MOTOR YAĞI

Mühendis1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2019
Mesajlar
18
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aracım 129.000 km de benden önceki sahibi 125000 km de yağ değişimi yapmış ancak 10w40 yağ kullanmış opel kitapçığında da 5w30 yağ öneriliyor. 10w40 yağ motor sesini ciddi oranda hissettiriyor hoşuma gitmiyor değil ama araca zarar verir diye korkuyorum. Ustası 100.000 km den sonra araçlarda daha yoğun 10w40 gibi yağlar kullanmak daha iyi olur motor için demiş.Sizce 10w40'a devam mı etmeliyim yoksa 5w30'a mı dönmeliyim? Birde dönmek istesem sorun olur mu daha yoğun bir yağdan daha akışkan bir yağa geçicem haliyle
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Sanayideki ustaların lafına bakarsak klima gazı doldurmak için şanzımanı indirmek, depo şamandırasını da değiştirmek gerekiyor. Türkiye'de yaşıyorsun, yarın bir gün aracına bir şey olsa bu araca konmaması gerekirken 10w40 konmuş problem de bundan kaynaklanmış diye ne senin derdini araştıracak bilir kişi var ne de bu tip işlerle uğraşacak adli merciler var. Kitapcıkta araca şu km den sonra şu yağa geçin gibi bir ibare yoksa kimin lafına inanıp hareket etmek gerekir :) Kitapcıkta yazan herşey doğru demek değil bu ama yeni motorlar için de 10w40 uygun bir yağ değil.
 

Mühendis1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2019
Mesajlar
18
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sanayideki ustaların lafına bakarsak klima gazı doldurmak için şanzımanı indirmek, depo şamandırasını da değiştirmek gerekiyor. Türkiye'de yaşıyorsun, yarın bir gün aracına bir şey olsa bu araca konmaması gerekirken 10w40 konmuş problem de bundan kaynaklanmış diye ne senin derdini araştıracak bilir kişi var ne de bu tip işlerle uğraşacak adli merciler var. Kitapcıkta araca şu km den sonra şu yağa geçin gibi bir ibare yoksa kimin lafına inanıp hareket etmek gerekir :) Kitapcıkta yazan herşey doğru demek değil bu ama yeni motorlar için de 10w40 uygun bir yağ değil.

peki bir sıkıntı çıkarmaz dimi 10w40 dan 5w30 a geçmek iyice yağı temizlemek mi gerekir
 

Mtunc

VIP Üye
33-Mersin
Katılım
28 Tem 2016
Mesajlar
601
Tepki puanı
238
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Hiç bir sıkıntı çıkarmaz. 10 40 kullanılacak yerde vardır. 5 30 da. Bu yağın hangi iklimde hangi sıcaklık ve soğukluklarsa kullanılacağı ile ilgili. Bu değerlerin ne işe yaradığını ogrenirseniz sizin için herşey açıklığa kavuşacaktır.
 

Mühendis1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2019
Mesajlar
18
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hiç bir sıkıntı çıkarmaz. 10 40 kullanılacak yerde vardır. 5 30 da. Bu yağın hangi iklimde hangi sıcaklık ve soğukluklarsa kullanılacağı ile ilgili. Bu değerlerin ne işe yaradığını ogrenirseniz sizin için herşey açıklığa kavuşacaktır.

https://www.ikinciyeni.com/blog/iyi.../motor-yagi-hakkinda-bilmeniz-gereken-her-sey
bu siteden araştırmıştım aslında yüksek sıcaklıkta 10w40 öneriliyor düşük sıcaklıkta 5w30 öneriliyor. Hatta 10w40 a dört mevsim için önerilen yağlardan yılda 1 kez yağ değişimi yapılacak olursa 10w40 mantıklı gibi
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
peki bir sıkıntı çıkarmaz dimi 10w40 dan 5w30 a geçmek iyice yağı temizlemek mi gerekir

4 5 litrelik 10 40 yağ boşalınca illaki birkaç ml yağ sağda solda kalacaktır bu miktar gözardı edilebilir yani 5 30 yağ koymanızın sakıncası olmaz ancak örnek vermek gerekirse aracın yağ eksiltme durumu vardır 10 40 varken üzerinin 5 30 la tamamlanması uygun değil, hiç mi uygun değil peki? Dağ başında motorun yatak sarmasındansa mecbur kalırsan koyarsın ve ilk fırsatta da boşaltır yeni bir yağ doldurursun. Farklı özellikteki yağların kimyasal tepkimeye girip çökelti yada tortu oluşturması ve zamanla (uzun süre kullanınca) yağ kanallarının tıkanması problemi yaşanabilir.
 
Üst