AutoShow un bu haftaki sayısında 38.200km deki bir Astra J 1.6 Edition un incelemesi var. İncelemede öne çıkan bilgiler:
-Bir diğer uzun dönem testinde 100.000 km deki Astra 1.7 CDTI demonte edilmiş, bu esnada viraj farı arızalanmış, fren ve debriyaj sensörü değişmiş, cam düğmesi ile hız sabitleyici bir kez tutukluk yapmış, araç çok yüksek notlarla testi tamamlamış ve tüm parçaları söküldüğünde aracın en ufak noktasına kadar koruyucu vakslarla dolu olduğu görülmüş, pas izi yokmuş.
-2010-2011 modellerde; farlar nem alabiliyor, 2.0 dizeller hatalı yazılım enjektör kitlenmesine neden oluyor, hatalı yazılım farlarda kaçağa neden olup aküyü boşaltabiliyor, debriyaj pedalı yayı kırılabiliyor, uzun süre park freni çekiliyse ve deniz kenarındaysa fren kitlenebiliyor, egzos paslanabiliyormuş.
-En iyi benzinli motor seçeneği 1.4Turbo lar; 120/140Hp bu motorlar diğer 1.4 100Hp ve 1.6 115Hp benzinli motorlardan daha hızlı gaz tepkileri, çekiş güçleri, geniş tork bantları, rahat çalışma karakterleri günlük kullanımda 7 litreyle yetinmeleri ve bakım gerektirmeyen triger zinciriyle tavsiye edilmiş.
-En iyi dizel motor seçeneği 2.0 160/165Hp olanlar; 1.3 ler yorgun bir his veriyor, 1.7 ler kalkışta çok güçsüz 2300-4000 arası aniden güç üretiyor, 2.0 olanlarsa çok iyi, turbo boşluğu yok, uzun vites oranlarına rağmen çok esnek ve gündelik kullanımda 6 litreyle yetinirken otoyolda 8litreyi geçmiyor.
Mantıklı donanımlar: Park sensörü şart, aracın park görüş açıları kötü. Ergonomik AGR koltuklar çok başarılı, AFL farlar da tavsiye ediliyor, standart süspansiyon çok iyi olduğundan Flexride olmasa da olur denmiş, navigasyon sistemi karışık.
Detay izlenimler:
-Kaslarını gösteriyor: Çıkıntılı çamurluklar ve geniş omuzlar güçlü ve sağlam bir etki bırakıyor.
-Uçak atmosferi: Kokpitte çok sayıda şalter var. Sadece orta konsol ve direksiyondaki düğme ve şalter sayısı 50 ye yakın.
-Ağır başlı: 1.6 115Hp lik motor gücüyle ortalığı yıkmasa da hiç sorun çıkarmıyor.
-Ön koltuklardaki iç mekan oldukça bonkör. Koltuklar uzun yolculuklar için uygun.
-Yüksek ağırlığına rağmen Astra, virajlarda canlı, dinamik ve gayet konforlu bir otomobil.
SONUÇ:
Güvenilir Opel: Astra J markanın bir zamanlar kullandığı reklam slogananının hakkını veriyor. Tamam, detaylarında Golf 6 kadar mükemmellitçi değil, ama fiyatı daha uygun.
Özellikle turbo beslemeli motorlar neredeyse hiç problem çıkarmıyor.
-Bir diğer uzun dönem testinde 100.000 km deki Astra 1.7 CDTI demonte edilmiş, bu esnada viraj farı arızalanmış, fren ve debriyaj sensörü değişmiş, cam düğmesi ile hız sabitleyici bir kez tutukluk yapmış, araç çok yüksek notlarla testi tamamlamış ve tüm parçaları söküldüğünde aracın en ufak noktasına kadar koruyucu vakslarla dolu olduğu görülmüş, pas izi yokmuş.
-2010-2011 modellerde; farlar nem alabiliyor, 2.0 dizeller hatalı yazılım enjektör kitlenmesine neden oluyor, hatalı yazılım farlarda kaçağa neden olup aküyü boşaltabiliyor, debriyaj pedalı yayı kırılabiliyor, uzun süre park freni çekiliyse ve deniz kenarındaysa fren kitlenebiliyor, egzos paslanabiliyormuş.
-En iyi benzinli motor seçeneği 1.4Turbo lar; 120/140Hp bu motorlar diğer 1.4 100Hp ve 1.6 115Hp benzinli motorlardan daha hızlı gaz tepkileri, çekiş güçleri, geniş tork bantları, rahat çalışma karakterleri günlük kullanımda 7 litreyle yetinmeleri ve bakım gerektirmeyen triger zinciriyle tavsiye edilmiş.
-En iyi dizel motor seçeneği 2.0 160/165Hp olanlar; 1.3 ler yorgun bir his veriyor, 1.7 ler kalkışta çok güçsüz 2300-4000 arası aniden güç üretiyor, 2.0 olanlarsa çok iyi, turbo boşluğu yok, uzun vites oranlarına rağmen çok esnek ve gündelik kullanımda 6 litreyle yetinirken otoyolda 8litreyi geçmiyor.
Mantıklı donanımlar: Park sensörü şart, aracın park görüş açıları kötü. Ergonomik AGR koltuklar çok başarılı, AFL farlar da tavsiye ediliyor, standart süspansiyon çok iyi olduğundan Flexride olmasa da olur denmiş, navigasyon sistemi karışık.
Detay izlenimler:
-Kaslarını gösteriyor: Çıkıntılı çamurluklar ve geniş omuzlar güçlü ve sağlam bir etki bırakıyor.
-Uçak atmosferi: Kokpitte çok sayıda şalter var. Sadece orta konsol ve direksiyondaki düğme ve şalter sayısı 50 ye yakın.
-Ağır başlı: 1.6 115Hp lik motor gücüyle ortalığı yıkmasa da hiç sorun çıkarmıyor.
-Ön koltuklardaki iç mekan oldukça bonkör. Koltuklar uzun yolculuklar için uygun.
-Yüksek ağırlığına rağmen Astra, virajlarda canlı, dinamik ve gayet konforlu bir otomobil.
SONUÇ:
Güvenilir Opel: Astra J markanın bir zamanlar kullandığı reklam slogananının hakkını veriyor. Tamam, detaylarında Golf 6 kadar mükemmellitçi değil, ama fiyatı daha uygun.
Özellikle turbo beslemeli motorlar neredeyse hiç problem çıkarmıyor.