Eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
arkadaslar araba calıstktan snra bes dakıka faln gcnce anca sguyo klıma hatta bu sıcakta sıcaga cvrdım o bıle dort bes dakıka bekledı sıcak ıcın sızde bole bır durum vr mı? eskı arabamda beya cabuk olurduda
Klimanın performansı klimanın tasarımı ve aracın motor gücüyle alakalı olabilir.
Çoğu klima sıcak havalarda devreye alındıktan 2-3 dk sonra max. performanslarına erişirler, bu esnada aracın hareket ediyor oluşu ve motor devri de önemlidir. Isıtmada ise motorun ısınma süreciyle doğru orantılı bir süreç vardır.
klima konusunda devreye girme konusu arac ilk calıştırdıgında 2-3 dk gec devreye giriyor. ama uzun bir yoldayken calıştırdıgınızda hemen devreye giriyor. ben şahsen diger araçlara göre klimanın performansının biraz daha düşük oldugunu düşünüyorum
Benim kliması en iyi aracım yeni Corolla ydı, Astra ondan az farkla geride ama kesinlikle çok güçlü bir soğutma kapasitesine sahip.
Sistemin diğer araçlardan net bir biçimde ağır çalıştığına eminseniz durumu servise danışın, yeni Astra nın ısıtma soğutma kapasitesi oldukca iyi sadece ş.arası yollarda uzun süre 3. ve üst kademelerde çalıştırıldığında ses yorucu olabiliyor.
4-5 Dakika bence çok uzun bir süre. Eğer süreyi abartarak söylemediyseniz aracınızın klimasında bir problem olabilir. Ben klimayı hiç kapatmıyorum, sürekli açık. Arabayı çalıştırır çalıştırmaz da her zaman klima devreye giriyor. O yüzden bahsettiğiniz durumu aracı her çalıştırdığımda gözlemleyebiliyorum. İlk başta bahsettiğiniz gibi sıcak hava üflüyor, muhtemelen bu hava kanallarında kalan ve güneşin de etkisiyle ısınan hava. Ayrıca klimanın soğutucusunun havayı soğutmaya başlamadan önce belli bir hazırlık süresi de vardır tahminimce. Ancak bu süreç benim aracımda motoru çalıştırdıktan sonra en fazla 15-20 saniye kadar sürüyor. Sonra hemen soğuk hava gelmeye başlıyor. Bu bahsettiğim durum araç 10 saat veya daha uzun bir süre bekledikten sonra ilk çalıştırıldığında oluyor.
Isıtma konusunda birşey söyleyemeyeceğim; çünkü aracımı yaz başında aldım ve klimanın ısıtma işlevini henüz kullanmadım. Klimanın soğutma performansından çok çok memnun olmasam da yeterli olduğunu söyleyebilirim. Biraz gürültülü çalıştığına ben de katılıyorum (özellikle otomatik modda iken tam güçle çalıştığında). Bence en büyük eksiği arka koltuk için hava kanallarının olmaması (ön koltuk altlarında olduğunu biliyorum; ama bunlar yetersiz kalıyor benim gördüğüm kadarıyla). Arka koltukta oturan olmasa bile aracın iç sıcaklığının stabil bir hale gelmesi bu yüzden daha uzun bir zaman alıyor. Ayrıca ne kadar fazla sayıda ve geniş hava kanalı olursa gürültü de o kadar az olur. Opel keşke bu sınıfta neredeyse tüm araçlarda bulunan bu özelliği atlamasaydı.
P.S. Aracım 1.4T, sizinki ise imzanızdan gördüğüm kadarıyla 1.3. Bu herhangi bir fark yaratır mı, bu fark ne kadar olur hiçbir bilgim yok. Ama bence 5 dakika - motor ne olursa olsun - klimanın devreye girmesi için mantıksız derecede uzun bir süre.
Valla ııce kafam karstı bu sıcakta sıcagı denedım o da braz bekleyıp verdı. Motor sıcklıgı ceyrege ulastkdan snra oluor bu da. Ondan snra srun yok ama canavar gbı
aracınızı çalıştırdıktan sonra ve hareket ettikten 1-2 dk sonra tam olarak soğutuyor havayı
aracı çalıştırdıktan sonra rolantide çalıştırmak yerine klimayı açıp hareket ettirin aracı yani yola koyulun
daha çabuk soğutacaktır klima...
Önceki tecrübelerime dayanarak söylüyorum motor ne kadar küçük ne kadar güçsüz ise klima da o oranda küçük oluyor. Ama bu astra için geçerli mi onu bilmiyorum. Ama sanki böyle gibi çünkü benim klimam 18-19 derecelerde kademe 2 3 gibi çok güzel soğutuyor. Eğer sıcaklığı min e getirirsem benim için gerçekten çok soğuk oluyor. Ayrıca arada bir çalıştırılan klima hergün çalışan klimadan daha geç soğutmaya başlıyor. Şunu da söyleyeyim klimayı mutlaka motor rolanti devirlerinde iken çalıştırın (ilk başlama devreye alma). Devir ne kadar yüksekse o kadar zararlı kompresör için.
Bu site, içeriği kişiselleştirmek, deneyiminize uyarlamak ve kayıt olmanız durumunda giriş yapmanızı sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanır.
Bu siteyi kullanmaya devam ederek, çerez kullanımına izin veriyorsunuz.