Merhabalar abilerim, arkadaşımda 1974 240D var , elim tornavida tutuyor , özel alet edavat gerekmeyen her turlu işlemi kendimde yapabıiliyorum
Benim size olan sorum şu; araba saf turbosuz bir dizel motora sahip , bugun aksam uzeri calısmadıgını soylemesı uzerine aracın başına gittim , biraz inceledikten sonra enjektorlere mazot gelmedigini ve ilk marşta uzun bi sure hava geldigini gordum , daha sonra enjektor hortumlarından birkaç tanesını sokup havasını aldım , havasını aldıktan sonra araç tek marşta çalıştı , hatta birkaç kez ardı ardına marşa bastırdım sorunsuzdu ,fakat bu kezde arabanın motorunun aşırı boguk oldugunu hatta rolantide stop edecek duruma geldıgını farkettım , direk hava fıltresını açtım hava fıltresı metal tel seklınde ve içi zıft kaplıydı , neyse hava çıkışının ucunu bir gunlugune idareten boşalttıktan sonra arabanın motoru deyim yerinde ise saat gibi olmuştu , fakat arkadaşım birkaç saat sonra marşa basınca araba gene marş almamış , buyuk ihtimalle gene hava yaptı , bunun sebebi acaba ne olabilir?
marş aldıktan sonra hava aldıgına dair hiçbir ibare kalmıyor tekleme vs gibi.
Acaba sorunu yanlış yerdemi arıyorum , kızdırma bujilerinde bir problem olabilirmi? Bujilerde problem var ise nasıl anlayabilirim?
Şimdiden teşekkür ediyorum...
Benim size olan sorum şu; araba saf turbosuz bir dizel motora sahip , bugun aksam uzeri calısmadıgını soylemesı uzerine aracın başına gittim , biraz inceledikten sonra enjektorlere mazot gelmedigini ve ilk marşta uzun bi sure hava geldigini gordum , daha sonra enjektor hortumlarından birkaç tanesını sokup havasını aldım , havasını aldıktan sonra araç tek marşta çalıştı , hatta birkaç kez ardı ardına marşa bastırdım sorunsuzdu ,fakat bu kezde arabanın motorunun aşırı boguk oldugunu hatta rolantide stop edecek duruma geldıgını farkettım , direk hava fıltresını açtım hava fıltresı metal tel seklınde ve içi zıft kaplıydı , neyse hava çıkışının ucunu bir gunlugune idareten boşalttıktan sonra arabanın motoru deyim yerinde ise saat gibi olmuştu , fakat arkadaşım birkaç saat sonra marşa basınca araba gene marş almamış , buyuk ihtimalle gene hava yaptı , bunun sebebi acaba ne olabilir?
marş aldıktan sonra hava aldıgına dair hiçbir ibare kalmıyor tekleme vs gibi.
Acaba sorunu yanlış yerdemi arıyorum , kızdırma bujilerinde bir problem olabilirmi? Bujilerde problem var ise nasıl anlayabilirim?
Şimdiden teşekkür ediyorum...
Son düzenleme: