Kalkışta Titreme

akkocsukru

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Nis 2017
Mesajlar
84
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Selamlar,
Opel Corsa 2000 1.2 aracım var kalkışlarda özellikle yokuşlarda araç kavrama noktasına geldiğinde deli gibi titriyor. Ayrıca düz yolda ilk kalkışta hafif bir tak sesi geliyor. Kontrol etmek için kalkışlarda debriyaj ile basıp çekerek titremeyi kesmeye çalışıyorum. Ama bazen devir dibe iniyor debriyaja kökleyince kendine geliyor. Aracımın baskı balatası Nisan ayında değişti. Ustalar çözemedi gitti sorunu herkes sorun olduğunun farkında. Ayrıca hareket halinde ayağımı gazdan çekince hafif bir yığılma yağıyor.
Yorumlarınızı bekliyorum.
 
Aracıniz da maf sensörü var mı emin değilim ama bu sorunu o parça yapabilir. Temizlenmesi veya değişmesi gerek. O değilse bujileri kontrol edin veya bobin balata yeni değişmiş sonuçta.
 
buji ve bobin sağlamsa sorun şanzıman dişlilerinde olma ihtimali çok yüksek. şanzımanı bir kontrol ettirmenizi tavsiye ederim.
 
Teşekkür ederim hafta sonu sanyiye gideceğim zaten ama bakalım
 
Volan dişlisine baktınız mı hiç durumu nedir ?
 
Bende de 1.4 Astra F var. 8 seneyi geçti. İlk aldığımda yani alırken bir şey yoktu. Gece aldığım ilden memlekete geldim. 90 km kadar yoldu. Ertesi sabah plaka, ruhsat işleri için emniyete gideceğim bastım kalkış yapıyorum araba takır takır saydırıyor resmen. Titreme ötesi. Hemen ustayı aradım, motor takozuna bakalım dedi. Baktık bir şey yok. Başka ustalara gittim hiçbirinin yanında yapmadı. Ara ara saçmalıyordu böyle. Hele de uzun yol yaptığımın ertesi günü. Yani yoldan gelip soğuyunca. Ama o da bazendi. Orijinal LUK ile baskı balata değişti. Bir buçuk sene yapmadı o hareketi.Sonra bir gün pat kabus geri döndü. Ustaların yanında çok şiddetli yapmıyordu. Bir ikisi, az devirli kalk, motor yetmiyor, kupa ağır falan saçmalıdılar. Sonra bakı balata daha canavar gibiyken bile sırf o hatadan dolayı keyfe keder gittim tekrar değiştirdim. Volantı da tornalattım. Yine belli bir süre sıkıntısız gitti. Sonra ara ara tekrar geldi ama eskisi kadar kötü değil. Ve çok nadiren oluyor. Çözen bulunamadı. Aks kafalarında da boşluk yok. Orijinal aks ve kafalar.
Sadece ilk değiştirmemde servisteki usta, sanki traktör anasını satayım, değiştirmekyerine balata çakmışlar üstüne demişti. Onda çok şiddetli sarsıyordu zaten. Sonraki orijinal setlerde öyle olmadı. İlki motor inecek aşağı gibiydi.
 
Geri
Üst