Kasko ve sigorta ve vergi bedelleriniz

djkelaj

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Kas 2011
Mesajlar
184
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Opel 1.3 Cdti 75 HP 2011 model

2012 agustos Trafik sigortam 166 tl
kasko bedelim 900 tl (2 bonus kaza opsiyonlu , yani pert olmadıgı surece
2 kaza da yapsam policem bozulmayacak)

trafik vergim ise 517,00 TL

toplam masraf = 1583 tl
----------------------------- bundan sonraki ilave bilgim-----------------
senelik yakıt masrafım ise 2000 tl civarı (4,21 den alırsak diesel i )

Senelik bakımda 15000 bakımı 520 den paazrlıkla 400 tl indirildi

yaklaşık 4000 tl senelik masraf var arabanin (ayda 1 den senede 12 kez yıkama da sayarsak 12 x 30 = 360 tl = 4500 diyelim yuvarlak olarak

35000 e aldıysam 8 senede bi araba parasıda bu masraflara ödüyoruz demek.

Tabi ayda 1 depo nıormal harcamam senede 2-3 kez sehir dışı sayarsak
7-8 depo onuda eklemek lazım .

Hani kucuk kasabada calıssam yada evim iş yerine yakın olsa satmak lazım arabayı.
 

izm35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
211
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hemen hemen piyasanın en düşük masraflı aracı olmasına rağmen tablo ortada, bu kadar temel ve zorunlu bir ihtiyac olmasına karşın bu durumu bu noktaya getirenler utanmalı...
 

osmannn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
593
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bende 15 Ocak 2013 te yeni aracım için 307 tl ye sigorta yaptırdım. Geçen yıl başka bir aracım vardı 135tl ye sigorta yaptırmıştım.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Biraz önce nette gezer ikin bir konu gördüm Osman abinin hatırına sığınarak paylaşmak istedim.

İkinci konuda araç tamirleri ile ilgili. Araç sahipleri artık poliçeye bağlı olarak her servise gidemeyebilecek. Hürriyet Gazetesi sigorta yazarı Noyan Doğan bu iki önemli gelişmeyi yazdı.

Bir süredir kaskoda, sigorta şirketleri ile tüketici arasında ciddi sorunlar yaşanıyor. Kasko sigortasına yönelik şikayetler, iki nedenden kaynaklanıyor.

Bir: Sigortalılar, hasar durumunda poliçede yazan sigorta değerini alamamaktan yakınıyor. Konuyu açayım. Kasko sigortası yapılırken poliçeye, aracın sigorta değeri yazılır. Prim de bu değer üzerinden hesaplanır.

Hal böyle olunca da araç, çalındığında ya da ağır hasara uğradığında yani, pert olduğunda; vatandaş, poliçede yazan sigorta değerini almayı bekliyor. Şirketler ise aracın piyasa değerini ödüyor. Eski model araçlarda aradaki fark 2-3 bin lira olmasına karşın, yeni modellerde bu fark, 8-10 bin liralara kadar çıkıyor. Şirketlerin yaptığı doğrudur, yanlıştır... O, ayrı tartışma konusu... Ama durum bu. Sigortalılar da işte bu uygulamada şikayetçi.

İkinci şikayet konusu ise, kaskolu araçların onarımında; sigorta şirketlerinin orijinal parça yerine, yan sanayi parça kullandırtmaları. Bu iki konu yüzünden de tüketicilerin sigorta şirketleri ile sigorta şirketlerinin de tamirhaneler ve otomotiv şirketleri ile tamirhanelerin de eksperlerle arası açık. Anlayacağınız ortada ciddi kriz yaşanıyor.

PİYASA DEĞERİ NASIL BELİRLENECEK?

Hazine Müsteşarlığı ise geçtiğimiz hafta bir yönetmelik yayınlayarak, kasko sigortasının şartlarını baştan sona değiştirdi. Yönetmelik uzun. O nedenle şikayet edilen konulardaki değişikliklere değineceğim. Hemen belirteyim, yeni uygulama 1 Nisan 2013’de başlayacak.

Hem ikinci el hem de sıfır araçların kasko sigortasında artık poliçeye, sigorta değeri yazılmayacak. Aracın piyasadaki rayiç bedeli esas alınacak, prim de buna göre belirlenecek. Araç çalınır ya da pert olursa; sigorta şirketi, aracın o günkü piyasa rayiç bedelini sigortalıya ödeyecek. Ancak, sigorta şirketi, aracın piyasa rayiç bedelini nereden tespit ettiğini poliçede yazacak. Bu, bir internet sitesi olabileceği gibi; oto pazarı, başka bir kurum ya da kuruluş da olabilir. Poliçe düzenlenirken rayiç bedel nereden belirlendiyse; hasar da yine oranın, o günkü, piyasa bedeli üzerinden ödenecek.

Daha açık şöyle anlatayım... İkinci el bir araç aldınız ve kasko yaptıracaksınız. Diyelim ki, sigorta şirketi de piyasa rayiç bedelini belirlemede, oto alım-satımı yapılan internet sitelerinden birini referans alıyor. Şirket, internet sitesine bakarak, aracınızın piyasa bedelini tespit edecek, primi ona göre belirleyecek. Poliçeye de referans olarak internet sitesini yazacak. Aracınız pert olursa. Sigorta şirketi yine o internet sitesinde, aracınızın hasar günündeki piyasa değerini tespit edip, onu size ödeyecek. Ne fazlası ne eksiği.
Eğer, poliçede rayiç bedel belirlemede referans alınan kurum ya da kuruluş yazmıyorsa, o zaman Türkiye Sigorta Birliği’nin yayınlandığı rayiç bedel listesine göre hasar ödenecek.

SİGORTA DEĞERİ YAZILMAYACAK

Peki, sıfır araçlarda ne olacak? Sıfır araçlarda ilk yıl zaten sorun yaşanmıyor. Faturada yazan bedel neyse, sigorta değeri olarak hesaplanıyor, prim de ona göre belirleniyor. Kaldı ki, sıfır araçlarda ilk yıl olası bir hasarda sigorta değerinin tamamı ödeniyor. Yeni uygulamayla artık sıfır araçların kaskosunda da sigorta değeri yazmayacak. Birinci yıldan sonra sigorta yenilemesinde araç, ikinci el statüsüne geçtiğinden, hangi kurum veya kuruluş referans alınıyorsa, oranın piyasa rayiç bedeli hasar olarak ödenecek.

Diyeceksiniz ki, ‘Araç alım-satımının yapıldığı internet siteleri ya da oto pazarlarında fiyatlarlar farklılık gösteriyor. Hangi fiyata göre hasar ödenecek? Bu konuda karmaşa yaşanmayacak mı?’. Artık o tarafını bilemem. Yönetmelik böyle. Ama bana göre, sigortalı ile sigorta şirketi arasında bu konuda ciddi karmaşa yaşanacak.

YEDEK PARÇA KRİZİ ÇÖZÜLDÜ

Gelelim, yedek parça konusuna... 1 Nisan’dan itibaren düzenlenecek kasko poliçelerinde sigorta şirketleri, aracın onarımının şirket tarafından belirlenecek servislerde mi, yoksa sigortalının istediği serviste mi yapılacağını açıkça yazacak. Aynı şekilde onarım sırasında orijinal yedek parça mı, yoksa eşdeğer parça mı kullanılacağı da poliçe düzenlenirken belirtilecek. Eğer ki, aracın onarımının nerede yapılacağı ve hangi yedek parçanın kullanılacağı sigorta şirketi tarafından poliçede belirtilmezse... Hasar sonrasında araç sigortalının istediği serviste onarım görecek ve yine sigortalının istediği parça kullanılacak.

Şunu da belirteyim: Yedek parça konusundaki şikayetler sadece kasko sigortasından değil, ağırlıklı trafik sigortasından kaynaklanıyor. 1 Nisan’da başlayacak uygulama iste kasko sigortasına yönelik. Anlayacağınız, trafik sigortasında şikayetler devem edecek.

Yeni uygulama özetle böyle. Umarım, Hazine’nin kasko sigortasında getirdiği yeni uygulama sigortalı ile sigorta şirketi arasındaki süregelen uyuşmazlıkları bir ölçüde bitirir.(HÜRRİYET)
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
bu neymiş böyle :D opsiyonlu araçlar ne olacak, düşünsenize aynı modelin 40 bin tl olanı da var 80 bin tl olanı da, hangi iş bilmez çıkartmış bu yasayı. Anladım kasko yaptırmadan bin diyorlar en temizi işte yaptırmadan bineceksin. Sonuçta para yok diyorlar :D
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
İşin açıkçası şahsen ben kasko yaptırmam diye düşünmeye başladı. İşin suyu çıkmış vaziyet öyle.
 

KeCHi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 May 2011
Mesajlar
143
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Valla kaskosuz araca hayatta binmem. ne olursa olsun dünyanın binbir hali var. kaskosuz aracı çarpsam hava yastıklarını patlatsam aracın olayı bitiyo da sanırım benim bu yazıdan anlayacağım aracımı kasko yaptırırken orjinal tamir edilecek seçeneğini seçmem durumunda 2 katı para ödeyeceğim gibime geliyo hadi hayırlısı..

Ayrıca kaskom 1900tl sigortamda 380tl ayda 3 depo yakıyorum 253*3*12= 9000 vergi 620tl 1000tl de masrafı olsa
yıllık 13000TL ye kapatıyorum hakkaten ben napıyorum yaw :) yanımda asgari ücretle adam çalıştırıyorum :) bakınca manzara pek hoş değil :(
 
Son düzenleme:

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Valla kaskosuz araca hayatta binmem. ne olursa olsun dünyanın binbir hali var. kaskosuz aracı çarpsam hava yastıklarını patlatsam aracın olayı bitiyo da sanırım benim bu yazıdan anlayacağım aracımı kasko yaptırırken orjinal tamir edilecek seçeneğini seçmem durumunda 2 katı para ödeyeceğim gibime geliyo hadi hayırlısı..

Ayrıca kaskom 1900tl sigortamda 380tl ayda 3 depo yakıyorum 253*3*12= 9000 vergi 620tl 1000tl de masrafı olsa
yıllık 13000TL ye kapatıyorum hakkaten ben napıyorum yaw :) yanımda asgari ücretle adam çalıştırıyorum :) bakınca manzara pek hoş değil :(

olay parça olsa tamamda teminata konu değer yazılmadıkça, aracınıza sigorta firması kaç lira verecek pert olunca. Ha değerini vermedi davayı açın 3 senede biter zaten araba alacak paramı var nasıl alacağız bu 3 senede o aracın parası gelmeden. Kasko mantıksız oldu, 1 nisan dan sonra açılan konuları görürüz, 80 bin tl lik aracına 60 bin verilen mi, hasarı yan sanayi ile yapılan mı (belki çıkma parça) ile neler neler göreceğiz :mad:
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
olay parça olsa tamamda teminata konu değer yazılmadıkça, aracınıza sigorta firması kaç lira verecek pert olunca. Ha değerini vermedi davayı açın 3 senede biter zaten araba alacak paramı var nasıl alacağız bu 3 senede o aracın parası gelmeden. Kasko mantıksız oldu, 1 nisan dan sonra açılan konuları görürüz, 80 bin tl lik aracına 60 bin verilen mi, hasarı yan sanayi ile yapılan mı (belki çıkma parça) ile neler neler göreceğiz :mad:

Aynı fikirdeyim ya bir çok arkadaşımız yaptırırım filan diyor da ne kadar yaptırır bilemem. Şahsen ortada yılda 1000TL kasko yapılsa beş yılda 5000TL eder. Az para değil :)
 

karabek

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,837
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2000 astra g kasko 459 tl trafik 135 tl vergi 127,5 tl * 2
 
Üst