Lastiğim Patlamış (Stepne Sıkıntısı) :(

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MeRt2
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Lastiğim Patlamış (Stepne Sıkıntısı) :(

geçmiş olsun
araçlarda mini kompresör bulundurulması taraftarıyım en azından bü tür zamanlarda lastik değişmekle uğraşmıyorsunuz lastikciuye kadar idare ediyor.
 
Ynt: Lastiğim Patlamış (Stepne Sıkıntısı) :(

Gerçi o şekilde 2 gün dolaşmıştım bir sorun çıkarmamıştı.
 
Ynt: Lastiğim Patlamış (Stepne Sıkıntısı) :(

Mert geçmiş olsun, yolda veya alakasız bir yerde patlamamış olması şans olmuş gerçekten. Durdur yere stepne test sürüşü yapmışsın, neyze bizim için forum hizmeti olmuş. ((:
 
Ynt: Lastiğim Patlamış (Stepne Sıkıntısı) :(

Zero pressure lastik almak lazım. Patlasa ve icinde hic hava olmasa dahi yola devam edilebiliyor. 4 lastikte 1.5 lastik parası fazla veriliyor ama o farka deger herhalde
 
Ynt: Lastiğim Patlamış (Stepne Sıkıntısı) :(

Bizim 2000 model astra da bagajda orjinal boyutta 5. lastik var. Sanırım 2005 veya sonrasında üreticiler maliyet ve yerden kazanmak için küçük lastik uygulamasına başladılar.

Belki patlak önde olmasaydı , etkisi o kadar farkedilmeyebilirdi, fakat önden tahrikli bir araçta ön lastiklerden birinin küçük olması zaten düz gitmeyi engelleyen bir faktör.Bunun içinde aklıma şöyle bir çözüm geldi. Küçük jant olabilir,fakat daha fazla şişirilince orjinal lastik boyutuna gelebilen özel bir lastik olabilir miydi acaba? Yani küçük jant ve sönük lastik arabada daha az yer kaplayacak, ihtiyaç duyduğunda portatif kompresör ile şişirip aynı dönüş yarıçapını elde edeceksin.

Bu da aklıma bir dersten geldi.Top üreticileri nakliye yaparken topların havasını boşaltıp hacimden kazanarak aynı hacimde çok daha fazla sönük topu nakliye edebiliyorlar.Havayı taşımak için nakliye parası vermiyorlar.
 
Ynt: Lastiğim Patlamış (Stepne Sıkıntısı) :(

Geçmiş olsun dilekleri için herkse teşekkür ederim.
Orijinalinde 17'lik lastiği olan bir araca 16'lık stepne koyma fikrini hangi mühendis, hangi personel verdiyse dün kulaklarını çok çınlattım.  evil_Chamaillerie
Aslında stepne alanında 17'lik lastik koyabilecek genişlik mevcut ama buna rağmen bu bisiklet lastiğini bize kakalayan Opel'i kutluyorum.  :)
 
Ynt: Lastiğim Patlamış (Stepne Sıkıntısı) :(

sen dua et hiç yoktan lastik var arabalarımızda :) çoğu araçta artık tamir kiti koyup geçiştiriyorlar .
 
Ynt: Lastiğim Patlamış (Stepne Sıkıntısı) :(

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Bizim 2000 model astra da bagajda orjinal boyutta 5. lastik var. Sanırım 2005 veya sonrasında üreticiler maliyet ve yerden kazanmak için küçük lastik uygulamasına başladılar.

Belki patlak önde olmasaydı , etkisi o kadar farkedilmeyebilirdi, fakat önden tahrikli bir araçta ön lastiklerden birinin küçük olması zaten düz gitmeyi engelleyen bir faktör.Bunun içinde aklıma şöyle bir çözüm geldi. Küçük jant olabilir,fakat daha fazla şişirilince orjinal lastik boyutuna gelebilen özel bir lastik olabilir miydi acaba? Yani küçük jant ve sönük lastik arabada daha az yer kaplayacak, ihtiyaç duyduğunda portatif kompresör ile şişirip aynı dönüş yarıçapını elde edeceksin.

Bu da aklıma bir dersten geldi.Top üreticileri nakliye yaparken topların havasını boşaltıp hacimden kazanarak aynı hacimde çok daha fazla sönük topu nakliye edebiliyorlar.Havayı taşımak için nakliye parası vermiyorlar.

Ben önceki hafta sol arkayı değiştirmiştim, o kadar farketmiyor onde olduğu kadar :)
 
Ynt: Lastiğim Patlamış (Stepne Sıkıntısı) :(

söyle bir çözüm işe yarayabilirmiydi peki ? 
ön  lastiği arka ile değiştirip arkaya  stepneyi taksa idiniz  araba da  ön çekişli olduğu için bu sorunları  yaşama  ihtimali azalımıydı ? 
 
Ynt: Lastiğim Patlamış (Stepne Sıkıntısı) :(

doctormurat link' Alıntı:
söyle bir çözüm işe yarayabilirmiydi peki ?  
ön  lastiği arka ile değiştirip arkaya  stepneyi taksa idiniz   araba da  ön çekişli olduğu için bu sorunları  yaşama  ihtimali azalımıydı ?  

Kesinlikle azalırdı.  :)
Lastikçi ile ev mesafem kısa olduğu için hiç böyle bir şey aklıma gelmedi ama stepne ile daha uzun mesafelere gidilmesi gerekiyorsa çok işe yarayacaktır.  greatt
 
Geri
Üst