- Katılım
- 10 Ocak 2007
- Mesajlar
- 1,087
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Arkadaşlar,ülkemizdeki akaryakıt kalitesizliği nedeni ile araçlarımızın bazı parçalarının arızalandığını biliyoruz.(egr valfi,enjektörler,benzin pompası,elektronik işletim sistemi vs...)Bu olumsuz etkilerin katalitik konvertör üzerinde de etkili olduğunu;genelde 60.000-100.000 kilometre civarında katalizör odacıklarının büyük bölümünü tıkayarak ,egsoz gazlarının dışarı atımını zorlaştırdığı,otomobilde çekiş düşüklüğü,yüksek yakıt tüketimi, motorun sürekli yüksek hararette çalışması,son hız düşüklüğü,subaplarda aşırı zorlanma ve benzeri problemlere yol açtığını Auto show dergisinde okumuştum. Bunları önlemek için katalitik konvertör iptali öneriliyordu. Ancak iptal sonucunda artan egsoz sesi konforu olumsuz yönde etkiliyordu. Egsozcuma danıştığımda ;eskiden sökülen katalizörün yerine düz boru takıldığını,şimdi ise içinde katalizör olmayan,dışı katalizör görünümünde ve çifk katlı sac'tan imal edilen kaliteli susturucu taktıklarını,böylece egsoz ses artışı olmadığını söyledi. Aracım 140.000 kmdeyken bu uygulamayı yaptırdım.Ses artışı olmadı ve aracımda hissedilir derecede,çekişinde ve hızlanma yeteneğinde artış oldu. Taktırdığım susturucu Westar marka.
Not:Aracım Lpg li olduğu için,katalizör iptali çevre kirliliğine yol açmaz.
Not:Aracım Lpg li olduğu için,katalizör iptali çevre kirliliğine yol açmaz.
Son düzenleme: