marş sorunu

afbyapimuhasebe

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
23 May 2025
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Araç Opel Astra G 1999 model 5 yıldır kullanıyorum ve 5 yıldır süregelen arıza şu;
Araç kontak çevirdiğimde gösterge gidiyor. ve direksiyon kutusundan geldiğini düşündüğüm vııııın diye derinden bir ses geliyor.
gidilen ustalarda;
en az 20 kere çekiciyle gitti marşı söküyorlar.
ama dikkat ettim. marş araçtan sökülüp tezgahta müdahele etmeden voltaj veriliyor marş çalışıyor.
bu sorun başına gelen var mı sorunu çözen var mı ?
Şimdiden Teşekkürler.
 
Araç Opel Astra G 1999 model 5 yıldır kullanıyorum ve 5 yıldır süregelen arıza şu;
Araç kontak çevirdiğimde gösterge gidiyor. ve direksiyon kutusundan geldiğini düşündüğüm vııııın diye derinden bir ses geliyor.
gidilen ustalarda;
en az 20 kere çekiciyle gitti marşı söküyorlar.
ama dikkat ettim. marş araçtan sökülüp tezgahta müdahele etmeden voltaj veriliyor marş çalışıyor.
bu sorun başına gelen var mı sorunu çözen var mı ?
Şimdiden Teşekkürler.
anlattığın durum marş motoru değil, besleme hattı (şase ya da artı kablo) problemi gibi duruyor. Marş tezgahta çalışıyorsa, araç üstünde çalışmıyorsa mesele marşta değil; ya kontağa giden sinyalde zayıflık var ya da marş motoruna gelen ana +12V hattında kaçak veya temasızlık var.

Bu tarz eski Astra G'lerde özellikle marş motorunun şasesi, akü kutup başları ve şase kablosu oksitlenip temassızlık yapıyor. Ayrıca kontak soketi zamanla ısınıp gevşiyor, bu da voltaj düşümüne neden olur. Direksiyon kutusundan gelen "vııııın" sesi ise büyük ihtimalle direksiyon pompasının elektrikle beslenip tam basınç vermemesi, voltaj yetmediği için boşta dönmesinden kaynaklı.

Yapılacak iş net:

Akü kutup başlarını temizle, sıkıla.

Aküden marşa giden kalın kabloyu kontrol et (kablo çürükse değiştir).

Marşın şasesini sağlam bir yere bağla.

Kontak soketini söküp temassızlık varsa değiştir ya da sağlamlaştır.

Direksiyon pompasına gelen fişi de kontrol et, gevşekse sağlamla.


Yani sorun yüzde 90 elektriksel. Parça değiştirmeye değil, bağlantı sağlamlaştırmaya odaklan.
 
anlattığın durum marş motoru değil, besleme hattı (şase ya da artı kablo) problemi gibi duruyor. Marş tezgahta çalışıyorsa, araç üstünde çalışmıyorsa mesele marşta değil; ya kontağa giden sinyalde zayıflık var ya da marş motoruna gelen ana +12V hattında kaçak veya temasızlık var.

Bu tarz eski Astra G'lerde özellikle marş motorunun şasesi, akü kutup başları ve şase kablosu oksitlenip temassızlık yapıyor. Ayrıca kontak soketi zamanla ısınıp gevşiyor, bu da voltaj düşümüne neden olur. Direksiyon kutusundan gelen "vııııın" sesi ise büyük ihtimalle direksiyon pompasının elektrikle beslenip tam basınç vermemesi, voltaj yetmediği için boşta dönmesinden kaynaklı.

Yapılacak iş net:

Akü kutup başlarını temizle, sıkıla.

Aküden marşa giden kalın kabloyu kontrol et (kablo çürükse değiştir).

Marşın şasesini sağlam bir yere bağla.

Kontak soketini söküp temassızlık varsa değiştir ya da sağlamlaştır.

Direksiyon pompasına gelen fişi de kontrol et, gevşekse sağlamla.


Yani sorun yüzde 90 elektriksel. Parça değiştirmeye değil, bağlantı sağlamlaştırmaya
 
anlattığın durum marş motoru değil, besleme hattı (şase ya da artı kablo) problemi gibi duruyor. Marş tezgahta çalışıyorsa, araç üstünde çalışmıyorsa mesele marşta değil; ya kontağa giden sinyalde zayıflık var ya da marş motoruna gelen ana +12V hattında kaçak veya temasızlık var.

Bu tarz eski Astra G'lerde özellikle marş motorunun şasesi, akü kutup başları ve şase kablosu oksitlenip temassızlık yapıyor. Ayrıca kontak soketi zamanla ısınıp gevşiyor, bu da voltaj düşümüne neden olur. Direksiyon kutusundan gelen "vııııın" sesi ise büyük ihtimalle direksiyon pompasının elektrikle beslenip tam basınç vermemesi, voltaj yetmediği için boşta dönmesinden kaynaklı.

Yapılacak iş net:

Akü kutup başlarını temizle, sıkıla.

Aküden marşa giden kalın kabloyu kontrol et (kablo çürükse değiştir).

Marşın şasesini sağlam bir yere bağla.

Kontak soketini söküp temassızlık varsa değiştir ya da sağlamlaştır.

Direksiyon pompasına gelen fişi de kontrol et, gevşekse sağlamla.


Yani sorun yüzde 90 elektriksel. Parça değiştirmeye değil, bağlantı sağlamlaştırmaya odaklan.
Dediklerinize odaklandım. akü kutup başları değiştirdim kabloları kontrol ettim. marşın termiği kısa bir zaman içinde değişti.
şaseleri kontrol ettim. İlginiz için Teşekkür ederim. Takipteyim.
 
Geri
Üst