Lastik Genisleyince Yakit Ne Kadar Artar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan TOPRAK
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
benim arabada 195/65/15 var bu orjinal mi acaba?araç resimdeki
 
aracın yaktığı yakıt öncelikli olarak lastik ebadı ile ilgili değildir. hava şartları, yol şartları, aracın durumu ve sürüş tekniği ile ilgilidir. lastik ebatları bu şartlardan sonra gelir. araçlara imalat aşamasında mühendisler tarafından bizim gibi kullanıcılar için dört mevsim kullanılabilecek jant ve lastik seçimi yaparlar. temel prensip; kışın karlı, yağmurlu yollarda araç hakimiyetini artırmak için cm2 başına düşen ağırlığı artırmak için dişli, kanallı, aracın ağırlığı ile yüzeyi bulabilecek ince yüzey (örneğin şahinlerin, torosların:165) aynı zamanda frene basıldığında aracın durmasını sağlayan en yüksek sürtünme oranına ihtiyaçları vardır. aracının 195 olan yüzey genişliğini 205 ile değiştirmen kışın yüksek hızlarda aracın hakimiyetine etkisi olacağı gibi kuru yollarda fren mesafeni düşürür. tabiki parasal etkiside var. para olarak da bir depoda 600-650 gidiyorsan 20 eksildir. oda 5 ytl malolur.
 
Astar BOR aynı araç ben de de var orjinal lastik ebadı 195 / 55 / 15 ama piyasanın en pahalısı diyebilim o yuzden millet 195 / 60 / 15 veya 195 / 65 / 15 kullanılyorlar buda biraz lastiğin çapını büyültüp tur sayısını arttırıyor .. 195. 205 215 gibi rakamlar cm cinsinden yani sürtünme artıyor ve aralarındaki ilişki lineer değil ..yani 205 ile % 5 artarken 205 de %10 değilde % 20 artabılır..yani kısaca cok değil ama biraz artacak yakıtın.. asıl sorunu yağmurda yaşarsın.. suyu tahliye etmektde bırza zorlanır..
 
aracın yaktığı yakıt öncelikli olarak lastik ebadı ile ilgili değildir. hava şartları, yol şartları, aracın durumu ve sürüş tekniği ile ilgilidir. lastik ebatları bu şartlardan sonra gelir. araçlara imalat aşamasında mühendisler tarafından bizim gibi kullanıcılar için dört mevsim kullanılabilecek jant ve lastik seçimi yaparlar. temel prensip; kışın karlı, yağmurlu yollarda araç hakimiyetini artırmak için cm2 başına düşen ağırlığı artırmak için dişli, kanallı, aracın ağırlığı ile yüzeyi bulabilecek ince yüzey (örneğin şahinlerin, torosların:165) aynı zamanda frene basıldığında aracın durmasını sağlayan en yüksek sürtünme oranına ihtiyaçları vardır. aracının 195 olan yüzey genişliğini 205 ile değiştirmen kışın yüksek hızlarda aracın hakimiyetine etkisi olacağı gibi kuru yollarda fren mesafeni düşürür. tabiki parasal etkiside var. para olarak da bir depoda 600-650 gidiyorsan 20 eksildir. oda 5 ytl malolur.
karda geniş lastık dezavantajdır...
 
söylediğin şey yakıta direkt olarak etki eder ama hissedilecek düzeyde değil. Yani %2 yada %2,5 artar fazlası olmaz kesin bilgi !:)
 
konuyu açan kişi açmış kaçmıs bizde burda tartışıyoruz :)
keşke eski lastik ebadıyla yenisi verseydi
195/60/15 den ya 205/55/16 ya geçmiştir yada 205/45/17 ye
 
arkadaslar Konuyu Actik Ve Hala Buradayiz Sadece Bilmedigimiz Bir Konuda Sukut Etmekteyiz.ayrica Degerli Katilimlarinizdan Dolayi Tesekkur Ederim.
 
ben bu kışı geçtikten sonra 195/60/15 olan lastiklerimi 185/60 veya 65/15yapacağım nasıl olur sizce?
 
Geri
Üst