lpg taktırmak karlı mı....

Abicim arabanı az kullanıyorsan ve seviyorsan LPG taktırma...Biz de F kasa Astra vardı...Sıralı sistem LPG taktırdıktan sonra motor arızası başladı...Performans düşmez diyen de yalan atmasın.1.6 Boralara yol vermezken,yol alamaz duruma geldim...Allahtan sattıkta G kasa aldık...LPG nin tek faydası bizi arabadan soğutup yenilememize vesile olması...
 
Sanırım yaza kadar beklicem çünkü artısı da var eksisi de bir karar vermek zor olcak.Olursa Ankara da ya da İskenderun da taktırırım artık...
 
ben ayda 1200 tl ile 1500 tl yakıt alıyorum elbetteki lpg uygun gelir ama arabam küçük olduğu ve servis sıkıntısı olan bir araç olduğu için hiç düşünemiyorum..

aylık ortlaması 400 tl yi geçmeyen yakıt kullanımında bence karlı değil..
 
ben ayda 1200 tl ile 1500 tl yakıt alıyorum elbetteki lpg uygun gelir ama arabam küçük olduğu ve servis sıkıntısı olan bir araç olduğu için hiç düşünemiyorum..

aylık ortlaması 400 tl yi geçmeyen yakıt kullanımında bence karlı değil..

arkadaş sen ne iş yapıyorsun. arabayı hiçmi stop etmiyon. bende çok kararsızdım fakat keşke arabayı ilk aldığımda lpg taktırsaymışım. çok memnunum (Atiker)
 
ben corsadan bıktım artık benzın ıbresı pat dıye dusuyor lpg sart ama bakalım halımız nolcak
 
arkadaş sen ne iş yapıyorsun. arabayı hiçmi stop etmiyon. bende çok kararsızdım fakat keşke arabayı ilk aldığımda lpg taktırsaymışım. çok memnunum (Atiker)
araç soğumasın diye devamlı çalışıyor demekki:D o kdr benzin parası vermektense karşı olduğum halde FOREVER LPG.
 
Lpg yi doğru Altını çiziyorum doğru kullanırsan araca zararı yokdur..

burda çok tekniker mühendis arkadaşlar var ama bu konuda açıklama yapmıyorlar..
şöyle bir inanış var halk arasında lpg de motor kuru kuru çalışıyor alakası yok benzin de motor kuru çalışıyor bezin öyle motorun içinde gezip yağlama yapmıyor oda motor da dönüşüm geçirip gaz formuna dönüşüyor.. arabayı yağlıyan şey benzin değil motorun yağıdır... artık bunu bir idrak etmek lazım..

lpg nin motora zararı doğru iyi kullanımda benzinlinin kendine verdiği zarardan fazla değildir.. aynıdır..


lpg alıcaksanız bir doğru kaliteli kit iki doğru işçilik ve usta üç lpg yi devamlı aynı yerden alın.. bunalr zaten temel şeyler

birde arabayı sürerken yapmanız gereken ince ufak ayrıntılar var..

1) sabahları direk arabayı lpg ile çalıştırmıycaksın önce benzinle motor ısındıkdan sonra lpg ye geçiceksiniz..
2) her 3-4 depo lpg den sonra aracı belli bir km 200-300 takribi benzinde kullanıcaksınız..
3) lpg ye geçdikden sonra artık normal eski benzinlideki yağınızı kullanmıycaksın biraz daha kalın yağ kullanııcaksınız yada lpg araçlara yeterliliği olan yağlar vardır yağın üstünde yazar lpg araçlar için diye onlardan alıcaksınız..

bunları yaparsanız lpg den bir sıkıntı çekiceğinizi ben sanmıyorum .. ama her zaman şans faktörü vardır şanssız bedeveyi çölde kutup ayısı karşılar hesabı :D birazda olumlu düşünüceksin çağırmıycaksın :D
 
Lpg yi doğru Altını çiziyorum doğru kullanırsan araca zararı yokdur..

burda çok tekniker mühendis arkadaşlar var ama bu konuda açıklama yapmıyorlar..
şöyle bir inanış var halk arasında lpg de motor kuru kuru çalışıyor alakası yok benzin de motor kuru çalışıyor bezin öyle motorun içinde gezip yağlama yapmıyor oda motor da dönüşüm geçirip gaz formuna dönüşüyor.. arabayı yağlıyan şey benzin değil motorun yağıdır... artık bunu bir idrak etmek lazım..

lpg nin motora zararı doğru iyi kullanımda benzinlinin kendine verdiği zarardan fazla değildir.. aynıdır..


lpg alıcaksanız bir doğru kaliteli kit iki doğru işçilik ve usta üç lpg yi devamlı aynı yerden alın.. bunalr zaten temel şeyler

birde arabayı sürerken yapmanız gereken ince ufak ayrıntılar var..

1) sabahları direk arabayı lpg ile çalıştırmıycaksın önce benzinle motor ısındıkdan sonra lpg ye geçiceksiniz..
2) her 3-4 depo lpg den sonra aracı belli bir km 200-300 takribi benzinde kullanıcaksınız..
3) lpg ye geçdikden sonra artık normal eski benzinlideki yağınızı kullanmıycaksın biraz daha kalın yağ kullanııcaksınız yada lpg araçlara yeterliliği olan yağlar vardır yağın üstünde yazar lpg araçlar için diye onlardan alıcaksınız..

bunları yaparsanız lpg den bir sıkıntı çekiceğinizi ben sanmıyorum .. ama her zaman şans faktörü vardır şanssız bedeveyi çölde kutup ayısı karşılar hesabı :D birazda olumlu düşünüceksin çağırmıycaksın :D



Hocam bilgiler için teşekkür ederim.
 
Lpg yi doğru Altını çiziyorum doğru kullanırsan araca zararı yokdur..

burda çok tekniker mühendis arkadaşlar var ama bu konuda açıklama yapmıyorlar..
şöyle bir inanış var halk arasında lpg de motor kuru kuru çalışıyor alakası yok benzin de motor kuru çalışıyor bezin öyle motorun içinde gezip yağlama yapmıyor oda motor da dönüşüm geçirip gaz formuna dönüşüyor.. arabayı yağlıyan şey benzin değil motorun yağıdır... artık bunu bir idrak etmek lazım..

lpg nin motora zararı doğru iyi kullanımda benzinlinin kendine verdiği zarardan fazla değildir.. aynıdır..


lpg alıcaksanız bir doğru kaliteli kit iki doğru işçilik ve usta üç lpg yi devamlı aynı yerden alın.. bunalr zaten temel şeyler

birde arabayı sürerken yapmanız gereken ince ufak ayrıntılar var..

1) sabahları direk arabayı lpg ile çalıştırmıycaksın önce benzinle motor ısındıkdan sonra lpg ye geçiceksiniz..
2) her 3-4 depo lpg den sonra aracı belli bir km 200-300 takribi benzinde kullanıcaksınız..
3) lpg ye geçdikden sonra artık normal eski benzinlideki yağınızı kullanmıycaksın biraz daha kalın yağ kullanııcaksınız yada lpg araçlara yeterliliği olan yağlar vardır yağın üstünde yazar lpg araçlar için diye onlardan alıcaksınız..

bunları yaparsanız lpg den bir sıkıntı çekiceğinizi ben sanmıyorum .. ama her zaman şans faktörü vardır şanssız bedeveyi çölde kutup ayısı karşılar hesabı :D birazda olumlu düşünüceksin çağırmıycaksın :D

doğrularda var yanlışlarda var.. lpgnin yanma ısısı biraz daha fazla olduğu için ve benzin gibi sıvı yakıt olup direk enjektörle püskürtülmediğinden dolayı lpg silindir içi ısıyı artırır... blokta çok fazla bir deformasyona yol açmaz ama alimünyum alaşımlı üst kapaklarda zamanla hasara yol açabilir... ama bunlar çok minimal hasalardır öle 10bin-20bin km yaptım birşey olur mu derseniz olmaz... yalnız lpg kullandığınızda yağınızı değiştirmenize gerek yoktur... lpgnin en büyük zararı bizim ustalarımız veya kullananlar az yaksın diye arabayı fakirde kalacak şekilde ayar yaparlar... işte o zaman silindir içi ısısı gerçekten zarara uğratacak kadar fazlalaşır... lpg ayarında çok dikkat edilmesi ve fakir karışım yapılmaması gerekir onun dışındaki lpgnin vereceği hasarlar çok ufak şeylerdir farkedilemez bile... büyük motorlu araçlarda lpg daha ekonomik olabiliyor... büyük motorlu araçlar daha fazla yakıt tükettikleri için daha fazla paranız cebinizde kalıyor ve kitin parasını daha çabuk çıkartabiliyorsunuz... bence yılda 10binkm civarında yapan ve 1.6 ve üstü olan motorlara lpg takmak lazım... özellikle ankara gibi lpgnin ucuz benzinin daha pahalı olduğu yerlerde lpg tasarrufunu daha da artırıyor..
 
2.0 vectra 16v, km. de 20 kr yaktım, nasıl normal mi? şehir içi-dışı karışık...
 
Geri
Üst