Kizdirma bujİsİ kirilirsa Üst kapak aÇmadan ÇÖzÜm

elegancer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
269
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar. Başımdan geçen olayı anlatayım. Geçenlerde kızdırma bujisi hata kodu sebebiyle 4 tane beru marka kızdırma bujisi aldım ve Sinop'ta Opel'in kendi servisi bulunmadığı için, özel servise buji değişimi için gittim. Bujileri sökerken ilk sıradaki buji yerine sarmış sanırım. Bu arada arabayı alalı 2 ay oluyor bu sebepten daha önce değişti mi bilmiyorum bujiler. Neyse orada çalışan diğer 3 bujiyi rahat çıkardı. Ama ilk sıradaki o bujiyi çıkaramadı, zorladı biraz. Sonra başka çalışan geldi. Oda zorladı, hatta araba sarsılıyordu artık ve en sonunda tahmin ettiğiniz gibi olan oldu ve buji kırıldı.:mad: Bir tornacı getirdiler oda baktı zor gibi birşeyler söyledi. Sonra tanıdık bir ustayı telefonla aradım ve durumu anlattım. Üst kapak sökülecek mi diye sordum. Evet dedi. Ustanın tanıdığının albeasında da buji kırılmış, sanayideki bir tornacı o kırılan parçayı almış. Hemen oradaki tornacıyı gönderdim ve direk ustanın dediği tornacının yanına gittim. Usta işin sıkıntılı olabileceğini bu yüzden risk almayacağını yapamayacağını belirtti. Bende bunu bilerek göze aldığımı ve sorumluluğun bana ait olduğunu belirttim. Çünkü her halukarda motor açılacak. En azından kurtarma ihtimali var. Zor zar ikna ettim ve işe koyulduk. Kalan parçayı matkapla ince şekilde delecekti. Fakat öndeki uyarı etiketin olduğu metal parça matkabın çalışmasına izin vermiyordu ve o parçayı söktük. Sonra dikkatlice orayı matkapla belli bir seviyeye kadar deldi. Sonra dişli olan parçaları yavaş yavaş koparıp çıkarmaya başladı. Bu işlemler dikkatli yapıldığı için baya sürdü. Sonra kalan parçayı atmak için marşa bastım ama atmadı. Biraz daha uğraştıktan sonra tekrar marsa bastım gaza biraz bastım ve 3sn gibi bir zaman sonra kalan parçayı attı ve motoru açtırmaktan kurtuldum. Sizde bu gibi durumla karşılaşırsanız işin ehli bir tornacıyla bu yöntemle motor açtırmaktan kurtulabilirsiniz. ama tabiki riskide var içine parça düşme ihtimalide var. Ben bu riskleri göze alarak yaptırdım ve çok şükür motor açtırma derdinden kurtuldum.:alkis: Riski alıp almamak size kalmış arkadaşlar. İnşallah bu gibi durumla karşılaşmazsınız.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Yağ ve filtrenizi hemen değiştirin, içine çapak düşmemesi imkansız gibi birşey
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Emre Bırak onu bunu kimseye taviye etmem eğer donanımlı techisatı yoksa hele. Piston yuvasına düşen çapağın nelere sebep olacağını düşünemem bile yağa ineceğini sanmıyorum gömleği iyi kazır.Hani adamda Araç tamirinde Kullanılan kamera olur içeriyi inceler ve bükülebilien mıgnatızla iyice temizler o zaman ayrı.yoksa gömlek piston yüzükleri ne olur düşünmek bile istemiyorum(ufacık metal parçası yeter zarar vermesine.
Sonradan Aklıma geldi hel Arkadaş o şekilde marşa basarak parçayı itekletmiş. Kimseye tavsiye etmem
$_57.JPG

$_57.JPG
 
Son düzenleme:

elegancer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
269
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yağ ve filtremi değiştirdim sonrasında. Evet dediğiniz gibi ufacık bir parça düşse bile çok büyük zarar verebilir. Tornacı bujiyi yarıya kadar neredeyse deldi ve oraya kadar çapakları aldı, diş parçaları kalmadığı için düz olduğu için ittirme yöntemiyle attı. Tabiki içine parça düşme ihtimali olabilir ama şuan sorun yok gibi. İnşallah olmazda. Eğer olursa ki parça düşmüş ise bunu nasıl anlayabilirim ilerde ne gibi belirtiler verebilir?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İnşallah olmaz,dedğim gibi riski büyük,ufacık çapak aşınma kazıma ile zarar verir,örnek resim ekliyorum
70_zylinder1_1.jpg
 

elegancer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
269
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İnşallah olmaz. Peki diyelim ki parça düştü motorun çalışmasında ne gibi belirtiler yapabilir yada ilerde bunu nasıl anlayabilirim? Bu arada resimleri koydum
 

Ekli dosyalar

  • 20141108_114724ccc.jpg
    20141108_114724ccc.jpg
    92.8 KB · Görüntüleme: 48
  • 20141108_114731çç.jpg
    20141108_114731çç.jpg
    95.4 KB · Görüntüleme: 43

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ileride nasıl anlaşılır? yağ yakma ve motor meftahına kadar gider.İnşallah birşey kalmamıştır.Aslında en güzeli mıgnatıs olmadı alu ise lektrik süpürgesi ucuna ince hortum emdirme temizleme idi.Yani kısaca riskli iş ama geçmiş olsun inşallah birşey kalmamıştır
 

elegancer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
269
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şimdilik bir sıkıntı yok inşallah ileride de olmaz. Zaten tornacı birçok defa yapmış hatta fiat servisine bile yapmış kimsede sıkıntı olmamış. Sadece sanırım bi kişide parça düşmüş görmemiş o yüzden zaten başta yapamam demişti. Bakalım inşallah temizdir motor bir sorun yaratmaz. Bilgileriniz için teşekkür ederim.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Abi doğrusun, parça kartere inmez, üstte kalır. Mıknatıs güzel fikir
 

elegancer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
269
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yani sonuç olarak eğer işlemler düzgün yapılırsa, temizleme işlemi de gerekli alet ve edavatlarla yapılırsa kapak açtırmadan kurtulmuş olabiliriz. Tabiki bu çözüm %100 olumlu olacak değil. Riski büyük. Gözden kaçanda olabilir. Ama ben göze aldım açtırmaktansa bu yöntemi seçtim. :rolleyes: inşallah bir sıkıntı çıkarmaz.
 
Üst