Lpg Hakkinda !!!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Navaron
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Plastik benzin deposu,

Çelik LPG deposu

hangisi daha güvenilir???


anlıyorum LPG kullandığınız vede herhangi bir sorununuz olmadığı için tavsiye ediyorsunuz ama araca arkadan gelen şiddetli bi darbe sonucu aracınız arkası pert oluyor ve bagajdaki LPG tankı doğal olarak sıkışıyor bu durum herhangi bir patlamaya sebep olmaz mı sizce
 
ben demiyorum Prof. Dr. Kadir Aydın diyor.:good:

Son dönemde gelişen LPG dönüşüm teknolojilerinin yeni nesil araçların teknolojilerine sahip olmaları nedeniyle, hiçbir sorun yaratmadığı bildirildi.

Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Otomotiv Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, yaptığı açıklamada, standartlara uygun LPG dönüşümünün yapılması halinde LPG'li araçların benzinli araçlar kadar güvenli olduğunu söyledi.

Birinci nesil araçların enjektörlerinde ve kontrol ünitelerinde sıkıntı yaratan LPG dönüşüm teknolojisinde son yıllarda hızlı bir değişimin yaşandığını belirten Aydın, ''Eski LPG sistemi enjeksiyonlu araçların kontrol sistemini emilatör takılıp çözümlenmek istenmesine karşın sık sık kilitliyordu. Ancak, yeni teknolojide yaşanan sıkıntılar gaz enjeksiyonu ile çözümlendi'' dedi.

Son dönemde gelişen LPG dönüşüm teknolojilerinin (çok noktalı gaz enjeksiyon sisteminin) benzin püskürtme sisteminden esinlenerek geliştirildiğini ifade eden Aydın, şöyle konuştu:

''Her ikisi de uyum içerisinde çalışıyor. İkisinin de ayrı ayrı elektronik kontrol üniteleri var. Yeni LPG dönüşüm teknolojileri yeni nesil araçların teknolojilerine sahip. Ayrıca buna uygun modellerin geliştirilmesiyle, yeni sistem LPG kitleriyle son model araçlara sorun yaşamadan ve aracın orijinalliğini bozmadan bütün elektronik sistemleriyle uyumlu LPG montajı yapılabiliyor. LPG kitlerinin son teknolojiye uygun üretilmesi, lüks araçlarda LPG'ye olan ilgiyi de artırdı. Artık son model ciplerde ve lüks araçlarda sıklıkla LPG kullanılıyor.''

''SIKINTI YOK''

Aydın, şu andaki LPG sisteminin benzin enjeksiyon sistemi ile aynı prensipte çalıştığından, birinci nesil araçlarda karşılaşılan sıkıntıların hiçbirinin yeni sistemde olmadığını kaydetti.

Yeni sistem LPG kitlerin ithal edilmesinin yanında Türkiye'de üretimini yapan bazı firmaların bulunduğunu ve çok tutulduğunu vurgulayan Aydın, ''eski LPG sistemleri 200-300 YTL'ye monte edilirken, yeni sistem LPG kitleri ise 1500-1800 YTL'ye monte ediliyor'' dedi.

Kaynak: Aktifhaber
 
ben demiyorum Prof. Dr. Kadir Aydın diyor.:good:

Son dönemde gelişen LPG dönüşüm teknolojilerinin yeni nesil araçların teknolojilerine sahip olmaları nedeniyle, hiçbir sorun yaratmadığı bildirildi.

Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Otomotiv Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, yaptığı açıklamada, standartlara uygun LPG dönüşümünün yapılması halinde LPG'li araçların benzinli araçlar kadar güvenli olduğunu söyledi.

Birinci nesil araçların enjektörlerinde ve kontrol ünitelerinde sıkıntı yaratan LPG dönüşüm teknolojisinde son yıllarda hızlı bir değişimin yaşandığını belirten Aydın, ''Eski LPG sistemi enjeksiyonlu araçların kontrol sistemini emilatör takılıp çözümlenmek istenmesine karşın sık sık kilitliyordu. Ancak, yeni teknolojide yaşanan sıkıntılar gaz enjeksiyonu ile çözümlendi'' dedi.

Son dönemde gelişen LPG dönüşüm teknolojilerinin (çok noktalı gaz enjeksiyon sisteminin) benzin püskürtme sisteminden esinlenerek geliştirildiğini ifade eden Aydın, şöyle konuştu:

''Her ikisi de uyum içerisinde çalışıyor. İkisinin de ayrı ayrı elektronik kontrol üniteleri var. Yeni LPG dönüşüm teknolojileri yeni nesil araçların teknolojilerine sahip. Ayrıca buna uygun modellerin geliştirilmesiyle, yeni sistem LPG kitleriyle son model araçlara sorun yaşamadan ve aracın orijinalliğini bozmadan bütün elektronik sistemleriyle uyumlu LPG montajı yapılabiliyor. LPG kitlerinin son teknolojiye uygun üretilmesi, lüks araçlarda LPG'ye olan ilgiyi de artırdı. Artık son model ciplerde ve lüks araçlarda sıklıkla LPG kullanılıyor.''

''SIKINTI YOK''

Aydın, şu andaki LPG sisteminin benzin enjeksiyon sistemi ile aynı prensipte çalıştığından, birinci nesil araçlarda karşılaşılan sıkıntıların hiçbirinin yeni sistemde olmadığını kaydetti.

Yeni sistem LPG kitlerin ithal edilmesinin yanında Türkiye'de üretimini yapan bazı firmaların bulunduğunu ve çok tutulduğunu vurgulayan Aydın, ''eski LPG sistemleri 200-300 YTL'ye monte edilirken, yeni sistem LPG kitleri ise 1500-1800 YTL'ye monte ediliyor'' dedi.

Kaynak: Aktifhaber
prfösör olabılır ama bu dogru söyledıgı anlamına gelmez. bugun bı honda cıvıc geldı lpg taktırmıs sıralı ama 2 gun sonra lamba yanmaya baslamıs hemde benzındede yanar olmus. al işte. daha bunun gıbı sayılabılecek bırcok cesıtlı sorun. ama su bı gercekkı sıralı sıstem eskısıne göre cok cok ıyı ama tavsıye etmem
 
1- Volkswagen İtalya'da otogazlı Sharan modelini piyasaya sürüyor.
PrinceGas şirketi ile işbirliği içindeolan Volkswagen şimdi Sharan'ın otogazlı bir versiyonunu piyasaya sunuyor. Bu model, Touran EcoFuel ve Caddy EcoFuel ile birlikte Volkswagen'ın gazlı araç filosunu genişletiyor. Sharan LPG'nin Trendline veriyonu 20.000 avrodan başlamaktadır. Volkwagen, sürekli yükselen yakıt fiyatlarına bu ürünü sunarak karşılık vermiştir. Şirket, bu açık ekonomik avantajın yanı sıra, Sharan'ın benzinli modellerden yüzde 15 daha az CO2 yaydığını ve çevre dostu olduğunu ileri sürmektedir.

2-Japon araba imalatçısı Subaru, Almanya'daki model aralığını, otogaz ile çalışan araçlarla genişlettiğini duyurdu. Şirket performans, konfor ve güvenlikten herhangi bir tavizden bulunmaksızın otogaz teknolojisi ile donatılmış araçlarla önemli tasarruflar yapılabileceğini belirtmiştir.
Subaru, halen standart fiyattan €1.300 daha pahalı otogaz versiyonlu Tribeca üzerinde çalışmaktadır. Halihazırda Amerika Birleşik Devletleri'inde piyasada bulunan Tribeca, 2006'nın sonlarında Avrupa'da iyasaya çıkarılacaktır. Dört çekerli Tribeca, kamyonet ile SUV segmentleri arasında bir konumda bulunmaktadır. Subaru'nun otogazlı ekomatik teknolojisi, halihazırda 2.0 litre Forester ve Legacy, ayrıca 2.5 litre Outback ve İmpreza'da bulunmaktadır.

3-Yeni dördüncü nesil elektronik yakıt enjeksiyon (EFI) sistemini içeren Mitsubishi nin yeni 380 aile sedanın otogazla çalışan geliştirilmiş versiyonu, Nisan'da Perth Motor Fuarında ilk kez sergilendi.
380, Impco Technologies tarafından özellikle bu araç için geliştirilen bir çift yakıt otogaz/petrol sistemi kullanmakta ve Mitsubishi'nin LP Gaz araç dönüştürme klavuzlarına tamamen uymakta.

4-Ford Yeni Zelanda otogaz ile çalışan bir araç için dünyanın ilk dayanıklılık rekoronu kaydettiğini ilan etti. Ford Racing Experience'tan bir sürücü ekibi, LP Gaz ile çalışan bir XT Falcon'da 24 saatte yaklaşık 2500 km yolculuk yaptı. Ekip, Christchurch Ruapuna Park yarış yolunda ortalama 102,05 km/s hız yaptı.
FRE direktörü Keith Sharp, şöyle konuştu: Bu, Ford Rockgas Endürans yarış takımı için olağanüstü bir başarı ve otogaz ın ucuz, temiz ve kullanıcı dostu alternatif bir yakıt kaynağı olduğunu vurgulamakta. Bu standart falkon yol arabasından oldukça etkilendik - 24 saatin sonunda başında olduğu kadar sağlam ve güçlüydü. Takım,tekrar dolum yapmak için 11 kez durarak 24 saatte 850 litre kullandı.


5-Birkaç yıllık geliştirme sürecinden sonra, çevre dostu otogaz kullanan ilk 25 MOTORSİKLET Danang City'de sahiplerine teslim edildi.
Yeni geliştirilen dnüştürme kitleri benzinle çalışan motorsikletleri otogaz ile çalıştırmak üzere dönüştürüyor ve yakıt masraflarında yüzde 40lık bir azalma vaad ediyor.
Ayrıca, benzin yakıtlı motora kıyasla otogazla çalışan motorsikletlerin çevre kirliliğini yüzde 30 azaltması bekleniyor. Şimdiye kadar Danag'daki yaklaşık 400 motorsiklet sahibi, bu kitin montajı içinbaşvuruda bulundu. İlk 300 motorsiklet sahibi VND1.3 milyondan (US $ 80) fazla tutan kitin satın alma işlemi için yerel hükümetten mali destek alacak.
Dönüştürme kitleri, petolün fiyatının Vietnem'dan çok daha yüksek olduğu Kamboçya'ya da yakın bir zaman içinde ihraç edilecek.

Autogas Updates

LPG o kadar güvensiz ki ne diyelim herkes LPG ye dönüş yapıyor.Hollanda ve İtalya LPG de lider ülke sorunlu olsa AVRUPA da serbest olur mu?Ama adamlarda anlayış farkı var bizim LPG ustaları gibi saldım çayıra mevlam gayıra işi yapmıyorlar ki...Ustalar alınmasın ama çogu işini baştan savma yaptıgı için bizim ülkemizde sorun olmak ta....
bu örnekleri çogalta biliriz....
 
ellerine sağlık bence bundan öteye bir açıklama yapmaya gerek yok...

+ 1905

bende çok memnunum 1 yıl oldu hala bir sorun yok çok şükür...
 
gel deiştirelim arabaları sen gör ozaman memnunmusun deilmisin
 
tamamen şans işi bu iş galiba elektronik eşya gibi şans işi heralde
 
vw yıllar öncesınden passat modelıne orjıanl lpg yı koymustu zaten. göstesı felan orjınal yerınde guzel bırseydı ama arac ona göre tasarlanmıstı
 
prfösör olabılır ama bu dogru söyledıgı anlamına gelmez. bugun bı honda cıvıc geldı lpg taktırmıs sıralı ama 2 gun sonra lamba yanmaya baslamıs hemde benzındede yanar olmus. al işte. daha bunun gıbı sayılabılecek bırcok cesıtlı sorun. ama su bı gercekkı sıralı sıstem eskısıne göre cok cok ıyı ama tavsıye etmem


ben sana katılmıyorum Musa...Benim araba 2000 model 105 bin km de 1 yıldır lpgli bunun yaklaşık 25 bin kmsi LPG ile yapılmıştır.Şu km ye kadar motora sadece LPG için anahtar vurdurdum bunun haricinde Allah a binlerce kez şükürler olsun ve nazardan saklasın hiç problem yaşamadım.Kuzenim de 2001 model 2003 trafiğe çıkışlı daha 59 bin km de Astra Cd si var (benzinli ) EGR de değişti Oksijen sensörü de...hatta al işte daha bunun gibi sayılabilecek bir sürü sorun...

KARDEŞLER SIRALI SİSTEM LPG NİN MOTORA DEĞİL ENJEKTÖRLERE ZARARI VARDIR.KİT LPG YE GEÇTİĞİ ZAMAN KENDİ ENJEKTÖRLERİNDEN PÜSKÜRTME YAPAR AMA ESAS ENJEKTÖRLER GÖREV YAPMAZ YANİ SİSTEM BENZİNİ KESER DOLAYLI YOLDAN ENKEKTÖRLERDE TIKANMA OLUŞUR HATTA BUNU ÖNLEMEK İÇİN SIRALI SİSTEMLER ÖNCELİKLE BENZİNLE ÇALIŞIR...

bunu şu şekilde örnekleyebiliriz iki kişi düşünün aynı masadasınız siz yemek yiyorsunuz yanınızdaki yemek yiyemiyor işte o yemeği yiyemiyen adamın hali aracınızın enjektörleri oluyor...
 
emre ha gayret bu gidişle opellerde benzin li kalmayacak:)
 
Geri
Üst