Hararet Sonrası Motorda Tekleme

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
Merhabalar arkadaşlar,

Geçtiğimiz günlerde yan sanayi radyatör genleşme kabının azizliğine uğradım ve motorun harareti tam çevreyolu girişinde 100'ü geçti. Hemen sağa çekip motoru durdurdum ancak sanayiye 3-5 km mesafede olduğumdan ustama götürme kararı aldım. Tabii ki oraya varana kadar ibre 100'ü baya aştı ve en dibe dayandı baya da bir su attı.

Daha sonra orijinal genleşme kabı ile değiştirdik ve motor hararetsiz sorunsuz çalışıyor. Ancak örneğin 2. viteste gaz vermeden giderken motor soğuksa baya bir tekleme yapıyor. Ayrıca motor ısındıktan sonra bu teklemeyi yapmıyor ancak bu defa da bazı bazı gaz verirken teklemeye başlıyor.

Şimdi conta yakmış falan diyecek arkadaşlar olacak eminim ancak conta yaktığına dair hiç bir işaret de bulamadım. Zira yağ eksiltme, yakma yok, su eksiltmiyor, hararet yapmıyor, egzozdan renkli hiç bir şey atmıyor (siyah, mavi, beyaz duman rengi falan yok). Benzin tüketiminde de bir değişiklik yok. Sadece bu tekleme olayı başladı.

Mevcut sorun sizce neden kaynaklanıyor olabilir? Soğukken düşük viteste gaz vermeden giderken olan teklemenin bozuk rölanti ayarlayıcımdan kaynaklandığını düşünüyorum ancak sıcakken gaza basınca olması bana garip geliyor.
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
sibopları bozmuş olabilirsin,aç bak bakalım yağ kapağını üfleme varmı yokmu ?
 

selo06

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2009
Mesajlar
1,431
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
bujiler kontrol edildi mi? büjiler yüksek ısıdan çatlamış olabilir diye düşünüyorum ;)
 

Mustafaeren

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
2,940
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
keske hıc stop etmeden kenarı cekseydın aracı oyle bekleseydın dusmesını hararetın.. herseyden olabılır bence belkı ısıdan bı kablo erıdı belkı arkadaşların dedıgı gıbı sıbop yada bujıler sonucta sona dayandı dıyosun hararet bence contada sıkıntı var.. ustana soyledıgınde bısey demıyor mu pekı ? yada kontrol etmedımı
 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
keske hıc stop etmeden kenarı cekseydın aracı oyle bekleseydın dusmesını hararetın.. herseyden olabılır bence belkı ısıdan bı kablo erıdı belkı arkadaşların dedıgı gıbı sıbop yada bujıler sonucta sona dayandı dıyosun hararet bence contada sıkıntı var.. ustana soyledıgınde bısey demıyor mu pekı ? yada kontrol etmedımı

Harareti biraz geç fark etmem sonucu baya su attığı için, su attıktan sonra fan da devreye girmemiş, benim arabada su yoksa fan devreye girmiyor. Dolayısıyla rölantide beklettiğim her an fan çalışmadığı için hararet daha da fazla artıyordu. Fanı kısa devre yapıp çalıştırmayı bilmediğimden bir çözümü de yoktu benim için.

Hararet yapma sebebi de yan sanayi radyatör genleşme kabı idi. Orijinal GM bulup takınca hararet diye bişi kalmadı. Yani conta yakmasına dair hiç bir işaret yok arabada, şu anda hararet de yapmıyor zaten. Tüm belirtileri araştırdım ancak contaya dair bişi yok.

Tekleme başlamasının ardından ustaya henüz götürmedim aracı, ben de sabah trafikte tekleme yapınca farkettim. Yukarıdaki yazanlardan en mantıklısı bujiler gibi görünüyor. Haftaiçi bi baktıracağım bujilerde çatlama patlama var mı diye :)
 

corsa cdti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
1,203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
büyük ihtimal siboplarda bir problem var gibi görünüyor.
seninkinin benzeri bir durum arkadaşın astra g de oldu. conta ve siboplar değişti.
 

multispace

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Kas 2012
Mesajlar
1,166
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
geçmiş olsun


keşke hararetli kullanılmasaydı araba.. büyük hata olmuş.

size ilk tavsiyem kompresyon ölcümü.. sonrasında herşey kendini gösterecektir..o sırada bujiler ve ateşleme sisteminin kontrolünü de yaptırırsınız.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Tekleme çok fazla ise contadan huylanmadım dersem yalan olur. Bujileri kontrol et bakalım yağlama yada ıslaklık var mı?
 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
Tekleme çok fazla ise contadan huylanmadım dersem yalan olur. Bujileri kontrol et bakalım yağlama yada ıslaklık var mı?

Ben de ilk olarak contadan şüphelendim, işler biraz yoğun ustayla vakit kaybetmek istemediğimden biraz süreyim contaya dair belirtiler görürsem giderim diyerek erteledim ilk başta. İlk mesajda dediğim gibi esas belirtilerin hiç biri yok. Suya yağ, yağa su karışmıyor, yağ kapağını açınca köpük yok, hararet yok, egzozda renk yok ve şeffaf.

Dediğiniz gibi bujilere baktırıcam ilk olarak. Bugün hep benzini aldığım Opet yerine Shell'den fulledim depoyu, motorum daha sessiz ve sarsıntısız oldu. Teklemede de iyileşme var gibi göründü gözüme. Araç daha iyi akıyor gibi görünüyor. Sanıyorum ki Opet'i aldığım istasyonun yakıtında da bir naneler olabilir.

Nadir abi seninki gibi bol uğraştıran aracımdan el sallıyorum sana :D Foursquare'da 2. sanayi mayorluğunu alıcam bu gidişle :D
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Hehehehe ya bu opelde conta işi bir garip ya. Ben yakın zaman içinde yaktım ama yanma da denmez kavrulmuş ama conta yanması belirtileri yoktu. Garip bir durum yani. Ama binici isen bence contayı es geçme derim. İpi sapı belli olmaz çünkü.
 
Üst