Kampana Frensistemini Disk Fren Sistemine çevirme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cnr--a
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
kampanaları diske çevirmek mümkün ama zahmetli ve bir o kadar da pahalı bir işlem ve çok tatminkar bir performans alamazsınız.
Ancak frenleri daha kuvettli bir hale getirmek için astra G de şu yol izlenebilir =
astra g 1.6 ön disk çapı 256 mm yerine
4 bijon combo ( 2006 model ) 280 mm
yada 4 bijon astra H 280 mm fren diskleri ve
fren kaliperleri ile birlikte değiştirilebilir eskileri verilip üzerine fark ödenebilir.(çıkma olarak alınabilir)
frenlerdeki performans artışı çok etkileyici olacaktır.
dostum bu denenmiş birşeymi? astra f lere aynı şekilde uyarmı? abs ye zarar verirmi?
 
disk fren

bende arkaları diske çevirmeyi düşündüm ama sonra vaz geçtim.opel bunu bizden daha iiyi biliyorki arkaları kanpana yapmış.maliyet bakımından en fazla 250-300 tl tutuyor arkaları disk yapmak,arka kampanalarda zaten soket var abs beyni almak yeterli arka kampana yerine aynı ebatta disk takılıyor bunun çıkması 150 tl.abs sensörü 55-70 tl alabilirsin çıkmasını tabi 52 tl balata aldıktan sonra arkalarda disk olur.ama ne gerek var ,bence
 
Son düzenleme:
arka fren ayarı yaptır.el frenini de 4 dişe ayarlattır.
 
Aracın frenlerinden şikayetim yok sıfır gibi daha 29.000 km de ama disk frenlerde el freninin tutusu falan çok farklı çok süper yakalıyor


bu konuda yanılıyorsunuz..kampanalı sistemin el freni daha iyi tutar..hatta çok dik yokuşlarda arkalar disk ise fazla güvenmeyin elfrenine..

bir çok üst sınıf aracın arkalarıda disktir ama disklerin içinde el freni için özel kampana ve buna uygun fren pabuçları vardır..

bence yaptığınız masrafada değmez arkaları sonradan diske çevirmek..
yazıldığı gibi basit bir işlemde değil..
 
benim sorum kampanayı diske çevirmek değil ama en uygun burayı buldum,,arka frenlerle ilgili değişme/ düzeltme/bakım herhangi bir işlem uygulanıyormu?özellikle geri geri giderken ötmeye başladılar,,,birde şunu sormak istiyorum ;trabzon da çok dik bir yere park ediyorum arabamı,,hem vites hem el freni kullanıyorum ama sizce hangisine vermem lazım arabanın ağırlığını,yani önce el freni çekip sonramı viteste bırakayım yoksa tam tersimi?
 
kampana ile disk fren arasında cok fark var.kampanaya ayar yaptırırsın 15 gün güzel olur sonra aynı.ama disk fren herzaman harikaaaaaaaa
 
şimdi kampanaları söküp yerine uygun disk ve balataları alır isek arkaları güvenli bir şekilde diske risksiz cevirebiliyormuyuz bende frenlerden pek memnun degilim kampanalar ayar tutmuyor bir türlü
 
şimdi kampanaları söküp yerine uygun disk ve balataları alır isek arkaları güvenli bir şekilde diske risksiz cevirebiliyormuyuz bende frenlerden pek memnun degilim kampanalar ayar tutmuyor bir türlü

Ben lazim olanlari yazayim...

1.) Oncelikle diskler... (sifir alirsaniz 200 cifti)
2.) Bu diskere poryaniz uygunsa np ancak uygun degil ise yeni porya. (SKF sifiri yan sanayi 400 cifti)
3.) Komple 2 adet alt merkez. (KAliperler yani) (cikmasi dahi 300)
4.) El freni teli (kampana daki tel kisa yenisi alincak) (100 - 150)
 
Ben lazim olanlari yazayim...

1.) Oncelikle diskler... (sifir alirsaniz 200 cifti)
2.) Bu diskere poryaniz uygunsa np ancak uygun degil ise yeni porya. (SKF sifiri yan sanayi 400 cifti)
3.) Komple 2 adet alt merkez. (KAliperler yani) (cikmasi dahi 300)
4.) El freni teli (kampana daki tel kisa yenisi alincak) (100 - 150)

bu yazdıklarınız yeni astralara göre galiba benim araç astra g valla 200-250 ye halledebilirsem cevirmeyi düşünüyorum
 
Geri
Üst