- Katılım
- 4 Mar 2008
- Mesajlar
- 2,516
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Merhabalar,
Aracıma -ki kendisi 2003 Astra G 1.4 Club olur- jant+lastik almayı düşünüyorum. Ancak bu konuyu bilerek tuning bölümünden ziyade bu bölüme açtım çünkü soracaklarım (bana göre) teknik konular.
Forumda yaptığım arama/araştırmalara göre benim aracımın orjinal lastiği 195/60/R15 miş. Ancak ben 2.el aldığımda üzerinde 185/65/R15 tekerle geldi. İnternetteki programlar aracılığıyla yaptığım hesaplara göre benim aracıma (üzerindekilere kıyasla) 215/50/R16 almam lazım. 16 istememin sebebi de biraz geniş yanak alabilmek çünkü ben haftada 2 kez Kırıkkale-Ankara arası gidip geliyorum. O yolları bilen bilir aşırı bozuk, çukurun yamanın haddi hesabı yok. Çevremde bu işten anlayan abilerim arkadaşlarım ise 17" gibi büyük cantların 1.4 aracımı yoracağını, rotillere ve bilyelere zarar vereceğini, eğer 17" takacaksam yayları da değiştirmemin zorunlu olduğunu söylediler. Ancak bugün gittiğim satıcı aklımı çok karıştırdı. "50 yanak R16 senin arabana olmaz" dedi, "45 yanak alman lazım 16 alacaksan, onu yapmışken de 17" 40 yanak al" dedi. "17 aracına ne kadar zarar verirse (rotiller bilyeler) 16" de o kadar verir, hiç değilse şeklin daha güzel olur. Bu işlere gireceksen ufak masrafları da göze alacaksın" dedi. Bu arada Astra GSI ların üzerinde 16 jant var. Benim bir arkadaşım da 17" jantlarını satıyor. üzerindeki lastiklerin ebatları 215/40/R17.
Derdimi biraz uzun da olsa anlattım yukarıda.
Verilenlerin ışığında probleme dönersek eğer, sizce uygun olanı hangisidir? Benim için şekilden çok güvenlik ve aracımın yapısal sağlığı önemli. Ayda 1 kez rotil değiştireceksem orjinal kapaklarını kullanırım daha iyi (kahrolsun öğrencilik
) Bu 17" jantların bu tür sorunlar yarattığı doğru mudur? 16" ve 17" jantın benim aracıma uygun olan ölçüleri hangileridir? Ve eğer ben bu jant işine girersem yay değiştirmek zorunda mıyım?
Cevaplarınız benim için çok değerli.
Aracıma -ki kendisi 2003 Astra G 1.4 Club olur- jant+lastik almayı düşünüyorum. Ancak bu konuyu bilerek tuning bölümünden ziyade bu bölüme açtım çünkü soracaklarım (bana göre) teknik konular.
Forumda yaptığım arama/araştırmalara göre benim aracımın orjinal lastiği 195/60/R15 miş. Ancak ben 2.el aldığımda üzerinde 185/65/R15 tekerle geldi. İnternetteki programlar aracılığıyla yaptığım hesaplara göre benim aracıma (üzerindekilere kıyasla) 215/50/R16 almam lazım. 16 istememin sebebi de biraz geniş yanak alabilmek çünkü ben haftada 2 kez Kırıkkale-Ankara arası gidip geliyorum. O yolları bilen bilir aşırı bozuk, çukurun yamanın haddi hesabı yok. Çevremde bu işten anlayan abilerim arkadaşlarım ise 17" gibi büyük cantların 1.4 aracımı yoracağını, rotillere ve bilyelere zarar vereceğini, eğer 17" takacaksam yayları da değiştirmemin zorunlu olduğunu söylediler. Ancak bugün gittiğim satıcı aklımı çok karıştırdı. "50 yanak R16 senin arabana olmaz" dedi, "45 yanak alman lazım 16 alacaksan, onu yapmışken de 17" 40 yanak al" dedi. "17 aracına ne kadar zarar verirse (rotiller bilyeler) 16" de o kadar verir, hiç değilse şeklin daha güzel olur. Bu işlere gireceksen ufak masrafları da göze alacaksın" dedi. Bu arada Astra GSI ların üzerinde 16 jant var. Benim bir arkadaşım da 17" jantlarını satıyor. üzerindeki lastiklerin ebatları 215/40/R17.
Derdimi biraz uzun da olsa anlattım yukarıda.
Verilenlerin ışığında probleme dönersek eğer, sizce uygun olanı hangisidir? Benim için şekilden çok güvenlik ve aracımın yapısal sağlığı önemli. Ayda 1 kez rotil değiştireceksem orjinal kapaklarını kullanırım daha iyi (kahrolsun öğrencilik

Cevaplarınız benim için çok değerli.