matora sıf antifiriz konulurmu su ile karışacakmı:?

isomer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 May 2009
Mesajlar
50
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
normalde benım bildigimde kardeşim şu saf antifiriz -12 derece civarında donar ama su ile karıştırıldığında -37 derecelere kadar dayanabilir ama karışım oranı ne dir diye sırarsan mantıklı olan su40 oranında antifiriz ise 60 aranında olursa karışım ideal olur saygılarımla
 

berkay1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
664
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Siteyi ziyaret et
-37 dereceden bahsediyoruz. Hep merak etmişimdir. Sibiryada -40 -50 derecede ne yapıyorlar. Yani antifreze yeterli gelmeyecektir. Daha değişik bir maddemi kullanıyorlardır?
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Savaş abi ,sen benim yaşım kadar direksiyon sallamışsındır,sürç-i lisan edersem affola.
Naçizane düşüncelerim:
Antifiriz suyun kaynama noktasını yükseltir.Antifirizli su 100 derecede kaynıyacağına ,daha yüksek derecelerde kaynar.
Sadece su kullanılan soğutma sistemi,100 derecede suyu kaynatır ve aşırı basınç nedeniyle,genleşme kabından buhar olarak tahliye eder.Bu durumda araba hararet yaptı deriz ama sıcaklık 100-105 derece civarındadır.Motor su kaynatmıştır ama motor parçalarına zarar vermemiştir.

Oysa ben yazın antifirizli su ile 105-108 dereceleri görüyorum.Hatta bi keresin de sıcaklık göstergesi kırmızı bölgeye yaklaştı ama motor su kaynatmadı.
Bence yoğunluğu sudan daha fazla olan antifirizin ,ısıyı üzerinde daha yoğun tutmasından dolayı,soğuması daha geç olacaktır.Motor soğutma suyu sıcaklığı 100-150 dereceler civarındayken,aynı anda motor yağı sıcaklığı 200-300 derece ye kadar ulaşır.Yani motor yağının yoğunluğu daha fazla olduğu için ısıyı daha fazla emer ve kaynama derecesi daha yüksektir.

Soğutma sistemini yorar diyerek,antifirizi soğutmada zorlanır demek istedim.Radyatör kanalları,yağın motor içinde dolaştığı kanallardan daha geniş ve rahatlıkla radyatörden geçebilir.Yağ soğutma radyatörü kullanan araçlarda ,zaten yağ radyatörden geçiyor.VW kaplumbağada yağ radyatörü var.

Sertan uyarın için sağol, yanlış anlamaya yol açabilen ifademi değiştirdim. Suyun kaynama direncini kırar demek istemiştim, yani senin de belirttiğin gibi radyatöre antrifiz koyduğumuzda su 100 derecede kaynayacağına 110-115-120 derecelerde kaynar. Eski model aracım yazın İzmir sıcağında 100-110 derecelerde gezerken antrifiz ilavesi ile en az 10 derece fark etti. VW konusunda hem fikirim, uzun yıllar 1500 chia kullandık. Yağlı soğutma sistemine ilave olan asıl soğutma amaçlı hava tribün sistemi vardır. Ama nedense bazı VW kullanıcıları yazın araç daha iyi hava alsın, hararet yapmasın diye kaputu aralık bırakırlarki bu hava tribününün sağlıklı çalışmasına engeldir. Siz hiç yabancı filmlerde veya VW paylaşım formlarında böyle bir duruma şahit oldunuz mu? Uyarın için tekrar sağol.
 

Tanbaron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
1,087
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Elimde şu anda Petrol Ofisi antifiriz var." Antifriz-su karışımının donma noktasını gösterir cetvele " bakıyorum.
10 litrelik su kapasiteli radyatöre 2 litre antifriz konulduğunda donma noktası - 9 derece iken,
6 litre antifriz konulduğunda donma noktası - 52 dereceye düşüyor.

Bu da benim teorimi güçlendiriyor:
Antifriz çoğaldıkça donma noktası düşer--kaynama noktası yükselir.Kaynama noktası yüksek olan bir sıvı,daha geç soğur.
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
yazın radyator hortumu patlayınca babam 5 lt kırmızı antifiriz koymuş içindede en az 1 lt su varsa idare eder heralde :)
 

Tanbaron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
1,087
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar Setan Bey,
Hesaba katmadığınız bir nokta olduğundan bence yanlış düşünüyorsunuz. Donma noktası suyun 0 dır, burada sorun yok, çünkü araç çalışmıyorken antifriz donmayı engeller.( Çok ucu açık oldu ama demek istediğimi anlamışsınızdır)

Yukarıda bir hesap yapmışsınız kabaca fakat atladığınız nokta burada suyun kaynama noktasının 100 derece olmadığıdır ve göstergenin gösterdiği değerleri baz almışsınız. Fakat bu hesap açık atmosfer hesabıdır yani 1 bar altındaki hesabtır. Soğutma sistemimiz kapalı sistem olduğundan, içindeki basınç 1.3 bar civarıdır. Genleşme kabının üstündeki kapak 1.5 bara ayarlıdır ve çoğu zaman buna ulaşılabilinir ve dikkat ederseniz oradan buhar çıkar. O yüzden sıcaklık ve kaynama noktası hesabı yapılırken %30-50 lik basınç artışını da hesaplamak daha doğru olur düşüncesindeyim. Sizinde bildiğiniz üzere daha yüksek basınç altındaki nesnelerin kaynama noktaları değişecektir.

Edit: Çok karışık yazmışım özür dilerim, fakat çok basit olarak soğutma sistemimizi düdüklü tencereye benzetebiliriz. Yemeklerin daha kolay pişmesini sağlar, aslında oradaki basınçtan dolayı kaynama noktası daha düşüktür. Araçlarımız içinse hararet kavramı vardır o yüzden. Bu saatte düşüncemi bu kadar açıklayabildim, yarın daha düzgün bir anlatım ile açıklayabilirim, isterseniz hesap ile de yapabiliriz, fakat akışkanlıklar vs. çok etken var. Beyin fırtınası yapmak iyidir fakat, kaynaklarda, servis eğitimlerinde ve varsa kullanım kullavuzlarında yazında antifriz kullanılması önerilmektedir. Belki antifriz ısıyı daha iyi iletip taşımakta ve radyatöre ulaştırmakta ve soğumasını sağlamaktadır. Akışkanlık var, basınç var, karışımın kaynama noktasını yükseltmesi var dediğiniz gibi bu yüzden motorun geç soğumasına neden olabilecek etkenler var. Başlı başına bir mühendislik konusu aslında
Merhaba
Basınç değerleriyle kafa karıştırmak istememiştim.Alttaki linkte basıncın yükseldikçe kaynama noktasının da yükseldiğini görüyoruz.
http://www.kimyaevi.org/TR/Genel/BelgeGenis.aspx?F6E10F8892433CFF8007620E7D5602E8713BA090EEBCE2E8
1 bar--99.63 derece
1.3 bar--107.14 derece
1.5 bar--111.38 derece

Düdüklü tencerede yemeğin daha kolay pişmesinin nedeni,basınçtan dolayı kaynama noktasının yükselmesi ve yüksek derecelere ulaşabilmesi.
Basınç ve antifriz ,suyun kaynama noktasını daha da yükseltirler.

Antifrizin yazın da kullanılmasının avantajları:
1-)Yüksek sıcaklıklara ulaşan motorun,su kaynatmasının önlenmesi.
2-)Motorun içindeki, pas ve korozyonun önlenmesi.
3-)Antifriz içinde bulunan " glukoz-etilen glikol " maddesinin yağlı oluşundan dolayı ,devirdaim'i yağlaması.
Uykusuz bıraktığım için üzüldüm,adımı yanlış yazmanızı buna bağlıyorum.:D
 
Son düzenleme:

sitelerde

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2008
Mesajlar
336
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Üst