Klima

mehmetavci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
230
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Bir ay önce klimayı test ettirdim usta , gaz kaçağı olmadığını söyledi ve gaz koydu . Yirmi gün sonra klima çalışmadı.Ustaya tekrar gittim.Siboptan kaçırıyormuş, şimdi hava basalım bir hafta hava ile kullan , bu havada boşalırsa kaçak var demektir dedi. Bu nasıl iş anlamadım. Test ediyorsun kaçak yok görünüyor gazı dolduruyorsun ama gaz uçup gidiyor.Usta adam gazı doldurduktan sonra siboba tükürükleyip gaz kaçırıp kaçırmadığını anlar. :mad:
 
Klimacılarda boya gibi bir madde var borulara basıyolar delik varsa kapatıyor. Kaçak sadece borulardan değil siboptan veya komprasördende olabilir. İyi bir kilimacı sorunu çözer.
 
:good: Kaçak olmadıktan sonra gaz eksilmez. Bendede klima var gazı eksilmiyor.
 
:good: Kaçak olmadıktan sonra gaz eksilmez. Bendede klima var gazı eksilmiyor.


Bu borulardaki delikleri tıkayan madde hakkında biraz daha bilgi verebilirmisin ?
Nasıl bir şey, pahalı mı ? Klimacılar mı uyguluyor ? TEŞEKKÜRLER
 
klima

mehmet kardeş bahsedilen borulardaki kaçağı tıkamak için değildir renkli uv katkısı diyoruz biz buna takriben 5 veya 10 ml gram olarak klıma gazı ile birlikte veya hava ile basılır ki daha sonra ultra vıole ışıkla kontrol edildiğinde kaçağın yeri net olarak tespit edilir sen madem daha önce gaz bastırdın motor kaputunu bir aç daha sonra klıma borularını gözle kontrol et klıma borular aliminyum olanlardır ve ön kondansatör radyatörün önündeki biz kondansatör deriz sen ikinci radyatör olarak anlayabilirsin ayn şey belli bölgelerde yağlanma yaptıysa zaten o bölge çamurlaşır toz da toplar o şekildede anlaya bilrsin ha bide aracın içinde böyle iti bir koku varmı son zamanlarda dikkatini çeken böyle bir koku oldumu oldu ise evaparatör den de kaçak yapmış olabilir o zaman torpido sökülme si gerekebilir ?
sorunsuz günler dileği ile saygılar...... klıma teknisyeni : adem gozleten
 
Açıklamaların çok güzel adem bey. Teşekkür ederim.Bahsettiğin kötü kokuyu daha önce hissetmiştim.Evaparatörün neresinden kaçırabilir ?
Sizin işyeriniz nerede ?
 
Adem bey ayrıca klimayı açtığımda arabayı titretiyor.Sanki çok zorlanarak çalışıyormuş gibi bir his veriyor. Klimanun motorunda bir balans sorunu mu var acaba ?
 
klimayi rölantide devreyer aldığınız zaman motorun gücünü devrini düşürür beygir olarakda klima açıkken 5 ila 8 beygir arası düşüş yaşanır..rölantide motor bayılmasın diye klimada destekleyici sistemler vardır mesela sekonder valfi açılarak ( otomatik jigle) devri yükseltir yada diğer bir sistem ise klimayı rölantideyken tuşa bassanız dahi devreye sokmaz... kelebek boğazı kurum yapmışsa otomatik jigle görev yaptığı zaman istenildiği kadar devri yükseltemiyor olabilir ve motorun devrini iyice düşürüp motoru sarsabilir..
 
konu klima olunca basima gelen bir olayi paylasayim dedim bel ki ilerde aydinlanacak birileri cikar... aracimin balata degisimi icin ozel bir servise gittigimde serviste calisan degerli kardesim bana klima ile ilhili bir bakim yapalim agustos sicaklarinda perisan olma abi dedi... ne yapcan bakim olarak dedim o da bana wurth marka tam otomatik kapali sisitem calisan bir makine ile yagini gazini suyunu ayiristrip gerekli mikarda da azalan gaz var ise onu basacagini soyledi... e dedim yap al 60 kaat... yaptiktan sonra aracta ole ahim sahim bi degisme olmadi ama klimadan arada gelen eksi kokularda azalma oldu... kalaninin kesilmesi icin de bakteri temzligi yapman lazim dedi... derken iki gun sozra benim klima basladi sogutmamaya... cektim kenara baktim kaputun altina... tesadufen yerini tutturdugum kompresore bi baktigimda bi kapak vasitasi ile bi devreye giriyor bi devreden cikiyor kafasina gore... icerden de bi soguyor bir isiniyor gelen hava... aradim ustayi dedi ki bana abi daha once de yaptik biz bunu bir araba daha sorun vermisti... sen klimanin kalin olan borusunun ustunde bir sibop mekanizmasi var ona basarak yavas yavas gazi bir miktar tahliye et... biz opelin yazdigi miktarda basiyoruz gazi ama opelin yazdigi bazen tutumuyor bole dedi... yaptim velhasil sole tolasan 10 ml kadar yesil parlak bir sivi ile bayagi bir hava geldi... ayni kalorifer peteginin havasinin alinmasi gibi bir islem yani... bu islem sonrasinda kompresor devamli calismaya klima da buuuuzz... gibi hava vermeye basladi... zannedersem bunlar gazi bastiklari zaman ki hava sartlari ile arabanin guneste kalmasi falan o gazin basincini degistiriyor ve kompresorun limitlerini asiyor... kompresor de guvenlik onlemimidir ya da yetisemedigine midir habire devreden cikiyor tekrar giriyor... bereket simdilik iyilesti bi derdi yok... bole sorunu olanlar ya da ileride olacaklara duyrulur
 
Bu borulardaki delikleri tıkayan madde hakkında biraz daha bilgi verebilirmisin ?
Nasıl bir şey, pahalı mı ? Klimacılar mı uyguluyor ? TEŞEKKÜRLER

Evet klimacılar uyguluyor. Boruların içerisine sıkıyorlar delikleri tıkıyor değişik bir madde tam adını bilmiyorum.

Klima gazı: 50 ytl
Komprasör bakımı+işçilik:30 ytl
Boruların kontrölü ve delik tıkama+işçilik:20 ytl

Ben Adanada bu fiyata yaptırıyorum.
:good:
 
Geri
Üst