LPG silkeleme çözümü...

aKSeL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
2,184
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar LPG de silkeme yaşayanlar ya da bizdeki araçta olduğu gibi öksürme problemiyle karşı karşıya kalanlar, bujilerini GM orjinal bujiye dönüştürsünler (GM değilse). Ya da değişim zamanı geldiyse bujinizi değiştirin. Ustalar LPG değişecek ondan yapar dedi, bobin diyen oldu boğaz kelebeği vs. derken ben bu şekilde çözdüm. Tabi bu yazılanlar da sebep olabilir ama bujilerle başlayabilirsiniz. Ayrıca kalkışta benzinde iken araba gaz yemiyordu bu duruma da çözüm oldu. Bu arada aracı aldığımızda GM buji vardı (silkemele yapıyordu) ve ben BOSCH buji taktırmıştım (birebir aynı olduğu söylendiğinden çekinmeden taktırdık fakat silkemele geçmemişti.). Şuanda tekrardan GM buji takıldı ve silkeleme kesildi. Hangi devirde olursa olsun gaza yüklendiğimde rahatca hızlanıyor. Bu arada silkeleme ara ara öksürme gibi de oluyordu. Hepsi geçti.

Bu sizdeki sorunun geçeceğini göstermez fakat en uygun çözüm DENEME'lerinden biri...


Araç: 2004 1.6 Vectra...
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Normal bir kullanım da dahi araç 20 000 km olduğun da değişmesi gereken bir parça. Ama işte olayın içine LPG girdiğinde sorunları bulmak çözmek pek kolay olmuyor durmadan deneme yanılma ile çözüm aramak zorun da kalıyor insan. Artık bende bir LPG araç kullanıcısı olarak şunu fark ettim belli bir süre sonra araçta tekleme vs olduğun da ilk iş olarak yaptım şey buji kablo ve bobin değişimi oluyor uzunca bir zaman da bu şekilde devam ediyorum orasını burasını sökmek ile çözüm zor oluyor. Araç 1.6 8 V olmasına karşın 2000 motor vecra kablosu kullanıyorum. İşin içinde LPG olunca bu kablo iyi dayanıyor. Normal de 1.6 kablosu LPG den dolayı hoşafa dönüyor.
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar LPG de silkeme yaşayanlar ya da bizdeki araçta olduğu gibi öksürme problemiyle karşı karşıya kalanlar, bujilerini GM orjinal bujiye dönüştürsünler (GM değilse). Ya da değişim zamanı geldiyse bujinizi değiştirin. Ustalar LPG değişecek ondan yapar dedi, bobin diyen oldu boğaz kelebeği vs. derken ben bu şekilde çözdüm. Tabi bu yazılanlar da sebep olabilir ama bujilerle başlayabilirsiniz. Ayrıca kalkışta benzinde iken araba gaz yemiyordu bu duruma da çözüm oldu. Bu arada aracı aldığımızda GM buji vardı (silkemele yapıyordu) ve ben BOSCH buji taktırmıştım (birebir aynı olduğu söylendiğinden çekinmeden taktırdık fakat silkemele geçmemişti.). Şuanda tekrardan GM buji takıldı ve silkeleme kesildi. Hangi devirde olursa olsun gaza yüklendiğimde rahatca hızlanıyor. Bu arada silkeleme ara ara öksürme gibi de oluyordu. Hepsi geçti.

Bu sizdeki sorunun geçeceğini göstermez fakat en uygun çözüm DENEME'lerinden biri...


Araç: 2004 1.6 Vectra...



GM buji ye dönme diye birşey yok çünkü GM bujilerini CHAMPİON uretiyor , üstelik orj. CHAMPİON bujiler GM den daha hesaplı. Ayrıca bujilerimi 50 bin km LPG de kullandım , hiç sıkıntı yasamadım.
 

akifguzen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2014
Mesajlar
825
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
GM buji ye dönme diye birşey yok çünkü GM bujilerini CHAMPİON uretiyor , üstelik orj. CHAMPİON bujiler GM den daha hesaplı. Ayrıca bujilerimi 50 bin km LPG de kullandım , hiç sıkıntı yasamadım.

Buji dediğin 4 tanesi 30TL GM marka. Tabiki champion a bir lafım yok. Bende sanmıyorum ki GM bujileri kendi üretsin.
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Allah nasıp ederse bunlarıda 50 bin km kullanmayı düşünüyorum ,zaten arabadan çıkan bujileri temizleyip sentil ile 0.7mm ye düşürdüm aralıklarını ve alet çantama yedek olarak attım :) ne olur ne olmaz :)
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
bujinin tek tırnak olması ve sentille ayarının yapılması önemli diğer türlü ateşleme zayıf kalıp silkeleme yaptırabiliyor...
 

aKSeL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
2,184
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
GM buji ye dönme diye birşey yok çünkü GM bujilerini CHAMPİON uretiyor , üstelik orj. CHAMPİON bujiler GM den daha hesaplı. Ayrıca bujilerimi 50 bin km LPG de kullandım , hiç sıkıntı yasamadım.

Sorunlar çözülsünde GM olmaz CHAMPİON olur farketmez:cool:
 

aKSeL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
2,184
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Normal bir kullanım da dahi araç 20 000 km olduğun da değişmesi gereken bir parça. Ama işte olayın içine LPG girdiğinde sorunları bulmak çözmek pek kolay olmuyor durmadan deneme yanılma ile çözüm aramak zorun da kalıyor insan. Artık bende bir LPG araç kullanıcısı olarak şunu fark ettim belli bir süre sonra araçta tekleme vs olduğun da ilk iş olarak yaptım şey buji kablo ve bobin değişimi oluyor uzunca bir zaman da bu şekilde devam ediyorum orasını burasını sökmek ile çözüm zor oluyor. Araç 1.6 8 V olmasına karşın 2000 motor vecra kablosu kullanıyorum. İşin içinde LPG olunca bu kablo iyi dayanıyor. Normal de 1.6 kablosu LPG den dolayı hoşafa dönüyor.

Anlamadığım nokta ustalar rahat bi şekilde LPG değişince düzelir, bobin değişince düzelir direk dalıyorlar. Bu şekilde birçok parçayı değiştirip sonuç alamayan binlerce insan var. Motor ustası bi bujilerine bakalım demiyor. Direk git LPG ci baksın diyor. LPG ustası eski sistem ondan yapar diyor. 3-5 liralık masraflar olsa neyse, direk değiştir demesi kolay..
 

aKSeL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
2,184
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
bujinin tek tırnak olması ve sentille ayarının yapılması önemli diğer türlü ateşleme zayıf kalıp silkeleme yaptırabiliyor...

Önceki bakımda kullandığım buji ile şimdi takılan bujiyi karşılaştırdığımda şimdikinin tırnak aralıklarının daha kapalı olduğunu gördüm.
 
Üst