Lpg tüp yanma patlaması hakkında

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan darkmoon
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Zaten iyi bir marka aldıktan sonra olay montajda bitiyor ki.Ülkemizde birçok şey atlanıyor ya da önemsenmiyor.
Egzost sesini dinleyen Tüv kaza sebebi olabilecek şaşı bakan farlara geçit veriyor.
 
Zaten iyi bir marka aldıktan sonra olay montajda bitiyor ki.Ülkemizde birçok şey atlanıyor ya da önemsenmiyor.
Egzost sesini dinleyen Tüv kaza sebebi olabilecek şaşı bakan farlara geçit veriyor.

işini hakkıyla yapan yerlerde var artık epey uzmanlaşan yerler var benzin pahalı olduğu iiçn talep çok.. tek sıkıntı şu kapalı garaj oalyı benimde lpg ye geçmememin asıl nedenlerinden biridir..
 
Dediğiniz gibi medyanın etkisi büyük insanlar ona göre yönlendiriliyor geçen hafta arkadaşımın babası araç kullanırken kalp krizi geçiriyor ve direksiyon başında vefat ediyor o vefat ettiği sırada araç hareket halinde gidip kayalıklara çarpıyor çarpmanın etkisiyle aracın eski olmasınında etkisi var belki lpg den dolayı araç alev alıyor ve yanıyor çevreden geçen araçlardaki insanların yardımıyla arkadaşımın babası araçtan çıkarılıyor ve gerek internet gerekse gazetede çıkan haberlerde lpg'lı araç patladı ve sürücü yaşamını yitirdi deniliyor otopsi sonucuna göre ise kalp krizi geçirdiği kesinleşti.
 
90 lıların başında bu flash s ler modayken benim büyük yiğende vardı bir tane tesisatlı falan flash s neyse aracı elektirik tertibatından alev aldı cayır cayır bir anda yandı o zamanlar lpg falanda yokdu yani :D şimdi o kaza olmuş olsa araçda gene lpg olmasa her yerde medydada hatta yoldan geçen görenler bile kesin lpg li araç yandı patladı derlerdi.. çünkü araç yanması artık direk lpg ile orantılandı buda kasti bir kısım medyanın insanların kafasında oluşturduğu bir izlenim..
 
Hakan bey çok güzel ve bilgilendirici bir başlık.Çok teşekkürler.
 
ADAC testinde benzin tankina su konuyor,lpg tanki bos test ediliyor sonra kacak olup olmadigina bakiliyor...ikinci testde ise arac kaza sonucu en cok olan benzin akmasi testinden benzinin tutusmasi sonucu lpg tankinda basinca valfi oldugu ve bunun patlamayi engellemek icin gazi azar azar disari atiyor o yanginda...
bilgi olsun amacinda tecüme ediyorum..tabi LPG bilgim yok hic de merak etmedim bu basinc bosaltma ventili türkiyede varmi??? bilen arkadaslar yazarsa yukaridaki filim acikliga kavusur...
 
ADAC testinde benzin tankina su konuyor,lpg tanki bos test ediliyor sonra kacak olup olmadigina bakiliyor...ikinci testde ise arac kaza sonucu en cok olan benzin akmasi testinden benzinin tutusmasi sonucu lpg tankinda basinca valfi oldugu ve bunun patlamayi engellemek icin gazi azar azar disari atiyor o yanginda...
bilgi olsun amacinda tecüme ediyorum..tabi LPG bilgim yok hic de merak etmedim bu basinc bosaltma ventili türkiyede varmi??? bilen arkadaslar yazarsa yukaridaki filim acikliga kavusur...

teşşekkürler bilgilendirme için yalnız lpg tankı boş demişsinizde kazadan sonra arabayı çalıştırıyorlar lpg de.. ve adamların elinde gaz ölçüm cihazı var adam elindeki gaz ölçüm makinesiyle gaz sızması varmı onu kontrol ediyor..
 
Dikkat erdersen gas tank ist entleert diyor.benzin tank ist mit wasser(su ile dolduruldu ) diyor..patlamadan dolayi rizikoya girmek istemedikleri icin kapali alanda..ikinci asamada depo doldurlup darbe(kazadan dolayi) kacirma varmi diye deneniyor...
yalniz o ventil türkiyede varmi? bilmek istedigim bu...yani kazada basinc isidan yükselince gazi asamali disari atan ve patlamayi önleyen O ventil...depodaki ventil
 
Son düzenleme:
babam 2 yıl boyunca LPG montaj işinde çalıştı. LPG'den yandı diye bir tane doğan getirmişler servise sıralı sistem değil (merdiven altı montaj yapılmış ama yanınca servise getirmişler tamir için) babam incelemiş ve yanık izlerinden yola çıkarak yangının Karbüratör civarından başladığını yani aracın Benzin yüzünden yandığını oradaki herkese izah etmiş.

yangın sebebi çok uzun süre kullanılmayan benzin sisteminde Karbüratörün ve benzin borularının çürümeye yüz tutmuş olması ve LPG'nin bittiği bir gün mecburen benzine geçtiği anda sızan benzinin tutuşması.

bu ve buna benzer birçok irili ufaklı yangın hem medyada hem de şehir efsanesi olarak "ŞOK ŞOK LPG'Lİ ARAÇ YANDI" şeklinde duyuluyor..
 
Dikkat erdersen gas tank ist entleert diyor.benzin tank ist mit wasser(su ile dolduruldu ) diyor..patlamadan dolayi rizikoya girmek istemedikleri icin kapali alanda..ikinci asamada depo doldurlup darbe(kazadan dolayi) kacirma varmi diye deneniyor...
yalniz o ventil türkiyede varmi? bilmek istedigim bu...yani kazada basinc isidan yükselince gazi asamali disari atan ve patlamayi önleyen O ventil...depodaki ventil

diğer markaları bilemem ama kaliteli markalar prins teleflex zaten direk komple hollandadan ithal yerli parça kullanmıyorlar.. brc gibi artık marka olmuş firmalarda o tip risklere giriceğini sanmam avrupa standartında yani avrupadaki kitlerin standartında kit üretiyorlardır .. prins ile teleflrex de %100 vardır ona eminim neticede almanyada hollandada bmw ye mercedese takılan prins teleflex kitlerinin aynısı türkiyede takılan yerli yurtiçi parça kullanmıyorlar zaten ondanda piyasaları fiyatları diğer kitlere göre bir hayli pahalı..
 
Geri
Üst