- Katılım
- 14 Ara 2006
- Mesajlar
- 6
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
benim araçta da kış başından beri aynı sorun vardı. Sabahları hava sıcaklığı (-10) un altında oldu muydu, 45 er saniyelik 3-4 marşta ya çalışıyordu, yada akü bitiyordu. Ama bir defa çalıştıktan sonra bir marşta çalışıyordu. Ustam "kompresyonu düşük, silindir kapağı açılacak, contaları değişecek, subaplar elden geçecek, veya değişecek" dedi. çok masraflı olacağı için başka çözümler aradık. Bujileri bosch marka ile değiştirdik olmadı. "benzin filtresinin değişmesi lazım" dedi, değiştirdik olmadı. Sekonder valfi devreye (ilk marşa basıldığında motora sıcak hava üfleyen saç kurutma makinesi gibi çalışan aksam) geç giriyor sıcaklık müşürünü değiştirmek lazım" dedi değiştidik olmadı. Başka çare kalmayınca kompresyon değerlerini ölçtürdüm. Silindir başına en az 11-12 bar olması gerekiyormuş. 9-8 gibi değerler çıkınca silindir kapağını açtırdım, contaları değiştirdim, subabları elden geçirttim, kapağı taşlattım. Kompresyon değerlerini tekrar ölçtürdüm. Hepsi de 12 cıktı. Ertesi gün araba çalıştı mı? Hayır. Son çare yetkili servise gittim tech ıı ye bağladılar. Bir arıza görünmüyor dediler. Arabayı bırak sabah biz deneyelim dediler. Ertesi sabah beraber denedik. çalışmadı. Marş motoru dişilisi kaçırıyor veya volan gevşemiş veya mili kırılmış olabilir dediler. Tabiki bunları orada yaptırmadım. Sanayide marş motoru dişlisini değiştirttim. Ertesi sabah araç yine çalışmadı. Tekrar servise gittim. Tech ıı ye bağladılar. Alınan verileri ana bilgisayara attılar. Daha sonra depo havalandırma valfinin hortumu ters bağlanmış dediler ve düzelttiler. ertesi sabah nihayet araç (-30 c) de tek marşta çalıştı.
Kolay gelsin..
Kolay gelsin..