soğuyor. soğuk motora önce motor temizleyici sıkıyorum 2-3 dakika bekliyorum. ondan sonra basıyorum köpüğü, basıyorum suyu iyice. bazen tuvalet fırçasına benzer bir fırçayla giriştiğim de oluyor. bir kaç kere sağda solda köpük kaldığını sonradan plastik parçalar üzerinde leke yapınca farkettim (devam eden yıkamalarda geçti) onun için artık daha fazla duruluyorum. sadece sigorta kutusunun üzerinde basınçlı su sıkılmaz işareti var, oda kapak ince olduğu için, kırılırsa sıkıntı, yoksa üstten tutulduğunda su geçirmeyecek bir yapısı var.
basınçlı su ile iyice duruladıktan sonra hemen motoru çalıştırıyorum, o sırada elimin yetiştiği yerleri bez ile kurulayıp kalan yerlerin de sıcaktan kurumasını sağlıyorum. hatta hava soğukken klimayı açarak bu süreci hızlandırdığım da oluyor. kompresörle hava tutabilsem daha iyi olur tabi.
plastik parçaların parlaması için de silikonsuz anti statik torpido temizleyici kullanıyorum. 3-4 yıkamada bir kullansam yetiyor.
başıma sadece bir olay geldi, kayış kasnak arasına çok köpük sıkmışım, rölantide kuş gibi ötüyordu ısındıktan sonra düzeldi.
şimdi kayış kasnağa daha az köpük tutuyorum ve daha çok duruluyorum bir problem çıkmıyor o yönden.
wd40' ın içinde yağ olduğu için güzel parlasa da tozu daha çok tutmaya başlıyor. adı üstünde water distance (su itici, suyu da sadece yağ ile itebilirsiniz) ayrıca kayış kasnağa gelirse uğraşır durursunuz.
yazdıklarım, daha önce motor yıkama tecrübesi olmayanlara tavsiye niteliğinde değildir.