Lastik Ebadı Çok Önemli....!

sonmocan

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2006
Mesajlar
84
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
çekiş kontrol sistemine sahip araçlarda farklı lastik ebatlarının kullanılması bile sorun yaratıyor. bilginize.
 

Crack

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
229
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
www.mehtap.org
valla ustad 175 65 14 bizim orjinal lastiklerde bende 205 40 17 koydum arabaya duz yolda 160-170 civarında goruyorum yine.. 14lerle denemedim gerci son surat ney diye. arac 1.7dti..
yalnız dikkatimi ceken bise oldu;
ANKARA 38 KM diye yazıyordu levhada, km'yi sıfırladım.. Ankara 20km yazdığında benim km 16.7'yi gosteriyodu. her 18 km de 1km sapma var kanaatine vardım bilmem ne kadar doğru ne kadar yanlis.. arabayı aldığım gibi 205x40x17 taktığımdan da orjinalleri ile nasıl hic bilmiyorum..
 

BATTAL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
88
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Selam

ALBATROS_09' Alıntı:
Çok önemli bir detay bu...Ben derlerdi de pek inanmazdım demek etkiliyo baya ha....Arkadaşlar benim gtnin(a kasa) fabrika çıkış lastik ebatı 195 60 15 mi acaba?Var mı bilen?Hazır konu varken soruyim...

DOSTUM BENDEDE 94 SFI GT VAR KITAPCIGINDA 195X65X15 YAZIYOR TAKILMAMIS STEPNEM DE BU BILGIYI DOGRULUYOR SAYGILAR
 

ALBATROS_09

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eki 2006
Mesajlar
935
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benimki eco ama alakası olmaz sanırım....65 ha daha kalın yanak kullanmışlar demekki...Saol bilgi için..
 

M.A.J.O.R

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
bende şu sıralar benim arabanın jantlarını büyütmeyi düşünüyordum.üstünde orjinal 15lik jantları var,17 falan yapmayı düşünüyodum..ikileme düştüm şindi iyimi.
 

neonal

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
460
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Arkadaşım lastiğin kalınlığını arttırmak kilometreyi yanlış göstermez gibi görünüyor ama gerçek durum böyle değil. Eskiden lastiğinin yanak kalınlığı 107,25 mm iken şimdi değiştirince 112,75 mm oldu. Lastikte de 2 yanak olduğunu düşünürsek toplamda yani 5,5 cmlik bir yarıçap değişimi var. Bunun hesabı karışık ama yapan scriptler var adresi de bu:http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm
Bu arada tek etken bu mu tabi ki değil mutlaka lastiği kalınlaştırmanın da son sürat üzerinde etkisi var ama tek etken değil.

Ayrıca M.A.J.O.R arkadaşım sen de bu siteye girerek lastiğinin toplam çevresi üzerinde en az değişimi sağlayan 17" lik lastiği bulabilirsin.
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
195/55/15

195 : taban genişliği
55 : taban alanının %55 i kadar yanal alan
15 : jant

haliyle taban 205 e çıktığında 195 tabanın %50 si değilde
205 taban alanının %50 si kadar yanal alan genişliyor .buda çapı ve çevreyi etkiliyor.

birde kışın geniş taban değil aksine dar taban kullanmak avantajlı.Sonuçta cm2 başına düşen yük arttığı için tutunma artıyor.Haddinden fazla geniş taban kullanmak gezinmeleri artıracaktır
 

torsion

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
1,318
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
albatros gt nin orjinali 195 60 15 calibranın ise 205 55 15 iyi ki pirellileri alırken 50 lik almamışız. ben tahmin ediyodum zaten km nin yanlış gostereceğini. asessino lastıkleri satabilir aslında dediği gibi elinde kalmaz yani paniğe gerek yok
 

copcu06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
1,628
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
arkdaslar benim arba ikinci el aldim üstünde hala orjinal lastikleri vardi bugün degistirdim kislik 195-65-15 ruhsattada yaziyo. yazliklar 205-55-16 orjinal opel canti yazlikta kislikta yani fabrikadan böyle alinmis
 
Üst