- Katılım
- 29 Eyl 2006
- Mesajlar
- 6,698
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 37
hiç iyi olmazben bu kışı geçtikten sonra 195/60/15 olan lastiklerimi 185/60 veya 65/15yapacağım nasıl olur sizce?
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
hiç iyi olmazben bu kışı geçtikten sonra 195/60/15 olan lastiklerimi 185/60 veya 65/15yapacağım nasıl olur sizce?
taban artırmak yol tutuşu ve konfor açısından herzaman iyidir aracın yere temas eden kısmı daha fazla olacağı için virajlarda daha az savurur bilginize
kuru zemin için bu bilgiler kısmen doğru, taban alanı genişlerse temas yüzeyi artacak dolayısıyla sürtünmenin fazla olduğu yüzeylerde daha fazla yüzey sürtünme yapacaktır. ancak unutulmaması gereken bir nokta şudur. temas yüzeyi arttığı için birim alana uygulanan basınç kuvveti düşecektir. yanal kuvvet yani merkezkaç kuvvetinin fazlalaşması ile ( viraj - dönüşler ) özellikle sürtünme kuvvetinin de azaldığı noktalarda ( ıslak zemin buna örnek - ya da lastik diş derinliğinin azalması - kabak lastik ) lastiklerde oluşan yere basma kuvveti işlevini kaybedecek ve kayma eylemi gerçekleşecektir.
bu sebeple taban genişliği ne kadar azalırsa birim noktada yere basma kuvveti o kadar artacağından sürtünme kuvvetinin yetersiz olduğu yüzeylerde ince tabanlı lastik daha iyi iş görecektir.