- Katılım
- 3 Haz 2008
- Mesajlar
- 5,646
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 36
- Yaş
- 44
antifirizin akışkanlığı su kadar iyi değildir bunun için %40 -%60 karışım ideal
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Ben klasik motorlu eski teknolojiye sahip aracımın hararetini antrifiz sayesinde düşürdüm. Soğutma suyunda antrifiz kullanılmaz ise hararet daha çok olur, çünkü antrifiz suyun kaynama derecesini de yükseltir. Fazla yoğun olarak kullanılan antrifiz ise kaçaklara neden olur.Yoğun antifiriz, motor üzerinde yoğunlaşan sıcaklığı daha geç tahliye eder.Bu durum yaz aylarında sorun oluşturur ,motor sıcaklığını yükseltir ve motor soğutma sistemini yorar.
Ben klasik motorlu eski teknolojiye sahip aracımın hararetini antrifiz sayesinde düşürdüm. Soğutma suyunda antrifiz kullanılmaz ise hararet daha çok olur, çünkü antrifiz suyun kaynama derecesini de düşürür. Fazla yoğun olarak kullanılan antrifiz ise kaçaklara neden olur.
Savaş abi ,sen benim yaşım kadar direksiyon sallamışsındır,sürç-i lisan edersem affola.Ben klasik motorlu eski teknolojiye sahip aracımın hararetini antrifiz sayesinde düşürdüm. Soğutma suyunda antrifiz kullanılmaz ise hararet daha çok olur, çünkü antrifiz suyun kaynama derecesini de düşürür. Fazla yoğun olarak kullanılan antrifiz ise kaçaklara neden olur.
Savaş abi ,sen benim yaşım kadar direksiyon sallamışsındır,sürç-i lisan edersem affola.
Naçizane düşüncelerim:
Antifiriz suyun kaynama noktasını yükseltir.Antifirizli su 100 derecede kaynıyacağına ,daha yüksek derecelerde kaynar.
Sadece su kullanılan soğutma sistemi,100 derecede suyu kaynatır ve aşırı basınç nedeniyle,genleşme kabından buhar olarak tahliye eder.Bu durumda araba hararet yaptı deriz ama sıcaklık 100-105 derece civarındadır.Motor su kaynatmıştır ama motor parçalarına zarar vermemiştir.
Oysa ben yazın antifirizli su ile 105-108 dereceleri görüyorum.Hatta bi keresin de sıcaklık göstergesi kırmızı bölgeye yaklaştı ama motor su kaynatmadı.
Bence yoğunluğu sudan daha fazla olan antifirizin ,ısıyı üzerinde daha yoğun tutmasından dolayı,soğuması daha geç olacaktır.Motor soğutma suyu sıcaklığı 100-150 dereceler civarındayken,aynı anda motor yağı sıcaklığı 200-300 derece ye kadar ulaşır.Yani motor yağının yoğunluğu daha fazla olduğu için ısıyı daha fazla emer ve kaynama derecesi daha yüksektir.
Soğutma sistemini yorar diyerek,antifirizi soğutmada zorlanır demek istedim.Radyatör kanalları,yağın motor içinde dolaştığı kanallardan daha geniş ve rahatlıkla radyatörden geçebilir.Yağ soğutma radyatörü kullanan araçlarda ,zaten yağ radyatörden geçiyor.VW kaplumbağada yağ radyatörü var.