Klima ile birlikte silkelenme

vigilante8

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ağu 2011
Mesajlar
796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Ynt: Klima ile birlikte silkelenme

Kilimayı son kademede açmak motora aşırı veyahut az yük bindirmiyor. Eğer kilima devrede ise(kilima ışığı yanıyorsa) motora sürekli aynı oranda yük biner Kademe son seviyede ise üfleme şiddetli çok kademe seviyesi düşükse üfleme şiddeti az olur  Malum kilima ışığı yanıyorsa araç biraz daha fazla yakar bunu en net kilima açık ve kapalı konumda rolantide anlık yakıt tüketimine bakarak görürsünüz. Araç boşta ve rolantide dizeller için kilima kapalı iken 0,4-0,5 kilima açılınca 0,8-1,0 arasında anlık tüketim değerlerini görürsünüz. Yakıt fiyatları yeterince pahalı olan ülkemizde kilimadan en etkin ne şekilde nasıl faydalanabiliriz peki? Bir kaç tavsiyem 1. Kabin içi havalandırma düğmesini sürekli açık konumda tutmak. Bu bize dışarıya oranla bir kaç derece daha soğutulmuş kabin içersindeki havanın sürekli devir daim ettirmek.  Bu yöntem polen fitresinin ömrünü biraz daha uzatacaktır ve içerdeki hazır soğumuş havayı kilima motorundan gelen daha soğuk gaz ile çok daha hızlı soğutup daha etkin ve verimli bir soğutma sağlayacaktır. 2. Yaz aylarında aracımızı elimizden geldiğince güneş ışınlarına maruz bırakmamak, mümkün olduğunca kapalı garaj ve gölge yerleri park etmek, cama güneşi yansıtıcı parlak güneşlik takmak, 3 Kilima derecesini en düşükte ve üfleme şiddetini en yüksekte kullanmak ve araç belli bir soğukluğa eriştiğinde kilimayı devre dışı bırakmak, 4. Yakıt ekonomisi sağlamak amacıyla yokuş çıkarken mükkün olduğunca kilimayı devre dışı bırakmak, 5 Kilima gazının essafiyetini(özelliğini) kaybetmemesi için yaz da olsa kışda olsa kilimayı haftada bir kilimayı devreye alıp kilima gazının devir-daimini sağlamak. 
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Klima ile birlikte silkelenme

Cenk benim bildiğim kadarıyla elektrikli donanımların maksimum çalışma düzeyleri aracın dinamosuna, dinamo da motora bir miktar ek yük bindirir, bu yüzden de bazı araçlarda sunulan econ tuşuna basıldığında kullanılan bazı donanımların performansı düşürülür, kimileri de komple kapatılır.
 

srd

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Mar 2012
Mesajlar
797
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: Klima ile birlikte silkelenme

Tolga KARACA link' Alıntı:
Cenk benim bildiğim kadarıyla elektrikli donanımların maksimum çalışma düzeyleri aracın dinamosuna, dinamo da motora bir miktar ek yük bindirir, bu yüzden de bazı araçlarda sunulan econ tuşuna basıldığında kullanılan bazı donanımların performansı düşürülür, kimileri de komple kapatılır.

econ denilen tuşta aracın yakıt anlamında ekonomik olması hedeflenmiş olsa da klimanın içeride yarattığı etki açısından sıcak havada pek soğutmadığı soğuk havada pek ısıtmadığı da görülebilir.
 

dinojasie

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
1,852
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Klima ile birlikte silkelenme

ben serviste iken usta klima modulunun 2011 lerde 16 mbitten 32 mgbite yükseltilecegini söylemişti . bilemiyorum alakası var mı. sanırım bu dizellerin çogunda olan bir durum
 

vigilante8

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ağu 2011
Mesajlar
796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Ynt: Klima ile birlikte silkelenme

Bizim araçlarda kilima motora bağımlı malesef. Keşke bağımsız olsa idi. bazı araçlarda dediğiniz doğru örneğin 407 pejo larda kilima motordan bağımsız yani araba istop etmiş ken bile kilimayı çalıştırdığınızda araç soğutur lakin bizim araçlarda böyle bir durum söz konusu değildir.
 

BÜLENT.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
12,693
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Klima ile birlikte silkelenme

vigilante8 link' Alıntı:
Bizim araçlarda kilima motora bağımlı malesef. Keşke bağımsız olsa idi. bazı araçlarda dediğiniz doğru örneğin 407 pejo larda kilima motordan bağımsız yani araba istop etmiş ken bile kilimayı çalıştırdığınızda araç soğutur lakin bizim araçlarda böyle bir durum söz konusu değildir.
oyle oluncada akü dayanmazki
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Klima ile birlikte silkelenme

Sanırım motor çalışmadıkca bağımsız ısıtma ve soğutma sistemleri de devreye girmiyordur aksi taktirde Bülent in dediği gibi akünün ömrü birkaç dakikayla ancak ölçülebilirdi; klima gazı için gereken kompresyon oranı oldukca yüksektir ve ciddi bir güç gerektirir.
 

Keomaa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2012
Mesajlar
58
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: Klima ile birlikte silkelenme

Arkadaşlar 2012 1.3 astra j sahibiyim ve dediğiniz olayı, yani biraz kullandıktan sonra rölantide klima fanını en sona getirdim.Tık demedi şükür.Yani genel bir durum değil.İyi bi servis bulun bence.
 

braveheart41

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2011
Mesajlar
43
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: Klima ile birlikte silkelenme

dediğiniz olayı bugün denedim bende  sorun yok en üst seviyede klimayı çalıştırdım ilk seviyede neyse son seviyede aynı titreme yok 2012 1.3 sport 700 kmde
 
C

cma

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Klima ile birlikte silkelenme

geçen gün hava soğuktu . klimayı sonuna kadar açtım ama sıcakta açtım . yine titrer gibi oldu . sadece soğukta açınca olmuyor sanırım ama emin değilim .
 
Üst