Lpg de Yeni Gelişme.....

gokhan11

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
245
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lpg de Yeni Gelişme.....

gecen gun televizyonda izledim lpg yakıt deposu 6  7 milim kalınlıktan zamanla 2 milime kadar dusuyormuş bence taktırmadan duşunmek lazım
 

BİLDS

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2011
Mesajlar
765
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lpg de Yeni Gelişme.....

gokhan link' Alıntı:
gecen gun televizyonda izledim lpg yakıt deposu 6  7 milim kalınlıktan zamanla 2 milime kadar dusuyormuş bence taktırmadan duşunmek lazım

Gökhan bey her 2 yılda bır zaten vıze ıcın mutlaka muhendisler odasından sızdırmazlık raporu almak gerekıyor. gereklı kontroller yapılıyor. Ayrıca her 10 yılda bır mutlaka yakıt tankı degıstırılıyor. Bunlar kanunen mecbur.
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lpg de Yeni Gelişme.....

Turbo araç için eğer orijinal çıkarılmış kitler ile uygulama yoksa söylenilen doğru olabilir (ulaş ın verdiği örneğe göre) Yoksa her araç için bu böyledir demek yersiz. Mercedes w124 kasanın yakıt depo kapağını açarsanız orada lpg tankı için de ayrıca boşluk olduğunu görürsünüz. Kaç km lpg li çalışan fiat 131 motorları var. Bu motorlar açıkcası son teknoloji araçların motorlarından daha dayanıklı değiller. Herşey bilinçli kullanımla ilgili.

Ayrıca,

Öncelikle kullanıcı arkadaşlardan başlıyalım.Ortalama 45 bin ile 55 bin tl arası para vererek donanım ve motor seçeneğine göre astra aldınız.Peki bu araçların yakıt tüketimlerini biliyormuydunuz ? Bence biliyordunuz ancak anlık heveslerin kurbanı oldunuz yada araba çok hoşunuza gitti ve aldınız.Bence bu kadar para vererek bu arabaları alıyorsanız bence yakıt ve ekonomi hakkında en ufak birşey söylememelisiniz.

Gibi birşeyi de kimsenin söylemeye hakkı olduğunu sanmıyorum. İstediğim aracı, istediğim sebeple alır, istediğim gibi de istediğim yerinden şikayet eder, alternatif çözümler peşine düşerim. Ben lpg nin gölgesini aracıma değdirmem ama zevkime kahyalık edilmesine de izin vermem. Siz kendi sınırlarınızdaki bilgiyi paylaşırsınız buna teşekkür ederiz ama ötesi yersiz.
 

emreaarslan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2012
Mesajlar
195
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lpg de Yeni Gelişme.....

BİLDS link' Alıntı:
Gökhan bey her 2 yılda bır zaten vıze ıcın mutlaka muhendisler odasından sızdırmazlık raporu almak gerekıyor. gereklı kontroller yapılıyor. Ayrıca her 10 yılda bır mutlaka yakıt tankı degıstırılıyor. Bunlar kanunen mecbur.
sızdırmazlık raporu artık zorunlu değil  8)
 

gokhan11

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
245
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lpg de Yeni Gelişme.....

herseyın üç kağıtı var bir şekilde yapılıyor
 

Secular

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2012
Mesajlar
22
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lpg de Yeni Gelişme.....

Piyasada lpg takan ustaların ağızlarından düşmeyen büyük bir yalan var ve derler ki ;

-Abi daha dün bilmem şu arabaya taktım araba canavar gibi hatta bir komşumuz var adam tam 10 yıldır lgp kullanıyor arabada tık yok.

Şimdi usta ağzı ile konuşup karar verirseniz canınız çok yanar.Her gelişen teknoloji gibi motor teknolojiside ilerliyor.Günümüzde yeşil motor adını verdiğimiz green motorlar yani akıllı motorlarda dijital beyin motora hükmeder.Astra - j serisi için konuşursak , yeni nesil dediğimiz bu motorlara euro-5 motor olarak geçer ve carbon emisyon değerleri kyoto sözleşmesine göre dizayn edilmiştir.Şimdi sizlere söylenen en büyük yalanlardan bahsedelim.

Öncelikle sıralı sistem dediğimiz yeni lpg sistemlerinde ilk kalkış anında yani motor soğukken her zaman benzinle çalışır ve motor ortalama 30 derece sıcaklığa ulaştıktan sonra devir ve süratinize göre kısmi lpg kısmi benzin çeker.Eski sistemde direk gaz çekerdi ancak yeni sıralı sistemlerde karma çalışır ve üretici firmanın kullandığı malzeme , yazılım ve işciliğe göre bu oranlar değişir.

Lpg nin benzine göre çok iyi yanlarıda var.Mesela 106 oktan olduğu için yanma sonucu oluşan sıcaklık fazla olacağından basınçta fazla olur ve benzine göre daha büyük bir düşey kuvvet elde edersiniz.Zaten lpg dönüşümü yapan araçlar belli bir zamana kadar benzinli sistemlerden daha fazla güç üretirler ki satııcı firmanın gelin sizinle yarış yapalım demesinde ki yalanın altında bu yatar.

Ancak euro-5 motorlar kesinlikle ve kesinlikle tam eko dediğimiz otomotaik kontrol ünitesine hemde piston malzeme yapısı olarak lpg ye uygun değildir.Lpg üretici firmalar piyasalarda turbolu araçlarada lpg dönüşümü yaptıklarını iddia ederler ancak yaptıkları şey sadece ve sadece eko yazılımını aldatmaktan öteye gidemez.

Euro-5 motorların dışında euro-4 veya euro-3 tarzı motorlara gönül rahatlığı ile lpg montajı yapabilirsiniz.
 

gokhan11

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
245
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lpg de Yeni Gelişme.....

sanırsam her araca lpg olmuyor motorla alakalımıdır
 

BÜLENT.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
12,693
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lpg de Yeni Gelişme.....

gokhan link' Alıntı:
sanırsam her araca lpg olmuyor motorla alakalımıdır
Aynen
 

Secular

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2012
Mesajlar
22
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lpg de Yeni Gelişme.....

aynen dediğin gibi. Çünki eski motorlarda kontrol ünitesi denen birşey yok.Yani eski kara düzen. Ancak yeni nesil motorlarda yazılım çok önemli ve lpg kiti denilen melet bu yazılımı aldatarak lpg dönüşümü yapıyor.
 
Üst