- Katılım
- 12 Ara 2006
- Mesajlar
- 2,775
- Tepkime puanı
- 5
- Puanları
- 38


Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
skyeye' Alıntı:Bende spor yay olduğundan koni amortisörün eksikliğini daha çok hissediyordum, daha doğrusu taktırdığımda neden daha önce taktırmadım diye kendime epeyce kızdım.Spor yay olup da spor amortisör olmayınca araba frenlerde önde doğru oldukça yaylanıyor, bu da hem duruşu kötü etkiliyor hem de arabaya arabaya binen yülkü artırıyor.Koni bunu tamamen kesti, frene basınca araba yaylanmadan zınk diye durabiliyor.Hatta koni amortisörlü bir arabanın standard bir arabaya göre daha rahat frenaj yaptığı da söylenir.Esas faydalarına gelince, bendeki ayarlanabilir spor tiplerde kullanış ve yol durumuna göre süspansiyonu sertleştirip yumuşatabiliyorsun.Örneğin virajlı bir yolda serte alırken uzun yolda yumuşağa alabilirsin, böylece istediğin zaman konforlu, istediğin zaman spor olarak kullanabilirsin.En yumuşakta bile standard amortisöre oranla yol tutuş oldukça fark ediyor.Araba hafif virajlara sanki kendi girerken normalde 60Km ile girdiğin viraja 90km ile girebilip savrulmuyorsun bile... Zaten en çok farkedilen de bu oluyor, araba virajlarda savrulma ve kopma yapmıyor, yola yapışıyor sanki.Benim farkettiğim bir başka etkisi de aracın direksiyona verdiği tepkideki değişiklik oldu.Sanki araba artık ani hareketlere çok daha rahat tepki veriyor, bununla birlikte normal kullanımda da araba çok daha kolay idare ediliyor gibi...
Şimdi diyeceksin bir amortisör bu kadar mı farkettirir, valla ben de beklemezdim ama aldıklarım beklentilerimden çok daha fazla oldu.demek ki varmış Lamborgihini, Masarati vb. firmaların ki Koni'yi fabrika çıkışı amortisör olarak kullanıyorlar![]()
skyeye' Alıntı:Bende spor yay olduğundan koni amortisörün eksikliğini daha çok hissediyordum, daha doğrusu taktırdığımda neden daha önce taktırmadım diye kendime epeyce kızdım.Spor yay olup da spor amortisör olmayınca araba frenlerde önde doğru oldukça yaylanıyor, bu da hem duruşu kötü etkiliyor hem de arabaya arabaya binen yülkü artırıyor.Koni bunu tamamen kesti, frene basınca araba yaylanmadan zınk diye durabiliyor.Hatta koni amortisörlü bir arabanın standard bir arabaya göre daha rahat frenaj yaptığı da söylenir.Esas faydalarına gelince, bendeki ayarlanabilir spor tiplerde kullanış ve yol durumuna göre süspansiyonu sertleştirip yumuşatabiliyorsun.Örneğin virajlı bir yolda serte alırken uzun yolda yumuşağa alabilirsin, böylece istediğin zaman konforlu, istediğin zaman spor olarak kullanabilirsin.En yumuşakta bile standard amortisöre oranla yol tutuş oldukça fark ediyor.Araba hafif virajlara sanki kendi girerken normalde 60Km ile girdiğin viraja 90km ile girebilip savrulmuyorsun bile... Zaten en çok farkedilen de bu oluyor, araba virajlarda savrulma ve kopma yapmıyor, yola yapışıyor sanki.Benim farkettiğim bir başka etkisi de aracın direksiyona verdiği tepkideki değişiklik oldu.Sanki araba artık ani hareketlere çok daha rahat tepki veriyor, bununla birlikte normal kullanımda da araba çok daha kolay idare ediliyor gibi...
Şimdi diyeceksin bir amortisör bu kadar mı farkettirir, valla ben de beklemezdim ama aldıklarım beklentilerimden çok daha fazla oldu.demek ki varmış Lamborgihini, Masarati vb. firmaların ki Koni'yi fabrika çıkışı amortisör olarak kullanıyorlar![]()