(lütfen Yardim)aracim Ve Horluyor Gaz Yemiyor.

1 hafta demiştim :)

Para yok ki :sorry:

30 ytl ile idare etcez artık, ne yapalım...

@KAAN ARSLANLI bu gazın kesik kesik almasına ne diyosun.. Gaza basıyorum, gazı sonradan veriyor ve kesik kesik.. Boğaz kelebeğini falan da temizlettim ama... sonuç yine aynı sanki gazı tutuyor, sonradan bırakıyormuş gibi.. Bunu vites boştayken, hareket halinde değilken yapıyor.. Hem benzinde hem de LPG aynı sorunu yaşıyorum. LPG taktırmadan önce bu sorun yoktu..:confused:
 
sizin bence lpg ayarından ziyade aracınızın ateşleme bobininde hata var. bu kesikliği sadece lpg de yapıyor desem bunun nedeni belli, gaz hortumlarının uzun tutulması .

Ateşleme bobinini en pratik şöyle test edebilirsiniz. aracı 5 vitese kadar çıkarın,iyice yavaşlayın ( devir saati 1000 devirlere kadar düşsün) sürat vectrada takriben 40 km civarında. sonra sonuna kadar gaza basın. eğer araçta silkeleme varsa ateşleme bobininde veya bujilerde sorun var demektir. bir miktar avans vuruntusu olacaktır, korkmayın :)



  1. Para yok ki :sorry:
30 ytl ile idare etcez artık, ne yapalım...

@KAAN ARSLANLI bu gazın kesik kesik almasına ne diyosun.. Gaza basıyorum, gazı sonradan veriyor ve kesik kesik.. Boğaz kelebeğini falan da temizlettim ama... sonuç yine aynı sanki gazı tutuyor, sonradan bırakıyormuş gibi.. Bunu vites boştayken, hareket halinde değilken yapıyor.. Hem benzinde hem de LPG aynı sorunu yaşıyorum. LPG taktırmadan önce bu sorun yoktu..:confused:
 
sizin bence lpg ayarından ziyade aracınızın ateşleme bobininde hata var. bu kesikliği sadece lpg de yapıyor desem bunun nedeni belli, gaz hortumlarının uzun tutulması .

Ateşleme bobinini en pratik şöyle test edebilirsiniz. aracı 5 vitese kadar çıkarın,iyice yavaşlayın ( devir saati 1000 devirlere kadar düşsün) sürat vectrada takriben 40 km civarında. sonra sonuna kadar gaza basın. eğer araçta silkeleme varsa ateşleme bobininde veya bujilerde sorun var demektir. bir miktar avans vuruntusu olacaktır, korkmayın :)




  1. Hımmm yarın bi test sürüşüne çıkayım, yazdığınız şekilde deneyim..:good:
 
sonuç bekledim ama sizden yanıt gelmedi. umarım sorun yoktur

Hımmm yarın bi test sürüşüne çıkayım, yazdığınız şekilde deneyim..:good:
 
regülatör arızalı olabilir. kontrol ettirin.
 
sonuç bekledim ama sizden yanıt gelmedi. umarım sorun yoktur

@KAAN ARSLANLI dün dediğiniz olayı yaptım. 5. vitese kadar çıktım yavaşladım 1000 devire indiği anda gazı kökledim ama ne vuruntu ne de silkeleme oldu. Yine gazı yedi yavaş yavaş hızlanmaya başladı.. ilginç bir durum..

Bu gaz yememe olayı dediğim gibi hep ilk çalıştırmada oluyor. Araba ikinci ya da üçüncü çalıştırmalarda ya da hareket halinde iken yapılan gaz köklemelerinde boğulmuyor, direk gazı alıyor. Bu sorunları hep ilk çalıştırmada yaşıyorum. Gerçekten ilginç bir durum..;)

Bir de dün arabayı park etmeden önce lpg yi kapattım ve benzine aldım, benzinde istop ettim. Bugün arabayı ilk çalıştırdığımda olan rolanti dalgalanması olmadı.. Bundan da şu sonucu çıkardım: Arabayı akşam lpg yi kullandığım için LPG de iken de istop ediyorum ve sabah ilk çalıştırmada da haliyle benzinde çalışıyor. Bu benzinde çalıştırma esnasında LPG de yanma odasında kalmış olabilir mi, yani ikisi aynı anda bir müddet yanınca bu şekilde bir sorun ortaya çıkarıyor olabilir mi?
 
bakınız, aracınız OBD standartlarında olduğu için yakıt deponuzda en az 12 litre benzin bulundurmalısınız, aksi halde aracınızın avans açısı düşer..çekiş kaybınız olur, bunu da size kolay kolay bir başkası söylemez :) yani siz arabanızda en az 45-50 YTL benzin bulunduracaksınız

ikincisi ise dediğim olayı yapın, aracınıza en az bir hafta benzinle binin.sorunların ortadan kalktığını göreceksiniz(lpg'ye kesinlikle geçmeyin)

ECU'lu araçlar ilk çalıştırma işlemlerinde (lambda sensörü devreye girene kadar) belli değerleri baz alırlar, bunlar su sıcaklık sensörü, ortam ısısı, gaz kelebek açıklık oranı, ve Short fuel trim ve long fuel trim dir. LPG de aracınızın ilk önce kısa erimli yakıt ayarı (sft: short fuel trim) sonrada LFT ayarı bozulur. LFT ayarlarınız bozulduğu anda aracınız sabahları ilk çalıştırmada benzin enjektörleri gerektiğinden daha az yakıtı yanma odasına gönderir. bunun neticesinde ya sabahları aracınız geç kalışır, yada sizin başınıza gelen kesik kesik gaz yeme olayını yapar.

sizin sorunuzun yanıtı maalesef imkansızdır, sistemi etkilemez

@KAAN ARSLANLI dün dediğiniz olayı yaptım. 5. vitese kadar çıktım yavaşladım 1000 devire indiği anda gazı kökledim ama ne vuruntu ne de silkeleme oldu. Yine gazı yedi yavaş yavaş hızlanmaya başladı.. ilginç bir durum..

Bu gaz yememe olayı dediğim gibi hep ilk çalıştırmada oluyor. Araba ikinci ya da üçüncü çalıştırmalarda ya da hareket halinde iken yapılan gaz köklemelerinde boğulmuyor, direk gazı alıyor. Bu sorunları hep ilk çalıştırmada yaşıyorum. Gerçekten ilginç bir durum..;)

Bir de dün arabayı park etmeden önce lpg yi kapattım ve benzine aldım, benzinde istop ettim. Bugün arabayı ilk çalıştırdığımda olan rolanti dalgalanması olmadı.. Bundan da şu sonucu çıkardım: Arabayı akşam lpg yi kullandığım için LPG de iken de istop ediyorum ve sabah ilk çalıştırmada da haliyle benzinde çalışıyor. Bu benzinde çalıştırma esnasında LPG de yanma odasında kalmış olabilir mi, yani ikisi aynı anda bir müddet yanınca bu şekilde bir sorun ortaya çıkarıyor olabilir mi?
 
@KAAN bugün 30ytl lik benzin aldım (dedim ya param yok:) ) Hemen lpg yi kapatım benzine geçtim. Senin tavsiyeni tutmaya çalışacağım..Umarım sorun düzelir.

Bu arada sorunla ilgili sanayi de bi kaç ustadan daha yorum aldım. Bu sorunun çözümü şu an için yok dediler. 10 araba geldi onunda da müdehale edemedik dediler. Ben sorunumu söylerken, adamın ilk sorusu şu oldu: arabada sıralı sistem var mı? "var" dedim. Maalesef çözüm yok dediler.. Eğer senin önerin işe yararsa telefonlarını vereyim bi ara;)

Bu arada neden benzinle binmeliyim, ne değişecek ki? (daha sonra yine lpgye geçince bu sorun olmayacak mı?
 
Geri
Üst