motor suyu eksiltme

HUNTER34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2013
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
merhaba,
2011 opel corsa (d) aracım motor suyu eksiltiyor günde 60 km yol yapıyorum çoğunluğu yoğun trafikte geçiyor, ilk zamanlarda aracın fan açışından anlayamadım sonrasında suyun bittiğini farkettim. 3 günde bir fazla suyu tahliye vanasına kadar su koymama rağmen su bitiyor, araçta landirenzo lpg takılı LPG ' den şüphelendim bu sabah götürdüm bilgisayara bağladılar herşey normal, hortumlarda bağlantılarda bir sıkıntı yok, motor yağ çubuğundan kontrol ettim su karışmamış, su deposuna da yağ karışmamış, egsozdan su atmıyor, alttan herhangi bir yerden damlayan biryerde yok, su deposu kapağı arızalanınca da oluyormuş ama kapağın kenarlarında biryerlerden taşma olması lazım, kontrol ettim oda normal.araçta bizim ufaklığı taşıdığım için kalorifer hep açık kullandım radyatör ile alakalı olabilir, birkaç gün kalorifer kapalı olarak kullanmayı deneyeceğim, bakalım ne olacak. aklına farklı bir yöntem gelen varsa paylaşabilir mi? nereyi kontrol etmeliyim? aynı zamanda bir ustaya da göstermek istiyorum istanbul - ikitelli OSB bana yakın önerebileceğiniz bir usta varsa sevinirim
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
merhaba,
2011 opel corsa (d) aracım motor suyu eksiltiyor günde 60 km yol yapıyorum çoğunluğu yoğun trafikte geçiyor, ilk zamanlarda aracın fan açışından anlayamadım sonrasında suyun bittiğini farkettim. 3 günde bir fazla suyu tahliye vanasına kadar su koymama rağmen su bitiyor, araçta landirenzo lpg takılı LPG ' den şüphelendim bu sabah götürdüm bilgisayara bağladılar herşey normal, hortumlarda bağlantılarda bir sıkıntı yok, motor yağ çubuğundan kontrol ettim su karışmamış, su deposuna da yağ karışmamış, egsozdan su atmıyor, alttan herhangi bir yerden damlayan biryerde yok, su deposu kapağı arızalanınca da oluyormuş ama kapağın kenarlarında biryerlerden taşma olması lazım, kontrol ettim oda normal.araçta bizim ufaklığı taşıdığım için kalorifer hep açık kullandım radyatör ile alakalı olabilir, birkaç gün kalorifer kapalı olarak kullanmayı deneyeceğim, bakalım ne olacak. aklına farklı bir yöntem gelen varsa paylaşabilir mi? nereyi kontrol etmeliyim? aynı zamanda bir ustaya da göstermek istiyorum istanbul - ikitelli OSB bana yakın önerebileceğiniz bir usta varsa sevinirim

kapak arızalı ise buhar şeklinde atıyordur suyu farketmeyebilirsiniz. ayrıca ağzına kadar doldurulmaz. orda doldurulacağı maksimum seviye çizgisi olmalı.fazlalığı yine atar.motor sıcakken çalıştığı sırada ve stop edip kontrol edin görebildiğiniz kısımlardaki hortumları ve kapağın tahliye kısmını...

birde en önemlisi eklediğiniz su saf su olmalı. yani benzinliklerde satılan litresi 1-2 lira olan bazen üzerinde ütü suyuda yazan kireçten ve diğer şeylerden arındırılmış su olmalı. tabi birde antfrizde eklemelisiniz ama artık antfriz su karışımı dengesi bozulduğu için bir an önce sorunu çözdürüp sonrasında tüm sistemi boşalttırıp antfriz safsu karışımı doldurtun...
normal su motor içini ve radyatörü çürütüp kireç bağlamasına sebep olmakta şuan...
 

HUNTER34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2013
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
kapak arızalı ise buhar şeklinde atıyordur suyu farketmeyebilirsiniz. ayrıca ağzına kadar doldurulmaz. orda doldurulacağı maksimum seviye çizgisi olmalı.fazlalığı yine atar.motor sıcakken çalıştığı sırada ve stop edip kontrol edin görebildiğiniz kısımlardaki hortumları ve kapağın tahliye kısmını...

birde en önemlisi eklediğiniz su saf su olmalı. yani benzinliklerde satılan litresi 1-2 lira olan bazen üzerinde ütü suyuda yazan kireçten ve diğer şeylerden arındırılmış su olmalı. tabi birde antfrizde eklemelisiniz ama artık antfriz su karışımı dengesi bozulduğu için bir an önce sorunu çözdürüp sonrasında tüm sistemi boşalttırıp antfriz safsu karışımı doldurtun...
normal su motor içini ve radyatörü çürütüp kireç bağlamasına sebep olmakta şuan...

bahsettiğiniz yere kadar doldurduğumda da aynı sıkıntıyı yaşadım, biraz fazla doldurduğumda da, yani su seviyesi ile alakalı bir durum olacağını sanmıyorum, saf su koyulması gerektiği bilincindeyim ama çok en kısa zamanda bir ustaya göstermem gerekiyor sanırım. beni aşan bir durum gibi görünüyor
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
bahsettiğiniz yere kadar doldurduğumda da aynı sıkıntıyı yaşadım, biraz fazla doldurduğumda da, yani su seviyesi ile alakalı bir durum olacağını sanmıyorum, saf su koyulması gerektiği bilincindeyim ama çok en kısa zamanda bir ustaya göstermem gerekiyor sanırım. beni aşan bir durum gibi görünüyor

ne kadar erken o kadar iyi. zira eklediğiniz her litre suyun içindeki kireç vb maddeler radyatöre vb yerlere tabaka şeklinde yapışmakta. 3lt antfriz ve 4 litre safsu alıp bagaja koyun tamirciye giderken. normal suyla antfriz karıştırıp dolduran ustalarımız var maalesef..
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
geçen sene başıma gelen bir olayı tekrardan yaşadım. sizin sıkıntınızla aynı olabilir diye yazmak istedim. geçen sene aracımda lpg hortumları eskidi diye değişim yaptırdım. değişimden sonra araçta su eksiltme başladı. sizin de yazığınız gibi hiçbir yerde su akma belirtisi olmamasına rağmen devamlı ekleme yapmak zorunda kalıyordum. sonra lpg regülatörüne giden yeni takılan hortumun delik olduğu anlaşıldı. değiştirdik yine su eksiltme devam etti.motor soğuk iken yaptığım kontrollerde regülatör girişindeki plastik dirseklerden kaçırdığını fark edip dirsekleri değiştirdik ve sorun gitti. motorda hortumlardan az az su kaçağı oluyorsa motor sıcakken bunu anlamak pek mümkün olmuyor. soğuk motorda hortumların ek yerlerine el ile kontrol ettiğinizde kaçak olan yerde nem olduğunu görerek tespit yapabilirsiniz. bu arızamın üzerinden bir sene geçtikten sonra bu sefer regülatörün kendisi arıza yaptığı için değiştirdim. geçen hafta değiştirdim ve bir haftada bir litre kadar su ekledim. damla damla regülatör girişinden kaçırıyor yine. sizde kontrolleri motor soğukken el ile yapın. kalorifer tesisatından kaçak varsa halılarda nem olur. ya lpg yada kalorifer bu şekilde kontrol edilebilir. inşallah kısa zamanda çözersiniz.
 
Üst