- Katılım
- 1 Şub 2011
- Mesajlar
- 650
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Geçen cumartesi Ankara Ankamall'a gezmeye gittik, bir baktım Kia stand açmış. Gitmişken bir standa göz gezdireyim dedim. Test sürüşü yapma şansımızda varmış, tam da Ceed boştaydı hemen atladık içine.
Biner binmez aracı incelemeye başladım hemen. Öncelikle iç görünüm hoş duruyor gibi, teybin ve klimanın düğmelerine rahat ulaşılabiliyor, malzeme kalitesi çok üst düzeyde değil tabiki, yinede tatmin edici. Direksiyonun görünümünü sevdim, estetik duruyor gerçekten. Oturma pozisyonu ise benim Astra'mdan hissedilir bir şekilde yüksekte.
Sürüşe başladık, direksiyonu ideal denilebilecek bir çapta ve rahat dönüyor. Otomatik şanzıman sarsıntısız güzel gerçekten, motoru dikkatli bir şekilde dinlemediğiniz sürece vitesin geçtiğini hiç bir şekilde anlamıyorsunuz. 1.6 115 beygirlik crdi motorun şahlanması herkesin bildiği gibi harika, ancak gaza yüklendiğinizde şanzıman biraz geç tepki veriyor vites düşürmelerde ve ivmelenmede. Yinede devrini bulduğunda ivmelenme yeterince tatmin edici ve hoş. Kısacası şehir içinde çok rahat ettirecektir.
Frenleri denediğimde pek hoşlanmadım, Astra'nın frenlerinden sonra bunun frenleri çok çok iyi tutuyormuş gibi gelmedi ne yazıkki. Tabi genel anlamda iyidir mutlaka sonuçta günümüz teknolojisinde üretilen bir araç ve güvenilir bir freni illa vardır. Ancak kendi aracımla kıyasladığımda malesef güven hissi konusunda frenler bana göre geri kaldı.
Arka koltukta oturan sevgilimde arka tarafları incelemiş, aracı kullandığım sırada o da yorumda bulundu ve dediği laf şu: "Kapı kolları çok basit, kapıyı kapatırken bir an elimde kalacak sandım." Gerçekten de öyle, ön göğüste kaliteli ve sağlam gibi görünen plastik kapılarda rezalet ötesi. Kapı tutamaçlarının plastik kalitesi çok kötü görünüyor, keza otomatik cam tuşlarıda öyle. Biraz daha sağlam plastikten yapılabilirdi. Bir bayan gözünden bile görüşler böyleyse burda gerçekten bir eksiklik var demektir bence. Bu kadar detaycı olmaya gerek yok diyebilirsiniz ama hak vereceksiniz ki mükemmellik detaylarda gizlidir
Sürüş güzergahı malesef çok kalabalıktı trafik olarak, zaten ana caddede pek gitmedik güzergah daha çok arayollardandı. O yüzden yol tutuş konusunda çok iyi bir izlenim elde edemedim ancak yinede aynı yollarda Astra daha iyi bir sürüş sunuyor bu rahatlıkla hissedilebiliyor.
Ankamall etrafında geniş bir tur attıktan sonra tekrar aracı standa getirdik. Genel olarak izlenimlerim bunlar oldu. Motor gayet başarılı, şanzımanın geçişleri ve konforuda öyle. Ancak iç aksam kalitesi, sürüş pozisyonu ve biraz da yol tutuş konusunda kendilerini geliştirmeleri gerekiyor düşüncesindeyim. Bu araç için ortalama 45.000 TL'lik satış fiyatını göz önüne aldığımızda kendi segmentindeki dizel otomatiklerden daha düşük bir fiyatta, o yüzden tercih edilebilitesi olan bir alternatif müşterilerin gözünde.
Sizlere ve bu aracı almayı düşünenlere genel anlamda bir fikir verebilmişimdir umarım
(Not: Resimler temsilidir)

Biner binmez aracı incelemeye başladım hemen. Öncelikle iç görünüm hoş duruyor gibi, teybin ve klimanın düğmelerine rahat ulaşılabiliyor, malzeme kalitesi çok üst düzeyde değil tabiki, yinede tatmin edici. Direksiyonun görünümünü sevdim, estetik duruyor gerçekten. Oturma pozisyonu ise benim Astra'mdan hissedilir bir şekilde yüksekte.
Sürüşe başladık, direksiyonu ideal denilebilecek bir çapta ve rahat dönüyor. Otomatik şanzıman sarsıntısız güzel gerçekten, motoru dikkatli bir şekilde dinlemediğiniz sürece vitesin geçtiğini hiç bir şekilde anlamıyorsunuz. 1.6 115 beygirlik crdi motorun şahlanması herkesin bildiği gibi harika, ancak gaza yüklendiğinizde şanzıman biraz geç tepki veriyor vites düşürmelerde ve ivmelenmede. Yinede devrini bulduğunda ivmelenme yeterince tatmin edici ve hoş. Kısacası şehir içinde çok rahat ettirecektir.

Frenleri denediğimde pek hoşlanmadım, Astra'nın frenlerinden sonra bunun frenleri çok çok iyi tutuyormuş gibi gelmedi ne yazıkki. Tabi genel anlamda iyidir mutlaka sonuçta günümüz teknolojisinde üretilen bir araç ve güvenilir bir freni illa vardır. Ancak kendi aracımla kıyasladığımda malesef güven hissi konusunda frenler bana göre geri kaldı.
Arka koltukta oturan sevgilimde arka tarafları incelemiş, aracı kullandığım sırada o da yorumda bulundu ve dediği laf şu: "Kapı kolları çok basit, kapıyı kapatırken bir an elimde kalacak sandım." Gerçekten de öyle, ön göğüste kaliteli ve sağlam gibi görünen plastik kapılarda rezalet ötesi. Kapı tutamaçlarının plastik kalitesi çok kötü görünüyor, keza otomatik cam tuşlarıda öyle. Biraz daha sağlam plastikten yapılabilirdi. Bir bayan gözünden bile görüşler böyleyse burda gerçekten bir eksiklik var demektir bence. Bu kadar detaycı olmaya gerek yok diyebilirsiniz ama hak vereceksiniz ki mükemmellik detaylarda gizlidir


Sürüş güzergahı malesef çok kalabalıktı trafik olarak, zaten ana caddede pek gitmedik güzergah daha çok arayollardandı. O yüzden yol tutuş konusunda çok iyi bir izlenim elde edemedim ancak yinede aynı yollarda Astra daha iyi bir sürüş sunuyor bu rahatlıkla hissedilebiliyor.
Ankamall etrafında geniş bir tur attıktan sonra tekrar aracı standa getirdik. Genel olarak izlenimlerim bunlar oldu. Motor gayet başarılı, şanzımanın geçişleri ve konforuda öyle. Ancak iç aksam kalitesi, sürüş pozisyonu ve biraz da yol tutuş konusunda kendilerini geliştirmeleri gerekiyor düşüncesindeyim. Bu araç için ortalama 45.000 TL'lik satış fiyatını göz önüne aldığımızda kendi segmentindeki dizel otomatiklerden daha düşük bir fiyatta, o yüzden tercih edilebilitesi olan bir alternatif müşterilerin gözünde.
Sizlere ve bu aracı almayı düşünenlere genel anlamda bir fikir verebilmişimdir umarım

(Not: Resimler temsilidir)