Lastik Genisleyince Yakit Ne Kadar Artar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan TOPRAK
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
abi hemen bir cevap var herkesten yok yüzde 5 arttıysa yakıtta yüzde 5 artar ya da ne bileyim şu kadar artar bu kadar artar..

arkadaşlar yapmayın, bir kere alınan lastiğin tipini, diş şeklini, desenini dış çapını, jant ölçüsünü vs hiçbirşeyi bilmeden hiçbir bilgi elde edemezsiniz..
kaldı ki sadece lastiğin ebadı değişti diye şu kadar yakıt sarfiyatına etkisi olur şeklinde bir bilgi vermek de mümkün değil...

yakıta etki eden faktörlere gelirsek sırasıyla şu şekildedir.
Taşıta ait parametreler; Taşıt tasarımı, taşıt aerodinamiği, güç aktarma sistemleri, tekerlek ve lastikler, taşıt kütlesi
Taşıta etki eden hareket dirençleri; Transmisyon direnci, ivme direnci, hava ve rüzgar direnci, tekerlek yuvarlanma direnci, yokuş direnci.
Taşıtların çalışma şartlarının etkisi; İlk çalışma ve ısınma durumu, seyir çevrim karakteristikleri, taşıt performansı, çevre koşulları, yolların etkisi, bakım ve onarımların etkisi, taşıt sürücüsünün davranışı.

konumuz tekerlek olduğu için sadece tekerleklerin etksinin ne şekilde olduğunu açıklayalım.

Tekerlek; taşıt ile yol arasındaki etkileşimi sağlayan, taşıtın durma, hızlanma ve yön değiştirmesi gibi hareketleri yapan çok önemli bir parçadır. Tekerleğe etki eden karmaşık yapıdaki kontrol kuvvetleri etkili bir şekilde yola iletebilmelidir. Taşıtın karşılaştığı bütün direnç kuvvetleri, lastiklerle yol arasındaki ilişkiye oldukça bağımlıdır. Günümüzde üretilen pnömatik lastikler, taşıtın ağırlığını ve üzerindeki yükü, yüzey düzgünsüzlüklerine karşı taşıtı korumak, yeterli tahrik ve frenleme kuvveti geliştirmek, düzenleme ve doğrultu kararlılığı gibi görevleri verimli bir şekilde yerine getirmektedir.
Pnömatik lastiklerin geliştirilmesiyle; sessiz, seyir özellikleri iyi, dayanım ve farklı yol yüzeylerinde iyi çekiş sağlanmıştır.
Yuvarlanma direncinin azaltılmasında en önemli faktör lastik özellikleridir. Diğer faktörlerden, rüzgar etkisi ve lastik kayması da söz konusudur.
Lastikler; taşıtın değişik çalışma koşullarından kaynaklanan frenleme ve tahrik kuvvetleri altında kaymaya maruz kalırlar.
Lastiklerdeki kayma miktarı %15'lere kadar çıkmaktadır.
Yuvarlanma direnci, radyal tip lastiklerin kullanılmasıyla büyük ölçüde azalmıştır.
Şehir içi sürüşlerde yuvarlanma direnci daha çok etkili olmaktadır.Radyal dokulu lastiklerde yuvarlanma direncinde % 50'lik bir azalma sağlamıştır.

Tekerlek üzerindeki düşey yük, tekerlek ile yol arasında bir basınç alanı oluşturur. Ancak temas yüzeyindeki bu yanal ve uzunlamasına olan basınç dağılımı homojen bir yapı göstermemektedir. Lastik basınçlarının yüksek olmasıyla, basınç temas alanının ortasında, normalden az şişirilmiş lastiklerde yüksek temas basınçları temas yüzeyinin çevresinde ve omuzlarında oluşmaktadır...
 
sana kendı yaptıgım testı soyleyeyım
arabam vectra uzerınde 195 65 15 varken jantlarıda sokup
2 kılo daha hafıf olan 215 45 17 jant ve lastık taktım
km gostergesı 90 ıle gıderken 91.3 le gıttıgını gosterır
kılo ve yanak ebatını hesaplayarak azalttıgımda arabamın daha az yaktıgını yol gozlemlerımde gormekteyım
yakıt mıkatrlarınıda defalarca yazdım 90 120 160-180 km suratlerdekı yakıt oranalrını lpg olarak belırtmıstım

uzerındekı lastık 91w 250km hıza dayanacak w serısı lastık uzun yol lastıgı yazlık
sen eger kıs m+s yada vakumlu kulanırsan ve bunu 7 derecenın altında degılde ustunde kullanırsan ınnaılmaz bır sarfıyatı gormen mumkundur
degerlendırmelerını buna gore yap saygılar
 
taban artırmak yol tutuşu ve konfor açısından herzaman iyidir aracın yere temas eden kısmı daha fazla olacağı için virajlarda daha az savurur bilginize
 
webbe yle aynı oranda değişiklik yaptım hatta konfor konusunda çok tedirgindim,çünkü yakıtın çok düşük oranda değişeceğini ve lastik24 den hız ölçümleriyle performans konusunda bişey kaybedilmeyeceğini öğrendim..
konfor konusunda da hissedilir oranda değişiklik olmadığını gördüm..
Helede jantla birlikte değiştikten sonra arabanın nasıl dikkat çektiğini anlatamam bile tavsiye ederim :))))
 
Benim aracımda 215x40x17 lastik var 170 ykr yakıyor ama lpgde
 
taban artırmak yol tutuşu ve konfor açısından herzaman iyidir aracın yere temas eden kısmı daha fazla olacağı için virajlarda daha az savurur bilginize

kuru zemin için bu bilgiler kısmen doğru, taban alanı genişlerse temas yüzeyi artacak dolayısıyla sürtünmenin fazla olduğu yüzeylerde daha fazla yüzey sürtünme yapacaktır. ancak unutulmaması gereken bir nokta şudur. temas yüzeyi arttığı için birim alana uygulanan basınç kuvveti düşecektir. yanal kuvvet yani merkezkaç kuvvetinin fazlalaşması ile ( viraj - dönüşler ) özellikle sürtünme kuvvetinin de azaldığı noktalarda ( ıslak zemin buna örnek - ya da lastik diş derinliğinin azalması - kabak lastik ) lastiklerde oluşan yere basma kuvveti işlevini kaybedecek ve kayma eylemi gerçekleşecektir.
bu sebeple taban genişliği ne kadar azalırsa birim noktada yere basma kuvveti o kadar artacağından sürtünme kuvvetinin yetersiz olduğu yüzeylerde ince tabanlı lastik daha iyi iş görecektir.
 
Geniş lastik ve jant yakıtı arttıracağı gibi disk ve balata ömrünü kısaltır, alt takımları erken yıpratır ve hidrolik direksiyon pompasını yorar. Orjinali neyse onu takmakta fayda vardır.
 
kuru zemin için bu bilgiler kısmen doğru, taban alanı genişlerse temas yüzeyi artacak dolayısıyla sürtünmenin fazla olduğu yüzeylerde daha fazla yüzey sürtünme yapacaktır. ancak unutulmaması gereken bir nokta şudur. temas yüzeyi arttığı için birim alana uygulanan basınç kuvveti düşecektir. yanal kuvvet yani merkezkaç kuvvetinin fazlalaşması ile ( viraj - dönüşler ) özellikle sürtünme kuvvetinin de azaldığı noktalarda ( ıslak zemin buna örnek - ya da lastik diş derinliğinin azalması - kabak lastik ) lastiklerde oluşan yere basma kuvveti işlevini kaybedecek ve kayma eylemi gerçekleşecektir.
bu sebeple taban genişliği ne kadar azalırsa birim noktada yere basma kuvveti o kadar artacağından sürtünme kuvvetinin yetersiz olduğu yüzeylerde ince tabanlı lastik daha iyi iş görecektir.

aynısını yazacakyım sen yazmışsın..
 
95 MODEL ASTRA F 1.6

arkadaşlar lastik ebatlarının km göstergesine etkisi ne derecede olur
benim arabada takılı lastik =185 65 14
sanırım orjinalı lastiği 190 60 14 (istetmedeki lastik ebadı bu)
arkadaşlar bunu şunun için soruyorum, depoyu ful dolduruyorum (40 lt) ve harcadığım benzine göre yapmış olduğumuz km çok az (40 lt benzinle 340 km yapıyorum) bu normalmi yoksa lastik yanaklarının 60 yerine 65 kullanılması göstergede ne derecede (fazla veya eksik) etki ediyor
yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst