ilk çalıştırma anında 10 dakika içinde motor su sıcaklığı 40 dereceye ulaşır. 40 derce LPG nin buharlaşması için yeterlidir. LPG normal şartlarda 20 derecede buharlaşabilir. Ama bu sıcaklıktaki buhar motorun çalışması için yeterli olamaya bilir. BU sebepten dolayı LPG de ilk 10 dakikada araç düzensiz ve zengin karışım ile çalışır. Eksozdan siyah duman çıkışı artar.
Motor ısındıktan sonra yine araç LPG de tekliyor veya rölantide düzensiz çalışıyor ise araçta ( Agz ayarları tam ise) bulunan LPG kitinde LPG akışı motorun çalıştırma hızına yetişemez. BUnun ilk sebebi depoda LPG basıncı azalmıştır yani depo bitmek üzeredir. İkinci sebebi LPG filitresi tıkanmaya başlamıştır.