Motor soğukken yağ egzozdan yağ kokusu geliyor

teacher-men

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
141
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar arabamda Yağ eksiltme sorunu var.1000 km de yaklaşık 0.75 lt yağ yakıyor.Ama asıl garip olan motor tam ısındıktan sonra egzozdan koku gelmiyor ama motor soğukken egzozdan pis koku geliyor ki bu yağ yaktığına işaret.
Benim bildiğim kadarıyla motor ısınınca yağ yakması gerekir çünkü ısınan yağ incelir.Bende tam tersi soğuk motor yağ yakıyor.
Aceba bu sekmanlardan mı yoksa subap lastiklerinden mi kaynaklı.Eğer tam teşhisi koyarsak tedavi işlemlerine başlayacağım.
 

isine_gelirse

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Haz 2008
Mesajlar
163
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
ayni sorun suan benimde basimda var. yaptigim arastirmalar sonucunda muhtemel sorunun subap lastiklerinden kaynaklandigina süpheleniyorum cünkü motor sogukken yag yaniyor ve ben yag kapagini actigimda egzoz gazi geliyor motor isininca egzozda duman ve koku olmuyor. benim en uyuz oldugum is ise 1.5 sene önce conta degistirtmistim conta degisen usta tüm contalari degistirdim demisti simdi sordugumda ise ben onlari degistirmedim diyor bunu yaptirmak icin genemi motor actircaz? araba insanin psikolojisini bozuyor
 

teacher-men

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
141
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Ben olaya tamamiyle mantıksal yaklaşıyorum.Subap lastikleri zamanla deforme olmuştur.Motor soğukken subap lastikleri serttir görevlerini tam yapamıyor olabilirler.Motor ısınınca lastikler yumuşayıp yağ kaçağını önlüyorlar diye düşünerek bu fikre vardım.
Ustalardan ricam ben motor açtırmadan önce tam fikir sahibi olabilmem için, kesin bir yargıya varabilmemi sağlamalarıdır.
 

memoli007

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2012
Mesajlar
245
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
www.facebook.com
Arkadaşlar arabamda Yağ eksiltme sorunu var.1000 km de yaklaşık 0.75 lt yağ yakıyor.Ama asıl garip olan motor tam ısındıktan sonra egzozdan koku gelmiyor ama motor soğukken egzozdan pis koku geliyor ki bu yağ yaktığına işaret.
Benim bildiğim kadarıyla motor ısınınca yağ yakması gerekir çünkü ısınan yağ incelir.Bende tam tersi soğuk motor yağ yakıyor.
Aceba bu sekmanlardan mı yoksa subap lastiklerinden mi kaynaklı.Eğer tam teşhisi koyarsak tedavi işlemlerine başlayacağım.

Öncelikle silindir kapak revizyonu kesin görünüyo. yani supap lastikleri değişir kurumlar temizlenir.
diyelim sadece silindir kapağını yaptırdın. silindir kapağı sorunsuz çalışacak yani basit bi anlatımla motorun üst tarafı güçlenecek bu sefer sekmanlar koyvericek ve gaza bastıkça duman atmaya başlıcak tekrar sök bakalım komple motor.

Defalarca başımıza gelen bi durum biraz masraftan kaçarken iki defa motor sökülmesi durumları.

Size tavsiyem güvenilir bir servise gidin maddi durumunuz müsaitse komple açtırın motoru sıfırlansın çıksın. ama kesinlikle işçilik kalitesi ve teknik bilgisi önemli servisin.
 

isine_gelirse

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Haz 2008
Mesajlar
163
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Öncelikle silindir kapak revizyonu kesin görünüyo. yani supap lastikleri değişir kurumlar temizlenir.
diyelim sadece silindir kapağını yaptırdın. silindir kapağı sorunsuz çalışacak yani basit bi anlatımla motorun üst tarafı güçlenecek bu sefer sekmanlar koyvericek ve gaza bastıkça duman atmaya başlıcak tekrar sök bakalım komple motor.

Defalarca başımıza gelen bi durum biraz masraftan kaçarken iki defa motor sökülmesi durumları.

Size tavsiyem güvenilir bir servise gidin maddi durumunuz müsaitse komple açtırın motoru sıfırlansın çıksın. ama kesinlikle işçilik kalitesi ve teknik bilgisi önemli servisin.

yane bu anlatimin benim icin meali HIC DURMA ARABAYI SAT ben nezaman bu arabayi satmicam desem araba beni sat diye bir sorun cikartiyor yakinda sizofren olucam
 

fluminense

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ara 2009
Mesajlar
1,310
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Öncelikle silindir kapak revizyonu kesin görünüyo. yani supap lastikleri değişir kurumlar temizlenir.
diyelim sadece silindir kapağını yaptırdın. silindir kapağı sorunsuz çalışacak yani basit bi anlatımla motorun üst tarafı güçlenecek bu sefer sekmanlar koyvericek ve gaza bastıkça duman atmaya başlıcak tekrar sök bakalım komple motor.

Defalarca başımıza gelen bi durum biraz masraftan kaçarken iki defa motor sökülmesi durumları.

Size tavsiyem güvenilir bir servise gidin maddi durumunuz müsaitse komple açtırın motoru sıfırlansın çıksın. ama kesinlikle işçilik kalitesi ve teknik bilgisi önemli servisin.

1.5 ay önce aracım triger kayışı kopardı ve yolda kaldım.çektik servise açtık baktık pistonlarda hasar yok ama subaplar eğrilmiş yamulmuş.
ustam dedi ki bak hocam şimdi kapağı revize ederiz yerine takarız ama yağ yakma sorunun devam eder.Üst tarafı yaparız ama alt taraf zayıf kalır dedi.sonra sekman atmaya da karar verdik.bu sırada tüm contalar subap lastikleri,subap gaydları ve yataklar değişti.1 aydır kullanıyorum 1 gram yağ eksiltmedi ve bana işçilik dahil 2000 liraya patladı.yani yağ yakmaya çare sadece kurum temizleyip subapları yenilemek değil.öyle yaparsanız alttan kaçırır yağ yakmaya devam eder.üfler yani.masraftan kaçmayıp sekman atmakta fayda var.ben aracımı satacağım halde tam takım yaptım alacka arkadaş arkamdan laf etmesin diye..
 

memoli007

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2012
Mesajlar
245
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
www.facebook.com
1.5 ay önce aracım triger kayışı kopardı ve yolda kaldım.çektik servise açtık baktık pistonlarda hasar yok ama subaplar eğrilmiş yamulmuş.
ustam dedi ki bak hocam şimdi kapağı revize ederiz yerine takarız ama yağ yakma sorunun devam eder.Üst tarafı yaparız ama alt taraf zayıf kalır dedi.sonra sekman atmaya da karar verdik.bu sırada tüm contalar subap lastikleri,subap gaydları ve yataklar değişti.1 aydır kullanıyorum 1 gram yağ eksiltmedi ve bana işçilik dahil 2000 liraya patladı.yani yağ yakmaya çare sadece kurum temizleyip subapları yenilemek değil.öyle yaparsanız alttan kaçırır yağ yakmaya devam eder.üfler yani.masraftan kaçmayıp sekman atmakta fayda var.ben aracımı satacağım halde tam takım yaptım alacka arkadaş arkamdan laf etmesin diye..

İşte anlatmak istediğim durum budur.
2000 TL de gayet düzgün bi rakam olmuş uygun yapılmış.
Herzaman başımıza gelen olaydır kapak revize yaparsın sekmanlar kaçırır.
Opelin kronik durumu budur.
 

isine_gelirse

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Haz 2008
Mesajlar
163
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
bulundugum yerde 2000 tl ye motorun üst kapak contasini zor degistiriyolar. benim bu arabayi bi polona satmam sart. yeni arabalara kucak acayim 5 senede 6. arabam temiz bulmak zor is
 

fluminense

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ara 2009
Mesajlar
1,310
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
bulundugum yerde 2000 tl ye motorun üst kapak contasini zor degistiriyolar. benim bu arabayi bi polona satmam sart. yeni arabalara kucak acayim 5 senede 6. arabam temiz bulmak zor is
valla abi 2000 liraya hatır gönül yaptırdım.bir de olağanüstü pazarlık yaptım,meğer bedava yaptırmışız.abi bu arada imzandaki jantlara halen hastayım :D
 

isine_gelirse

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Haz 2008
Mesajlar
163
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
valla abi 2000 liraya hatır gönül yaptırdım.bir de olağanüstü pazarlık yaptım,meğer bedava yaptırmışız.abi bu arada imzandaki jantlara halen hastayım :D

jantlara bende hastayimda mecburen sattik o jantlari polis amcalar izin vermediler tüv den gecmedi araba suan üstünde opelin orjinal aluminyum jantlari var
 
Üst