- Konuyu Başlatan
- #21
- Katılım
- 16 Ara 2006
- Mesajlar
- 1,359
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 38
bazı araçlarda aırbag emniyet kemeri gergi sistemi ile beraber çalışır,(Bu sebepden dolayı kaza anında patlamasa bile aktif gergili emniyet kemerleri aırbag beyni ve aırbag ile beraber çalışır) genelde araçların orta konsol altında ana beyin (koltuğun içinde değil, koltuk da var ise yan hava aır bag i olur) mevcuttur. Bu beyin emmiyet kemerlerinden ve sağ sol kapı direklerinde bulunan yan hava yastığı sensörlerin den bilgi alır. Ön emniyet kemerlerinde, gergi sistemleri, bir çarpışma sırasında kemerdeki boşluğu alıp sizi koltuğunuza güvenli bir şekilde çeker. Yük sınırlandırıcı ön emniyet kemeri makara sistemi de kemeri kademeli olarak gevşeterek, göğüsteki yaralanma riskini azaltır. Bazı sistemlerde de sağ emniyet ekemeri takılı değilse araç da yolcu olmadığını düşünülerek sağ aırbag devre ye girmez