lpg taktırmak karlı mı....

arkadaşlar brc 1600lira on ay taksit, projesi içinde dediler...Yalnız ruhsat değişecekmiş onu anlamadım üstüne yazmayacaklarmı, tekrar 105 liira mı bayılcam...

Bu arada fiyata Türkiye de nereye gidersen git bu fiyattan taktırırsın dediler.Sizce bu fiyat uygunmudur.,,pahalı mıdır?



alp gürsoy
 
arkadaş sen ne iş yapıyorsun. arabayı hiçmi stop etmiyon. bende çok kararsızdım fakat keşke arabayı ilk aldığımda lpg taktırsaymışım. çok memnunum (Atiker)


arabam 185000 km oldu yaww :o

aylık km yi ortalama günlük olarak böldüğümde 150 km ye geliyor
 
arkadaşlar brc 1600lira on ay taksit, projesi içinde dediler...Yalnız ruhsat değişecekmiş onu anlamadım üstüne yazmayacaklarmı, tekrar 105 liira mı bayılcam...

Bu arada fiyata Türkiye de nereye gidersen git bu fiyattan taktırırsın dediler.Sizce bu fiyat uygunmudur.,,pahalı mıdır?



alp gürsoy
brc marka o fiyata normal bence. ruhsata onların yazma yetkisi yok tabi.

GİDECEK OLAN MASRAFLAR

MMO ODASI SIZDIRMAZLIK BELGESİ 25,00 TL
ŞÖFÖRLER CEMİYETİ DOSYA AÇTIRMA 12,00 TL
EKSOZ MUAYENE İSTASYONU TAHMİNİM 20,00 TL GÜNÜ BİTMİŞSE
TÜV MUAYENE HARCI 125,00 TL
2 ADET RUHSAT 70,00 TL
TRAFİK DERNEĞİNE YARDIM 10,00 TL
yani gittin geldin yol masrafı 2000 liraya yaklaşıyor.
 
Bende LPG taktırmayı düsünüyorum.Formu okuduktan sonra bi kararsızlık yasadım,birde bagajda delik açılması falan denince çok sevdiğim arabama kıymak zor gelecek.aslında orjinalliği hiç bozma taraftarı değilim,ama benzin de cep yakıyo.orta tabakaya bile hitap etmiyo malesef.Benzin ucuzlarmı ben böyle bi ihtimal göremiyorum,bizim ülkede ne ucuzladı ki bu zamana kadar.Sanırım hal böyle olunca ya aracına binmiceksin fazla yada götürüp LPG yi taktırıcaksın.İnşl iyi bi usta bulur cansıkıcı olaylar yasamam.Ustalıkda çok önemli ama taktırdıgın tüp de önemli sanırım her marka uyum sağlamıyormus aldıgım bi duyum.Taktırıp da memnun olan arkadaslar en azından bi kaç marka yazarsa en azından bi yol göstericilik olr sanıyorum..
 
Bende LPG taktırmayı düsünüyorum.Formu okuduktan sonra bi kararsızlık yasadım,birde bagajda delik açılması falan denince çok sevdiğim arabama kıymak zor gelecek.aslında orjinalliği hiç bozma taraftarı değilim,ama benzin de cep yakıyo.orta tabakaya bile hitap etmiyo malesef.Benzin ucuzlarmı ben böyle bi ihtimal göremiyorum,bizim ülkede ne ucuzladı ki bu zamana kadar.Sanırım hal böyle olunca ya aracına binmiceksin fazla yada götürüp LPG yi taktırıcaksın.İnşl iyi bi usta bulur cansıkıcı olaylar yasamam.Ustalıkda çok önemli ama taktırdıgın tüp de önemli sanırım her marka uyum sağlamıyormus aldıgım bi duyum.Taktırıp da memnun olan arkadaslar en azından bi kaç marka yazarsa en azından bi yol göstericilik olr sanıyorum..
 
doğrularda var yanlışlarda var.. lpgnin yanma ısısı biraz daha fazla olduğu için ve benzin gibi sıvı yakıt olup direk enjektörle püskürtülmediğinden dolayı lpg silindir içi ısıyı artırır... blokta çok fazla bir deformasyona yol açmaz ama alimünyum alaşımlı üst kapaklarda zamanla hasara yol açabilir... ama bunlar çok minimal hasalardır öle 10bin-20bin km yaptım birşey olur mu derseniz olmaz... yalnız lpg kullandığınızda yağınızı değiştirmenize gerek yoktur... lpgnin en büyük zararı bizim ustalarımız veya kullananlar az yaksın diye arabayı fakirde kalacak şekilde ayar yaparlar... işte o zaman silindir içi ısısı gerçekten zarara uğratacak kadar fazlalaşır... lpg ayarında çok dikkat edilmesi ve fakir karışım yapılmaması gerekir onun dışındaki lpgnin vereceği hasarlar çok ufak şeylerdir farkedilemez bile... büyük motorlu araçlarda lpg daha ekonomik olabiliyor... büyük motorlu araçlar daha fazla yakıt tükettikleri için daha fazla paranız cebinizde kalıyor ve kitin parasını daha çabuk çıkartabiliyorsunuz... bence yılda 10binkm civarında yapan ve 1.6 ve üstü olan motorlara lpg takmak lazım... özellikle ankara gibi lpgnin ucuz benzinin daha pahalı olduğu yerlerde lpg tasarrufunu daha da artırıyor..
Benim duyumlarım da bu şekilde.
 
doğrularda var yanlışlarda var.. lpgnin yanma ısısı biraz daha fazla olduğu için ve benzin gibi sıvı yakıt olup direk enjektörle püskürtülmediğinden dolayı lpg silindir içi ısıyı artırır... blokta çok fazla bir deformasyona yol açmaz ama alimünyum alaşımlı üst kapaklarda zamanla hasara yol açabilir... ama bunlar çok minimal hasalardır öle 10bin-20bin km yaptım birşey olur mu derseniz olmaz... yalnız lpg kullandığınızda yağınızı değiştirmenize gerek yoktur... lpgnin en büyük zararı bizim ustalarımız veya kullananlar az yaksın diye arabayı fakirde kalacak şekilde ayar yaparlar... işte o zaman silindir içi ısısı gerçekten zarara uğratacak kadar fazlalaşır... lpg ayarında çok dikkat edilmesi ve fakir karışım yapılmaması gerekir onun dışındaki lpgnin vereceği hasarlar çok ufak şeylerdir farkedilemez bile... büyük motorlu araçlarda lpg daha ekonomik olabiliyor... büyük motorlu araçlar daha fazla yakıt tükettikleri için daha fazla paranız cebinizde kalıyor ve kitin parasını daha çabuk çıkartabiliyorsunuz... bence yılda 10binkm civarında yapan ve 1.6 ve üstü olan motorlara lpg takmak lazım... özellikle ankara gibi lpgnin ucuz benzinin daha pahalı olduğu yerlerde lpg tasarrufunu daha da artırıyor..



ben aracıma atiker lpg kiti taktırdıktan bir süre sonra (yaklaşık 1500 km)teklemeler ve hararet sorunu ile ilgili ustama aracı bıraktım motor üst blogunu komple söktü ve bana gösterdi blog aşırı derece olmasada defarmasyona uğramıştı ve henüz 64 binde olan aracım rektefiye olmak zorunda kaldı blok taşlanarak kurtarıldı bi çok parça (termostat,conta,egr valfi vs.) değişmek zorunda kaldı ve 1700 lira masraf yaptım şuan aracım sorunsuz çalışıyo ama elim aracı lpg ye geçirmeye gitmiyo gerçi aracı aldığımda contada ufak bi yanık olduğu söylenmişti muhtemeden lpg bu yanığı fazlalaştırdı şuan herşey sıfırlandı ama yinede lpg li aracımı benzinle kullanıyorum bir türlü elim gitmiyo lpg ye
 
doğrularda var yanlışlarda var.. lpgnin yanma ısısı biraz daha fazla olduğu için ve benzin gibi sıvı yakıt olup direk enjektörle püskürtülmediğinden dolayı lpg silindir içi ısıyı artırır... blokta çok fazla bir deformasyona yol açmaz ama alimünyum alaşımlı üst kapaklarda zamanla hasara yol açabilir... ama bunlar çok minimal hasalardır öle 10bin-20bin km yaptım birşey olur mu derseniz olmaz... yalnız lpg kullandığınızda yağınızı değiştirmenize gerek yoktur... lpgnin en büyük zararı bizim ustalarımız veya kullananlar az yaksın diye arabayı fakirde kalacak şekilde ayar yaparlar... işte o zaman silindir içi ısısı gerçekten zarara uğratacak kadar fazlalaşır... lpg ayarında çok dikkat edilmesi ve fakir karışım yapılmaması gerekir onun dışındaki lpgnin vereceği hasarlar çok ufak şeylerdir farkedilemez bile... büyük motorlu araçlarda lpg daha ekonomik olabiliyor... büyük motorlu araçlar daha fazla yakıt tükettikleri için daha fazla paranız cebinizde kalıyor ve kitin parasını daha çabuk çıkartabiliyorsunuz... bence yılda 10binkm civarında yapan ve 1.6 ve üstü olan motorlara lpg takmak lazım... özellikle ankara gibi lpgnin ucuz benzinin daha pahalı olduğu yerlerde lpg tasarrufunu daha da artırıyor..

Ortalama 12000 km'dir(6 ay) Astra H rabamda BRC kullanıyorum.Hiç bir sorun yaşamadım çok şükür şimdiye kadar.Peki fakir karışım yapıp yapmadığını nasıl anlarım,ayarı kendiliğinden bozulur mu?Rolantide aktüel tüketim araba ısınmış vaziyette 0,7 gösteriyor BC'de.
Teşekkürler.
 
can arkadaşın dediği doğrudur ama zaten dedikleri tamamen usta ile ilgili bir olaylar lpg nin kendiyle ürünle alakalı bir şey değil.. yada arabala ilgili tamamen ustanın yapdığı hatalar zinciri
 
Geri
Üst