Klima gazı hakkındaki yorum ve tavsiyeleriniz

CEVİK_1982

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Kas 2008
Mesajlar
420
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
:(Klima hakkında formda bazı şeyler var ama beni tatmin etmediği için bu konuyu açma ihtiyacı duydum.Geçen hafta pazartesi aracımda klima gazı kaçağı varmı diye serviste bir cihaza bağladılar.Yapan usta eğer değer 999 dan aşağıya inerse kaçak vardır dedi.Ardından dediği gibi olmadı değerin altına düşmedi ve görünürde kaçak yok ama yine de olma ihtimali var dedi ve gaz bastı.Denedik güzel çalıştı ama şimdi soğutmuyor.Şimdi benim izlemem gereken yol ne olmalı.Haybiyeden 67 tl gitti onamı yanayım yoksa bu sorunun benim başımın ağrıtacağına mı?:(
Birde burdan arabayı satın aldığım abimi, klimayı kullanamayıpta camları açmak zorunda kaldıkça saygıyla andığımı söylemeden de edemiyorum.Çünkü alırken bana sadece klima gazının olmadığını söylemişti.
 
Son düzenleme:

ofeza

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
143
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Klima gaz kontrolü aynı değerde kompresyonif etkiyle yapılmalı

Gaz ikmali yapanlar, doğal olarak aynı makine (Alman Bosch, yerli el-ci yada daha pahalı ikmal makineleri) ile vakum ile kaçak testi yaptıktan sonra bütünlemeye geçiyorlar.
Yaygın klima servisleri ve buzdolabı döneminden kalma eski ustalar ise bunu bildikleri ve bastıkları gazın heba olmasını önlemek için sızıntı (kaçak) tespiti için ayrıca bir kompresör cihazıyla çalışıyorlar, yani gaz basıncına eşdeğer 19 değerine bağlayarak ve bu kapalı devre sisteme hava basarak, sızıntıyı tespit ediyorlar.Var ise; kaçağın yerini tam olarak bulmak için malum fosforik maddeyi ve UV feneriyle gözlüğü kullanıyorlar.
Zira vakumla bazen kompresörün conta ve keçesinden olası kaçak çok-çok zor anlaşılıyor.
İkmal öncesi yapılan (en azından bu yapılmış olmalıydı!) vakum da çok uzun süre beklenmiş olsa idi (2 saat en az) belki 1 atmosfer den çok daha az kayıp görülmüş olur du ki bu kaçak bile 24 saatten önce sisteminize basılı 134a nın çoktan boşalacağını işaret ederdi!.
Kaçak için illaki bir boru, radyatör yırtığı/deliği akla gelmemeli, bazen boru bağlantı contalarından hatta kompresörün kendi gövde contasından dahi çok-çok düşük değerlerde hava-köpük kaçağı gözlenemeyen mini sızıntılar oluyor.Zaten toplam 600 ila 900 gr kadar basılmış 134a gün geçmeden uçup gidiyor.Kaldı ki klima sistemindeki basınç kontrol müşiri 5 in altına düşünce kompresörü korumak için kompresöre giden akımı kesiyor.
Sizin kullanıcı olarak yapabileceğiniz ilk tespit, gaz dolum sibopunun kapağını açarak teker sibobuna benzeyen iğneye (134a nın ikmal edildiği) çok-çok kısa bir an dokunup güçlü-güçsüz bir basınç reaksiyonunu gözleyebilmeniz...
Basınç çok az veya hiç yoksa klima kapalı devre sisteminiz için kesin kaçak teşhisini koyabilirsiniz.
Eğer basınç güçlü yani gaz bütünleme sibopundan iyi ve güçlü bir tepki alırsanız, müşir arızası aramanız gerekir.
Bu ilk tespiti yapmanız çözüm işinizin rotasını kolaylar.
Sisteminize ikmal yapana dönmeniz zaten her iki durumdada ne yazık ki kaçınılmaz!
En azından gazınız uçmuş ise bunun hesabını kısmende olsa ikmal yapanın kendisine sormak olanaklı olabilir!
Yukarıda belirttiğim hususuda düşünmeli bazen vakumla görülemeyen kaçaklar varki bunları ancak kompresyon (havayı vakumlamak yerine aynen içine gaz yerine bir başka aletle gaz basıncı ile aynı ölçüde hava basarak) ve uzunca bekleyerek ölçerek tespit olunuyor!
Kimi servisler bu yüzden 2buçuk 3 saatten önce olmaz diyorlar.
Yinede zaman ustasına ve cihazına göre göreceli...
Siz ilk tespit için fıslatma deneyini yapabilirsiniz.
Birde klimayı açtığınızda kulağınızı iyi verin ve gözünüz motor RPM saatinde olsun. Klima kompresörü açıldıktan birkaç saniye sonra şak diye bir ses çıkarır.Motor devri bu açılış anında eğer kompresör çalışmaya başlamışsa da çok az düşer (rolantide).
Bu şaklama kompresördeki magnetik kavramanın açıldığını ve kompresörün motordan dönü almaya başladığının işaretidir.
Bu magnetik kavrama sargısı (bobini) tıpkı debriyaj gibi çalışır.Farkı basıyı elektrik akımı ile yapmasıdır.Siz klima komitatörünü açtığınızda sağlam bir magnetik sargı bağlı olduğu kompresör kasnağını V kayışından dönü alan diske doğru iter ve ŞAK diye güçlü bir ses çıkar!
Bu ses alınmaz ise kompresör devreye girmiyor teşhisini koyabilirsiniz.
Neden magnetik kavrama şaklamaz?
1.Gaz basınç müşiri, basınç düşükse akımı kestiğinden (sistem kompresörü korumak için kendini korumaya aldığından).
2.Klima komitatörünün (açma kapama anahtarı) kontaklarında yağlanma olabilir (klima komitatörü üst kısmına rastgelen havalandırma ızgaralarına takılan kokulu yağlı oto içi parfümlerin sızdırarak klima komitatörünün kontaklarının içine yağlı parfümü akıtması yüzünden), zaman-zaman akımı kesiyor olabilir.
3.Magnetik kavrama sargısının verniği hırpalanmış ve sargı zayıflamış olabilir.
Siz şimdi hemen klimayı açtığınızda şu şaklamayı (magnetik kavramayı) duymaya çalışın, şaklama yoksa, fıslatma (gaz basıncı aynen teker havası gibi yüksek olmalı) testini yapın.
Fıslama güçlü ve varsa, şaklama yoksa, müşhirden (genellikle basınç kontrol müşiri sorun çıkarıyor) şüpheleneceksiniz.
Haa bu kullanıcı testlerini yapamazsanız, gazı ikmal edene dönüp baktırın!
Zaten basınç kontrol müşiri burada en hafif arıza ki! bu müşiri bile bir usta değişecek şüphesiz. (inşallah magnetik kavrama sargısı hatası biraz uzak ihtimal olarak kalır)
 

vectra cosworth

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Kas 2008
Mesajlar
741
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
kliması sorunsuz vectra B varmı ya anlamadım bu alman mühendisler almanya devamlı soğuk diyemidir nedir töbe töbe...adamlar klima tasarlama özürlü müdür nedir ..git sıradan marka araçların klimaları nasıl üflüyo buzhane ya...

1- yağ eksiltmesi
2- direksiyon kutusu
3- klima problemi
4- tavan sarkması
5- döşeme yırtıkları

vectra B yi ya tasarlarken ne içti bu adamlar anmadım ..
 
Son düzenleme:

ykcoskun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2009
Mesajlar
228
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sevgili ofeza bi konu actım bununla ilgili ama kusura bakma senin acıklamaların gozume carpmamıs.boyle bir acıklamayı gormemek cok ayıp utandım yani.cok sagol.
 

ofeza

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
143
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Estağfurullah

sevgili ofeza bi konu actım bununla ilgili ama kusura bakma senin acıklamaların gozume carpmamıs.boyle bir acıklamayı gormemek cok ayıp utandım yani.cok sagol.
İnanın damdan düşen tedavi için kendi gibi düşeni arıyor.
Bu klima olayı ile Renault da çok uğraştım.Fakat Opel de Renodan çok daha fazla.
Salt bu yüzden 2 adet basınç ölçer birde çok-çok eski (1979) Arçelik buzdolabının serviste atıl kalmış kompresörüne iyi bir para sayıp satın aldım.Zira bütünleme için servislerde bulunan en donanımlı Bosch gaz ikmal makineleri dahi kaçak/sızıntı kontrolünü emişle yapıyor.Oysa gerçekte biz o kapalı sisteme gazı basıyoruz.(optimum 19) Hal böyle olunca kontrolüde basınçla yani aynı değerde hava basarak yapmak doğasına uygun olacak!
İşte eski ustalar böyle yapıyor.
Yani eski buzdolap kompresörüyle sisteme önce hava basarak...
Üstelik en az 2 saat ibreden gözümüzü ayırmamak gerekiyor.
Oysa kimi ikmal işlemini 1 saatten daha az sürede yapmak popüler olmuş.Eeee sonra tabiki varsa sisteminde kaçak zavallı kardeşimizin o gece fısss!
Ertesi günde tısss!
Ben en çok havaya uçan bu ithal gaz için giden dövizimize ve o masum kardeşlerimizin yitip giden helal kazançlarına üzülüyorum.
 

bornovalım

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Tem 2008
Mesajlar
416
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
işini severek yapan az kalmış memlekette. ver parayı da ne olursa olsun hesabı.
 

efes79

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
33
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
1- yağ eksiltmesi
2- direksiyon kutusu
3- klima problemi
4- tavan sarkması
5- döşeme yırtıkları

vectra B yi ya tasarlarken ne içti bu adamlar anmadım ..

Sana kesinlikle 1 ve 2 numara için katılıyorum. Fakat diğer türlü bir sorunum olmadı.
 

ykcoskun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2009
Mesajlar
228
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ofeza pekala diyelim aracta kacak var.ama 500 gr kadar gaz basıldı aracıma yani gaz var klimanın sogutması azda olsa gerekmiyormu?benimkinde hiç olmadı.ama devir ibresi oynadı.gazsızken oynamıyodu.
 

CEVİK_1982

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Kas 2008
Mesajlar
420
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Ben serviste 67 tl ye gaz ikmali yaptırdım
 
Üst