Bizim 2000 model astra da bagajda orjinal boyutta 5. lastik var. Sanırım 2005 veya sonrasında üreticiler maliyet ve yerden kazanmak için küçük lastik uygulamasına başladılar.
Belki patlak önde olmasaydı , etkisi o kadar farkedilmeyebilirdi, fakat önden tahrikli bir araçta ön lastiklerden birinin küçük olması zaten düz gitmeyi engelleyen bir faktör.Bunun içinde aklıma şöyle bir çözüm geldi. Küçük jant olabilir,fakat daha fazla şişirilince orjinal lastik boyutuna gelebilen özel bir lastik olabilir miydi acaba? Yani küçük jant ve sönük lastik arabada daha az yer kaplayacak, ihtiyaç duyduğunda portatif kompresör ile şişirip aynı dönüş yarıçapını elde edeceksin.
Bu da aklıma bir dersten geldi.Top üreticileri nakliye yaparken topların havasını boşaltıp hacimden kazanarak aynı hacimde çok daha fazla sönük topu nakliye edebiliyorlar.Havayı taşımak için nakliye parası vermiyorlar.