Koni amortisör ve normal arasındaki fark?

kurt.ibrahim

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
2,775
Tepki puanı
5
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
:confused: Diskmi kampanamı konusunda Erman kardeşimiz koni amortisörlerin işlevine değinmiş. BU konuyu form da bulamadım,bilgisi olan arkadaşlar bunu paylaşıma açarlarsa sevinirim .Konileri taktığımızda eksi ve artıları neler olur. Örneğin süspansiyon durumu ? normale göre maliyet.? selamlar:confused:
 

skyeye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
4,977
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Faydalarını anlatmakla bitmez ama mesaim bitti, işten çıkıyorum.Eve gidince anlatırım ama anlatmakla olmaz, yaşamak lazım ;) :)
 

kurt.ibrahim

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
2,775
Tepki puanı
5
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
ilgine teşekkürler bir önceki konudan da önemini kavradım . Bukonu umarım faydalı olacak .ALLAHIN selamı üzerine olsun.:pon:
 

skyeye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
4,977
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Bende spor yay olduğundan koni amortisörün eksikliğini daha çok hissediyordum, daha doğrusu taktırdığımda neden daha önce taktırmadım diye kendime epeyce kızdım.Spor yay olup da spor amortisör olmayınca araba frenlerde önde doğru oldukça yaylanıyor, bu da hem duruşu kötü etkiliyor hem de arabaya arabaya binen yülkü artırıyor.Koni bunu tamamen kesti, frene basınca araba yaylanmadan zınk diye durabiliyor.Hatta koni amortisörlü bir arabanın standard bir arabaya göre daha rahat frenaj yaptığı da söylenir.Esas faydalarına gelince, bendeki ayarlanabilir spor tiplerde kullanış ve yol durumuna göre süspansiyonu sertleştirip yumuşatabiliyorsun.Örneğin virajlı bir yolda serte alırken uzun yolda yumuşağa alabilirsin, böylece istediğin zaman konforlu, istediğin zaman spor olarak kullanabilirsin.En yumuşakta bile standard amortisöre oranla yol tutuş oldukça fark ediyor.Araba hafif virajlara sanki kendi girerken normalde 60Km ile girdiğin viraja 90km ile girebilip savrulmuyorsun bile... Zaten en çok farkedilen de bu oluyor, araba virajlarda savrulma ve kopma yapmıyor, yola yapışıyor sanki.Benim farkettiğim bir başka etkisi de aracın direksiyona verdiği tepkideki değişiklik oldu.Sanki araba artık ani hareketlere çok daha rahat tepki veriyor, bununla birlikte normal kullanımda da araba çok daha kolay idare ediliyor gibi...

Şimdi diyeceksin bir amortisör bu kadar mı farkettirir, valla ben de beklemezdim ama aldıklarım beklentilerimden çok daha fazla oldu.demek ki varmış Lamborgihini, Masarati vb. firmaların ki Koni'yi fabrika çıkışı amortisör olarak kullanıyorlar ;)
 

skyeye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
4,977
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Aşağıda konuyla ilgili ufak bir yazı var, sanırım açıklayıcı olacaktır.Yazı alıntı olduğu için distribütör firmanın adı geçiyor, moderatörler öyle uygun görüp edit ederlerse bozulmam :) , ama bence taktırmak isteyenlere öneri olması bakımından kalmasında fayda var...

Niçin Koni amortisör:
Günümüzde bir çok otomobil sahibi aracının yol tutuşunu iyileştirmek ve fren güvenliğini artırmak için daha sert ve sportif amortisörleri tercih etmektedir. Ancak standart amortisörlerin yerine takılan sportif amortisörlerin konforu olumsuz etkileyeceğini akıldan çıkarmamak gereklidir.

Otomobil firmaları için süspansiyon sertliğinin nasıl olacağı her zaman zor bir sorudur. Sert bir süspansiyon seçilmesi durumunda otomobilin yol tutusu iyileşir fakat araç bozuk zeminde daha fazla sarsılır. Bu durumda bir çok otomobil sahibi konforun azalmasından şikayet eder. Yumuşak bir süspansiyon halindeyse bozuk yol zeminlerindeki konfor artar ama otomobilin yol tutuşu viraj ve fren kabiliyeti azalır. Seri üretim otomobillerde sportif modellerin dışında genellikle konfor ön planda tutulduğu için yumuşak veya orta sert amortisörler kullanılır. Ancak sportif kullanım için yetersiz kalan amortisörle güvenli bir sürüş için daha sert olanlarla değiştirilebilir. Kullanıcıların yenileme pazarında tercih ettiği sportif amaçlı amortisörlerin başındaysa kuşkusuz Hollanda markası Koni gelmektedir.

1923 yılından beri süspansiyon üretimi yapan firma otomobiller dışında tank, tren, kamyon, TIR ve açılır kapanır köprü ayakları gibi bir çok sektörde hizmet vermektedir. QS 9000, ISO 9001 ve ISO 14001 sertifikalarına sahiptir. Koni ürün gruplarının önemli bir yüzdesi, yedek parça pazarında tüketilse de Lamborghini Murciélago, Lamborghini Diablo, Lamborghini Diablo GTR, Chrysler Viper, Chrysler Viper GTR, Chrysler Prowler, Clio Renault V6, Morgan Aero 8, Jensen S-V8, Lotus 340R, Lotus Elise, Spijker, Maserati Quattroporte gibi araç modellerinde standart fabrika çıkışı olarak Koni amortisörler kullanılmaktadır.

Koni daha çok kırmızı ve sarı renklerle sınıflandırdığı amortisörleri ile ünlüdür. Türkiye’de OKTAYKANPOWER tarafından ithal edilen Koni, amortisörler için otomobilin ömrü kadar ömür biçer (hata oranı %0.2). Koni süspansiyon aksamlarının Türkiye Distribütörü olan OKTAYKANPOWER’ın sahibi olan Oktaykan Kardeşler ise standart amortisörleri çıkararak yerine KONI takan sürücülerin % 40 oranında daha iyi yol tutuş elde edebildiklerini iddia etmektedir. Tüm parçaları elde üreten KONI'nin başka özelliği de klasik olarak kabul edilen 1940, 196O yılları arasındaki otomobillere de uygulanabilmesidir.

2500 farklı çeşidi bulunan KONI amortisörlerinin tümü ayarlanabilme özelliğine sahiptir. Bu şekilde konfor ve performans da ayarlanabilmektedir.

OKTAYKANPOWER'da KONI yetkili bayisi olarak satılan amortisörler alıcıların gözü önünde araçlarına takılmaktadır. Koni amortisörlerin satış fiyatları OKTAYKANPOWER tarafından belirlenmektedir.
  1. Ayarlanabilir, kişisel tercihlerinize göre süspansiyonların sertlikleri ayarlanabilir.
  2. Tasarım, araca göre tasarlanmıştır. Hiç bir problemle karşılaşmadan kolayca aracınıza monte edilir.
  3. Güvenlik, aracınızın yol tutuşuna olumlu yönde etkisi ile güvenli sürüş özelliklerine sahiptir.
  4. Konsantrasyon, Koni test pilotları ile geliştirilmiş istek tespiti yapılır.
 

ELEGANCE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
803
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
skyeye' Alıntı:
Bende spor yay olduğundan koni amortisörün eksikliğini daha çok hissediyordum, daha doğrusu taktırdığımda neden daha önce taktırmadım diye kendime epeyce kızdım.Spor yay olup da spor amortisör olmayınca araba frenlerde önde doğru oldukça yaylanıyor, bu da hem duruşu kötü etkiliyor hem de arabaya arabaya binen yülkü artırıyor.Koni bunu tamamen kesti, frene basınca araba yaylanmadan zınk diye durabiliyor.Hatta koni amortisörlü bir arabanın standard bir arabaya göre daha rahat frenaj yaptığı da söylenir.Esas faydalarına gelince, bendeki ayarlanabilir spor tiplerde kullanış ve yol durumuna göre süspansiyonu sertleştirip yumuşatabiliyorsun.Örneğin virajlı bir yolda serte alırken uzun yolda yumuşağa alabilirsin, böylece istediğin zaman konforlu, istediğin zaman spor olarak kullanabilirsin.En yumuşakta bile standard amortisöre oranla yol tutuş oldukça fark ediyor.Araba hafif virajlara sanki kendi girerken normalde 60Km ile girdiğin viraja 90km ile girebilip savrulmuyorsun bile... Zaten en çok farkedilen de bu oluyor, araba virajlarda savrulma ve kopma yapmıyor, yola yapışıyor sanki.Benim farkettiğim bir başka etkisi de aracın direksiyona verdiği tepkideki değişiklik oldu.Sanki araba artık ani hareketlere çok daha rahat tepki veriyor, bununla birlikte normal kullanımda da araba çok daha kolay idare ediliyor gibi...

Şimdi diyeceksin bir amortisör bu kadar mı farkettirir, valla ben de beklemezdim ama aldıklarım beklentilerimden çok daha fazla oldu.demek ki varmış Lamborgihini, Masarati vb. firmaların ki Koni'yi fabrika çıkışı amortisör olarak kullanıyorlar ;)

öncelikle corsan çok güzel abartıya kaçmadan şık bir modifiye var... allah kaza bela vermesin...
Koni'nin fiyatı ne kadar kaça almıştın? Tuzlu olmalı baya...
 

Crack

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
229
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
www.mehtap.org
skyeye' Alıntı:
Bende spor yay olduğundan koni amortisörün eksikliğini daha çok hissediyordum, daha doğrusu taktırdığımda neden daha önce taktırmadım diye kendime epeyce kızdım.Spor yay olup da spor amortisör olmayınca araba frenlerde önde doğru oldukça yaylanıyor, bu da hem duruşu kötü etkiliyor hem de arabaya arabaya binen yülkü artırıyor.Koni bunu tamamen kesti, frene basınca araba yaylanmadan zınk diye durabiliyor.Hatta koni amortisörlü bir arabanın standard bir arabaya göre daha rahat frenaj yaptığı da söylenir.Esas faydalarına gelince, bendeki ayarlanabilir spor tiplerde kullanış ve yol durumuna göre süspansiyonu sertleştirip yumuşatabiliyorsun.Örneğin virajlı bir yolda serte alırken uzun yolda yumuşağa alabilirsin, böylece istediğin zaman konforlu, istediğin zaman spor olarak kullanabilirsin.En yumuşakta bile standard amortisöre oranla yol tutuş oldukça fark ediyor.Araba hafif virajlara sanki kendi girerken normalde 60Km ile girdiğin viraja 90km ile girebilip savrulmuyorsun bile... Zaten en çok farkedilen de bu oluyor, araba virajlarda savrulma ve kopma yapmıyor, yola yapışıyor sanki.Benim farkettiğim bir başka etkisi de aracın direksiyona verdiği tepkideki değişiklik oldu.Sanki araba artık ani hareketlere çok daha rahat tepki veriyor, bununla birlikte normal kullanımda da araba çok daha kolay idare ediliyor gibi...

Şimdi diyeceksin bir amortisör bu kadar mı farkettirir, valla ben de beklemezdim ama aldıklarım beklentilerimden çok daha fazla oldu.demek ki varmış Lamborgihini, Masarati vb. firmaların ki Koni'yi fabrika çıkışı amortisör olarak kullanıyorlar ;)

birde viraja çok sertte girmiş olsan araba ön veya arkayı değil 4 tekeri birden atıyor ve geri toplaması basit oluyor. olur ya bilmediğin bi yolda süratın hızlı iken bi an da önüne sert bi viraj çıkar.. o zaman anlıyorsun işte farkı.. yani diğer bi tabirle yol tutusu belirgin bi sekilde değişiyor virajlı yollarda..
 

ELEGANCE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
803
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
evet ulaştım fiyatlara benim aracım için astra H =
321 (+) 222x2 = 765 euro + KDV evet baya tuzlu...
 

skyeye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
4,977
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Bana montaj dahil tam 1.000 YTL'ye malolmuştu.
Hesapta yanlışlık var, arka amortisörlei x2 olarak hesaplama.
321+222= 543 €, yani yuvarlak hesap 1.000 YTL'ye malolur sana da...
 

coRSac

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ağu 2006
Mesajlar
1,658
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Koniden sonra corsanın o gürültülü çalışan süspansiyon sisteminden eser kalmadı demi.Takır tukur, en ufak çukurda bile paat diye sesler yüzünden bile koni alınır..543euro da yaylar yok demi yoksa takım mı?
 
Üst