kullanım kılavuzunda hangi hızlar için hangi vitesler öngörülmüş

melihoral

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
126
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaş 2000cc motorlarda nekadar çok basarsan okadar çok yakar her 2000 devire gelmede vites yükselt en az bu şekilde yakar. Aslında hız değerlerini istemişsin; ama konuya kayıtsız kalmamak için yazdım bunları sadece öneri.
__________________

DOĞRUSU BU
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
hayır sehir efsanesi değil bahsettiğin tabiki. bahsettiğin sey hepimizin bildiği "devirsiz arac kulanmak sakıncalıdır" galiba. ve neden yanlıs bu bildiğim kadarı ile anlatayım. 1. arac bogulabilir evet peki neden: her motorun bir çekiş kapasitesi vardır. bunlar teknik veriler şeklinde verilmiştir. şimdi gelelim devirsiz kullanmaya, aracı düşük hızda yüksek viteste kullanırsan ne olur. vites yükseldikce tekerlere aktarılan çekiş gücü düşer. onun için en iyi çekiş gücüne sahip vites 1. vitestir (ileri şanzuman için) sen aracı düşük devirde tutayım diyip vites büyültünce arac halk dilinde kullanılan gaz yemiyo tabirine cuk diye oturur. haaa düz yolda 50 ile de 5. viteste gidebilirsin ama motor kendini kasar çünkü en 1 ton agırlıgı çekmek zorundadır. ve o vites bu güvü saglayamaz. bunu surdanda anlarsın 1. viteste gazı köklediğinde ve 5. viteste gazı köklediğinde (tabiki max tork seviyelerinde) bildiğimiz gibi 1. viteste gazı kökleyebileceğimiz vakit daha dardır. 2. vitese atman gerekir çok kısa bir sürede ama 5. viteste artık son sızı görsen bile aracın çekiş gücü minimuma indiğinden motor max devrini bile gçremeyebilir. yani anlayacagın bahsettiğiniz şey "sehir efsanesi değil"
 

levoli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
179
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
kullanım kılavuzunda vites ve hız tablosu yok ama yakıt ekonomisi için büyük vitese geçme tavsiyesi var.... oda dişli çapları ile alakalı..
sonuç yük yolcu ve yol durumuna göre aracın çekişi doğrultusunda vites seçimi yapmak en doğrusu... supablardan şıkır şıkır ses gelmeden vites değiştirmek ideali bu dediğim sakin sürüşte, sport moduna geçersek (bende iki mod var (1: memur modu 2: sport) :) işler değişir...
 

eyup01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
1,045
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaş 2000cc motorlarda nekadar çok basarsan okadar çok yakar her 2000 devire gelmede vites yükselt en az bu şekilde yakar. Aslında hız değerlerini istemişsin; ama konuya kayıtsız kalmamak için yazdım bunları sadece öneri.
__________________

DOĞRUSU BU
:good: :good:
 

korayhayirli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Mar 2008
Mesajlar
2,324
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
normali:
0-20 => 1. vites
20-40 => 2. vites
40-60 => 3. vites
60-80 => 4. vites
80+ => 5. vites
 
Üst