Motor aşinmalarinda benzin mi lpg mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tiytik
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
abicim benim okuduğum bir yağ tanıtım kitapçığı vardı. orda yazanlardan aklıma gelenleri yazayım.

- yeni nesil motorlarda yağ yakması normal miş.
- yağı hiç km yapmasak bile illaki yılda bir kere mutlaka değişmesi lazım.
- yağın renginin değişmesi değil değişmemesi anormalmiş.
- yağlara katkı koymaya gerek yokmuş. hatta zararlıymış.

hatırladıklarım bunlar chvypolat abimiz 2.5 yıl oldu deyince aklıma geldi
 
abicim benim okuduğum bir yağ tanıtım kitapçığı vardı. orda yazanlardan aklıma gelenleri yazayım.

- yeni nesil motorlarda yağ yakması normal miş.
- yağı hiç km yapmasak bile illaki yılda bir kere mutlaka değişmesi lazım.
- yağın renginin değişmesi değil değişmemesi anormalmiş.
- yağlara katkı koymaya gerek yokmuş. hatta zararlıymış.

hatırladıklarım bunlar chvypolat abimiz 2.5 yıl oldu deyince aklıma geldi
Okuduklarının hepsi de doğru. Hele hele yağın renginin değişmesi kadar doğal birşey olamaz.
 
evet yağın rengi bozulmazsaki anlayın kurumları almadığını kaliteli yağ ilk marştan sonra bakıldığında kararan yağdır... Ahmet abi bende katılıyorum yazdıklarına ancak her katkı zararlı değil özellikle bor power tabi düşüncem. Bu arada lpg li araçlara benzin kesici röle koyuyorlar hiç de bozulmuyor sadece ihmal etmemek lazım . lpg nin oktan sayısı benzinden yüksek olduğundan silindir ve yanma odası cıdarlarında kurum oluşumu çok azdır bunları çok kez söylemiştim lpg hele hele uzun yol yapan araç için motorun ömrünü kat kat uzatır sadece montajı iyi yapan usta bulmak lazım. lpg nin bana göre en büyük dezavantajlarından biri ise eski emme manifoltlarını zamanla çürütmesi ancak yeni çıkan benzinli motorlarda bu problemde ortadan kalkmış oluyor en kaliteli yakıtları sıralarsak bildiğim ve emin olduğum gibi yazarsam CNG ( Doğalgaz ) LPG (Likit petrol gazı ) benzin mazot .... diye gider okulda görmüştüm hepsini ancak aklıma parafin numaraları vs. kalmadı notlarıma bakmam lazım .. ama en kaliteli yakıt doğalgaz 120 oktan sayısı olması lazım lpgnin de 110 olması lazım hatırladığım kadarıyla böylelikle vuruntular en aza inerken piston dayanma yüzeyine fazla basınç oluşturmadığından silindir segman piston etekleri nin aşınması daha az olur... tabi lpg yi takma amacı nasıl olmalı onu konuşmak gerek bence fazla km yapmıyorsan al benzinli araç benzinde kullan fazla km yapıyorsan al yeni nesil dizel motor yada lpg sıralı sistem kullan kaarın olur. Ayrıca yeni nesil sıralı sistemlerin bi modeli çıkmış sanırım yada bi parça takıyorlar tam bilmiyorum aramızda varmı lpg yle uğraşan sanırım adı teflex idi motordaki güç düşüklüğünün önüne geçip artı güç veriyormuş ne kadar doğru onuda bilmiyorum. Gerçekten bu kadar kitleye sahip forumumuzda bi lpg ustası yokmu ya :) olsada anlatsa hepsini tektek ... saygılar.
 
arkadaşlar, abilerim uyarılarınız için teşekkürler.
yazılarımı okuyanlar az çok bilir teknik konularda bilgim iyidir. aşırı derecede lpg ve otomatik vites düşkünüyümdür. özellikle lpg konusunda halen eksiklerimiz olduğunu düşünmekteyim. bunlar arasında lpg yi ecu ayarları ile oynayarak daha verimli yapmak ve lpg motor ömrü ile alakalı bazı düşüncelerim var. ayrıntıları kötü örnek olmamak kaydı ile vermiyeceğim buna kullandığım yağ dahil. çünki daha test aşaması bitmedi.
ama şu ana kadar sıkıştırma oranı artırmak ve bazı ufak ayrıntılar ile başladım. düzgün bir ecu ayarcısıylada ilerde lpg için özel ayarlar üzerine çalışacağım. voltran fabrikasıylada (sistemim voltran) ayrıntılar hakkında bilgi alışverişi olucak.

umarım açıklamam yeterli olmuştur.

bu arada kurum olupda yağ rengi değişmiyorsa problem vardır ama kurum yapmayan lpg li arabada yağ temiz duruyorsa problem yoktur. üstelik kullanılan yağ 10-40 dan daha ucuz.
isterseniz ayrıntıları herşey bitince beraber görelim.

bu arada bunlar ticaret amaçlı değiller. yani bir kutu yapıp satmıcam. başarılı olursa ayrıntılar forumda yayınlanacak. en fazla lpg ayar merkezi gibi bişi açarım oda gölcükde.
 
arkadaşlar otomotiv öğretmeni olan bir kardeşim var .bu konuda benzinin aşındırma oranı lpg den daha yüksek imiş.üniversitelerde araştırılmış bir konu imiş.herkese yararlı bilgilerinden dolayı teşekkür ediyorum...
 
Geri
Üst