Kendi kendine arka cam buz çözme açma

faruk4143

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2012
Mesajlar
798
Tepki puanı
9
Puanları
18
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Daha bugün araç ayarlarını kurcalarken otomatik arka cam buğu çözme seçeneğini gördüm. Aktif degildi, denemek için tik koydum. Yani aktiflestirdim, kendi kendine açacak mi diye.

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Arka cam bugu cozme elektiriksel bir donanimdir. Acik oldugu zaman on cam bugu cozme gibi klima motorunu aktif etmez. Bu sebeple yakitinizi etkilemez. Eger dedikleri gibi dtf temizliginde isigi yaniyosa oyle bi ozellik varsa ki zannetmiyorum ilk defa duydum. Cunku dtf temizliginde bilgi ekraninda bilgi akisi oluyor. Arka cam buzlu oldugu zaman kis gunleri otomatik aktiflesiyor arka cam bugu cozme. Sizin sorununuzla arka cam bugu cozmenin pek bir ilgisi yok. Fakat klima yonlendirme tuslarindan en ustteki tek basina aktifse kaloriferi actiginiz zaman klima aktiflesir. Bu sebeple yakitinizi etkiliyor olabilir. Hava soguksa muhtelen kaloriferi calistiriyorsunuzdur.
 
  • Beğen
Tepkiler: mertk ve kadsamuy

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Yakıtı etkileyen gizli dpf temizliği oluyor rölanti de 1 2 hatta 3 litreye çıkabiliyor anlık tüketim dpf temizliği yapınca arka cam rezistansı otomatik olarak devreye giriyor
 
  • Beğen
Tepkiler: ege621

ege621

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2019
Mesajlar
74
Tepki puanı
22
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Değerli cevaplarınız için çok teşekkür ederim. En yakın zamanda temizleyiciyi kullanacağım.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Temzileyiciyi enjektör leriniz için önerdim wurt enjektör acıcı bunu isterseniz kullanın burada önemli husus çıkıp basmanız
 

ege621

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2019
Mesajlar
74
Tepki puanı
22
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Temzileyiciyi enjektör leriniz için önerdim wurt enjektör acıcı bunu isterseniz kullanın burada önemli husus çıkıp basmanız
Tamamdır =)
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Tamamdır üstadım sonrasında sorun kalmayacak inşallah yine durumu iletirsiniz bize
 
  • Beğen
Tepkiler: ege621

ege621

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2019
Mesajlar
74
Tepki puanı
22
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Enjektör temizleyici aldım, dediğiniz gibi devirli kullandım bakalım depo bitince haber vereceğim =)
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,480
Tepki puanı
1,257
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
partikül filtresi dolsa ekranda uyarı verir
ve sürmeye devam edin zorunlu der
ben rezistans açtığını görmedim
Arka cam bugu cozme elektiriksel bir donanimdir. Acik oldugu zaman on cam bugu cozme gibi klima motorunu aktif etmez. Bu sebeple yakitinizi etkilemez. Eger dedikleri gibi dtf temizliginde isigi yaniyosa oyle bi ozellik varsa ki zannetmiyorum ilk defa duydum. Cunku dtf temizliginde bilgi ekraninda bilgi akisi oluyor. Arka cam buzlu oldugu zaman kis gunleri otomatik aktiflesiyor arka cam bugu cozme. Sizin sorununuzla arka cam bugu cozmenin pek bir ilgisi yok. Fakat klima yonlendirme tuslarindan en ustteki tek basina aktifse kaloriferi actiginiz zaman klima aktiflesir. Bu sebeple yakitinizi etkiliyor olabilir. Hava soguksa muhtelen kaloriferi calistiriyorsunuzdur.
Kendi 2016 model aracımda dizel partikül filtresi (dpf) temizliği esnasında arka cam buğu çözücünün aktif olmadığını biliyorum. Ama bu kadar söylendiğine göre 2016 ya da 2015 öncesinde böyle bir durum var. Ama arka cam rezistansının dpf temizliğine ne faydası var onu da anlamış değilim:) Belki yazılımsal bir hatadır ve belli bir model yılından sonra düzeltilmiştir.

Dpf temizliği esnasında bilgi ekranı ya da vb. herhangi bir ekranda bir bilgi akışı söz konusu değildir. Aracın deviri yükselir. Mesela rölanti devri 800'den 1000'e çıkar, bir süre sonra fan çalışır. Egzos, kapıyı açıp araçtan inmek için ayağınızı attığınızda araç altından gelen ısıyı farkettirecek kadar aşırı ısınır. Dpf temizliği esnasındaki tespit edebildiğim değişimler bunlardan ibarettir.

Ekranda uyarı durumu 2. aşamadır. Durmadan sürün gibi bir uyarı oluyor sanırım. Egzos uyarı lambası yanıyor. Partikül fitresi pasif dpf temizliğinin yeterli gelmeyeceği kadar fazla doluluğa ulaştığında karşılaşılıyor. Egzos uyarı lambası sönene, yol bilgisayarındaki uyarı kaybolana kadar 3000 devirde sabit hızda kullanmak gerekiyor. Araç yüke binerse daha çabuk söner.

3. aşamada araç kendini korumaya alıyor ve çözüm için yukarıda bahsettiğim yöntemler kifayetsiz kalıyor. Motor belirli bir deviri geçmiyor, sanırım turbo devre dışı kalıyor. Çözümü biraz masraflı olabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ege621 ve Zafer715
Üst