Lastik havası nasıl hesaplanır

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan lampard
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepkime puanı
2
Puanları
36
forumda daha önce jant çapının 2 katının 2 fazlası hava basılır diye okumuştum.215 55 16 ya örneğin 16*2+2:34
Peki 18 janta ? 225 40 18 e 32 mi 34 mü basmalıyım sizce her lastikçi bişey diyor anlamadım gitti.optimum hava basıncı kaç olmalı neye göre hesaplanır bu

Sony Z5 ile gönderildi
 
forumda daha önce jant çapının 2 katının 2 fazlası hava basılır diye okumuştum.215 55 16 ya örneğin 16*2+2:34
Peki 18 janta ? 225 40 18 e 32 mi 34 mü basmalıyım sizce her lastikçi bişey diyor anlamadım gitti.optimum hava basıncı kaç olmalı neye göre hesaplanır bu

Sony Z5 ile gönderildi

aracım yaklaşık 1400 kg civarında.lastik ebatı 225 40 18 bence minimum 34 basılmalı ki o da arkalara. ben önlere 37 arkalara 35 basıyorum gayet güzel.
lastikçilere kalırsak 32 basıp lastiğin omuzlarının canına okuruz...
32 ile virajda yatma diye tabir edilen sorun oluşuyor gözlemlediğim...
 
Lastik basincinda yanak,yuk,hiz endeksleri de kullanilir..ince yanakta basinc cokk dusuk tutulmaz..
Yüksuz 34 yüklü 38 ...
Bu iki deger arasinda hangisi hosuna giderse onu kullan..

SM-C101 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Anladım teşekkür ederim.uygun olmayan hava basıncında araç hızlı girilen bir virajda arkayı bırakabilirmi acaba.geçen başıma geldi ama biraz stabilize bir yoldu normalde bırakmamalıydı diye düşünüyorum.32 basılı sanırım kontrol edemedim bilemediğim için hava basıncını.ama konfor iyi geldi demek ki düşük basınç var :)

Sony Z5 ile gönderildi
 
Merhaba arkadaşlar 215/50/17 lastik için ideal basınç kaçtır acaba?:bir:
 
Elalem elektrikliydi, hibritti, hidrojenli arabaydı uzaya gitti.
Biz daha lastik havasında kaldık :-)
Depo kapağında ve kullanım kılavuzunda o model için kullanılmış bütün lastik ebatları için eko, konfor ve tam yük için tavsiye edilen değerler var.
Deveyi binanın çatısında aramaya gerek yok :-)
 
Anladım teşekkür ederim.uygun olmayan hava basıncında araç hızlı girilen bir virajda arkayı bırakabilirmi acaba.geçen başıma geldi ama biraz stabilize bir yoldu normalde bırakmamalıydı diye düşünüyorum.32 basılı sanırım kontrol edemedim bilemediğim için hava basıncını.ama konfor iyi geldi demek ki düşük basınç var :)

Sony Z5 ile gönderildi
Lastik basincini dusuk tutmak konfora ciddi katki saglar yol tutusu olumsuz etkiler..Yuksek tutmak yakita ciddi katki saglar konforu bozar yol tutusu olumsuz etkiler..
(Arazi tipi lastikler traktor lastigi vb gibi) haric binek araclardaki genis taban yaz lastikleri oynak zeminleri sevmezler.. (Kar,buz,camur,stabilize) Basincin dusuk olmasi tutunmada bu tip zeminlerde olumlu etki yaratir..
Çakılli yolda kaymis olman basinctan öte daha fazla cakila temas edip cakil basina dusen yükü azaltip cakillarin ana zemine saplanmasi yerine bir bilyali gibi hareket etmesinden de kaynakli olabilir..


SM-C101 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Elalem elektrikliydi, hibritti, hidrojenli arabaydı uzaya gitti.
Biz daha lastik havasında kaldık :-)
Depo kapağında ve kullanım kılavuzunda o model için kullanılmış bütün lastik ebatları için eko, konfor ve tam yük için tavsiye edilen değerler var.
Deveyi binanın çatısında aramaya gerek yok :-)
Hadi depo kapagimi caldilarsa :)Hadi yikamaci bahsis alayim diye kapaga kadar jet suyu sikip yazilari ucurduysa:)
Hadi mangal yapmaya gittigimde komure odun koymamislarsa , bende kitapcikla komuru tutusdurduysam:)

SM-C101 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arkadaşlar,aracın kullanma klavuzunda 185/55/15 ebatında lastikler için 2.5 bar hava basın diyor.Arkalı önlü.Ben 195/55/15 ebatında lastik kullanıyorum.2.5 bar hava bassam 36 psi hava yapıyor.Sizce 36 psi basmammı gerekiyor?
 
Arkadaşlar,aracın kullanma klavuzunda 185/55/15 ebatında lastikler için 2.5 bar hava basın diyor.Arkalı önlü.Ben 195/55/15 ebatında lastik kullanıyorum.2.5 bar hava bassam 36 psi hava yapıyor.Sizce 36 psi basmammı gerekiyor?

Yazları 32 kışları 34 - 36 ideal. Kışın yüksek olmasının sebebi yagmurlu havalarda su birikintili çukurlara görmeden hızlı girme riski fazla. Lastik kesebilir diye. 45 yanaklarda bu risk herzaman daha yüksek. Onun icin biraz daha yüksek hava basmak iyi olur.
 
Geri
Üst