İlk radar cezamı yedim

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar işin özü ne biliyor musunuz? Sadece doyumsuz bir milletiz o kadar. Daha önce 110 km ile gittiğimiz yollar da 90 ile gideceğiz diye göbeğimiz çatlıyordu. Ama şimdi 110 oldu oda yetmedi bize :) gerek yok arkadaşlar sakin sessiz az yakarak 100 km güzel bir rakam 10 km da işte arada girip çıkmalar için yeterli. Şimdi Samsun yolu var Ankara için de 82 km sınır var güzel yeter. Ama millet olarak yok bana illa 150 ile gideceğiz çok kişi de bu rakamları çıkıyor özellikle İstanbul yolun da maceraya gerek yok. Can mal güvenliği için. Şükür edelim. Yola devam. ;)
abi dediklerine harfiyen katılıyorum ama bu ceza kesme işlemleri de sürücünün cebindeki parayı alma işine dönüştü ya ona çok kızıyorum. Sakarya da Adapazarı hendek yolunda e-5 olduğu için hız sınırı 110. dediğin gibi önceden 90 di şimdi 110 oldu da rahatladık. bana hayli hayli yetiyor hatta yine 90-100 civarında gidip geliyorum. milletin yavaş gitmesini istiyorsan koy 3-5 km de bir kamera bak nasıl adam gibi gidiyor millet.ama bunlar ne yapıyor. yokuş inişlerinde aracın hizlanacagi yere pusu kuruyorlar. yada tam viraj sonuna pusu atıyorlar ki hızlı gelen ceza yemeden kaçmasın. amaç milletin yavaş gitmesini sağlamak değil aksine hızlı gideni bulup gelir sağlamak. geçen sene yola 50 km hız sınırı bölgesi diye bir kaç yere tabela koydular.inyernette okadar baktım bir açıklama yok. 110 hız sınırı olan yerde 50 km hız sınırı bölgesi tablası ne işe yarar? bir iki sene durur millet o tabelada dolayı ceza yemediğini anlar sonra pusu kurar basarsın cezayı. bugüne kadar ceza yemedim allaha şükür fakat bu şekilde haksız cezaları okudukça bana yazmışlar gibi sinirleniyorum.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Bu yaşıma geldim ama halen anlayamadığım birkaç şey;

1- Sürat felaketse o zaman neden liderlerin araçları her yerde tam gaz gider, onların canı değersiz de bizlerin canı mı çok değerli?
2- Neden araç sahipleri her zaman yolunacak "kaz" olarak görülür?
3- Devlet her zaman avcı, vatandaş av olmak zorunda mıdır?
4- Bu ülkede sınıf ayrımı/imtiyaz ne zaman bitecek?
 

marikan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
6,075
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Sollama yaparken hıza bakılmaz ama duble ve daha fazla şeritli yollarda sollama diye bir olay yok zaten. Öyle olsaydı bu amcalar sadece sağ şeritten gidene veya sol şeritte tek başına gidenlere ceza yazabilirdi.

Urfa-Niğde arası otobanı sıklıkla kullanıyorum. Hızımı 120'e sabitliyorum. Kafam rahat. Tavsiye ederim.

Bu arada geçmiş olsun.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
abi dediklerine harfiyen katılıyorum ama bu ceza kesme işlemleri de sürücünün cebindeki parayı alma işine dönüştü ya ona çok kızıyorum. Sakarya da Adapazarı hendek yolunda e-5 olduğu için hız sınırı 110. dediğin gibi önceden 90 di şimdi 110 oldu da rahatladık. bana hayli hayli yetiyor hatta yine 90-100 civarında gidip geliyorum. milletin yavaş gitmesini istiyorsan koy 3-5 km de bir kamera bak nasıl adam gibi gidiyor millet.ama bunlar ne yapıyor. yokuş inişlerinde aracın hizlanacagi yere pusu kuruyorlar. yada tam viraj sonuna pusu atıyorlar ki hızlı gelen ceza yemeden kaçmasın. amaç milletin yavaş gitmesini sağlamak değil aksine hızlı gideni bulup gelir sağlamak. geçen sene yola 50 km hız sınırı bölgesi diye bir kaç yere tabela koydular.inyernette okadar baktım bir açıklama yok. 110 hız sınırı olan yerde 50 km hız sınırı bölgesi tablası ne işe yarar? bir iki sene durur millet o tabelada dolayı ceza yemediğini anlar sonra pusu kurar basarsın cezayı. bugüne kadar ceza yemedim allaha şükür fakat bu şekilde haksız cezaları okudukça bana yazmışlar gibi sinirleniyorum.

Aslında bu pusu olayı daha önce atılmayacak şeklin de bir genelge vardı . Açıklama da sadece vatandaşın uyarılması amacı ile şeklinde bir açıklama vardı. Bu hız konusun da aslında yapılması gereken şey belli km içinde perdeleme yapmak en güzeli bu.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Bu yaşıma geldim ama halen anlayamadığım birkaç şey;

1- Sürat felaketse o zaman neden liderlerin araçları her yerde tam gaz gider, onların canı değersiz de bizlerin canı mı çok değerli?
2- Neden araç sahipleri her zaman yolunacak "kaz" olarak görülür?
3- Devlet her zaman avcı, vatandaş av olmak zorunda mıdır?
4- Bu ülkede sınıf ayrımı/imtiyaz ne zaman bitecek?

Abi demek ki ezrail torpil geçiyor. Ya değilse bunca zaman mevki makam hızlı giden araç kaza yaparak hayatını hiç kaybetmedi :D Genelde onları takip eden kişiler kaza yapar hehe
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Sollama yaparken hıza bakılmaz ama duble ve daha fazla şeritli yollarda sollama diye bir olay yok zaten. Öyle olsaydı bu amcalar sadece sağ şeritten gidene veya sol şeritte tek başına gidenlere ceza yazabilirdi.

Urfa-Niğde arası otobanı sıklıkla kullanıyorum. Hızımı 120'e sabitliyorum. Kafam rahat. Tavsiye ederim.

Bu arada geçmiş olsun.

Yanlış biliyorsunuz her yolda sollama yapılır, çift yönlü yolda çizgilere bakılarak da sollama yapılır otobanda da sollama yapılır. Sol şerit sürekli işgal edilmez.

Mesela yerleşim yerinin dışındaki double yollarda hız limiti 110' dur ve siz bir sollama sırasında hızınızı geçiçi olarak 130, 140 gibi hızlara çıkabilirsiniz. Bunu sabit duran bir radarın anlaması mümkün değildir. Bu yüzden EDS' ler her geçen gün çoğalıyor ve geçici hızlanmalar ortalama hızınızı pek değiştirmiyor.

Bizim millet siyasette sağı, şeritte solu sever. Yeri geliyor polis bile sol şeridi gereksiz işgal edip trafiğin akışını yavaşlatıyor. O yüzden solu gereksiz işgal etmekten pek ceza kesilmez.

Trafikte bundan çok daha ince kurallar var, dönel kavşak mesela. Çıkışa en yakın aracın her zaman geçme üstünlüğü vardır. Türkiye' de ise durum tam tersidir. Dönel kavşağa giren durur ve yolun boşalmasını bekler. İngiltere bu kural çerçevesinde dönel kavşaklarda ki trafik ışıklarını kaldırarak yeşili bekleyen araçların boş yere çalışmasının önüne geçti. Bu sayede bilmem kaç bin ton yakıttan tasarrufun yanında emisyonları da azalttı.

Araç kamerası sayesinde 10 dakika park yapılmasına müsaade edilen yerde yediğim park cezasını da ödemedim. Sollama da girdiğim radar cezasını da ödemedim. Bir dilekçe yazıyorum, dilekçemde ilgili kanunun maddesini ekleyip ispat görüntülerini de CD' ye yazdırıp teslim ediyorum. Çünkü park sırasında tarih ve saat bilgisi var, kaç dakika durduğum belli, gibi örnekler sunabilirim.
 

marikan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
6,075
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Yanlış biliyorsunuz her yolda sollama yapılır, çift yönlü yolda çizgilere bakılarak da sollama yapılır otobanda da sollama yapılır. Sol şerit sürekli işgal edilmez.

Mesela yerleşim yerinin dışındaki double yollarda hız limiti 110' dur ve siz bir sollama sırasında hızınızı geçiçi olarak 130, 140 gibi hızlara çıkabilirsiniz. Bunu sabit duran bir radarın anlaması mümkün değildir. Bu yüzden EDS' ler her geçen gün çoğalıyor ve geçici hızlanmalar ortalama hızınızı pek değiştirmiyor.

Bizim millet siyasette sağı, şeritte solu sever. Yeri geliyor polis bile sol şeridi gereksiz işgal edip trafiğin akışını yavaşlatıyor. O yüzden solu gereksiz işgal etmekten pek ceza kesilmez.

Trafikte bundan çok daha ince kurallar var, dönel kavşak mesela. Çıkışa en yakın aracın her zaman geçme üstünlüğü vardır. Türkiye' de ise durum tam tersidir. Dönel kavşağa giren durur ve yolun boşalmasını bekler. İngiltere bu kural çerçevesinde dönel kavşaklarda ki trafik ışıklarını kaldırarak yeşili bekleyen araçların boş yere çalışmasının önüne geçti. Bu sayede bilmem kaç bin ton yakıttan tasarrufun yanında emisyonları da azalttı.

Araç kamerası sayesinde 10 dakika park yapılmasına müsaade edilen yerde yediğim park cezasını da ödemedim. Sollama da girdiğim radar cezasını da ödemedim. Bir dilekçe yazıyorum, dilekçemde ilgili kanunun maddesini ekleyip ispat görüntülerini de CD' ye yazdırıp teslim ediyorum. Çünkü park sırasında tarih ve saat bilgisi var, kaç dakika durduğum belli, gibi örnekler sunabilirim.

Söyledikleriniz doğru ama şöyle sıkıntı var. Kural net olarak nasıl bilmiyorum ama bu durumda sol şeritte hız sınırı yok gibi bir durum ortaya çıkıyor. Sol şerit sollama yapılan şerit ve ben sol şeridi kullandığım sürece hız sınırım yoktur. Tek gerekçesi sağ şeritte araç veya araçlar olmalı.

Araç kamerası bende kullanıyorum. Çok şükür şimdiye kadar müşkül bir duruma düşmediğim için görüntülere ihtiyacım olmadı. İnşallah da olmaz. GPS modülü alıp kameraya ekleyeceğim bende inşallah.
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Yanlış biliyorsunuz her yolda sollama yapılır, çift yönlü yolda çizgilere bakılarak da sollama yapılır otobanda da sollama yapılır. Sol şerit sürekli işgal edilmez.

Mesela yerleşim yerinin dışındaki double yollarda hız limiti 110' dur ve siz bir sollama sırasında hızınızı geçiçi olarak 130, 140 gibi hızlara çıkabilirsiniz. Bunu sabit duran bir radarın anlaması mümkün değildir. Bu yüzden EDS' ler her geçen gün çoğalıyor ve geçici hızlanmalar ortalama hızınızı pek değiştirmiyor.

Bizim millet siyasette sağı, şeritte solu sever. Yeri geliyor polis bile sol şeridi gereksiz işgal edip trafiğin akışını yavaşlatıyor. O yüzden solu gereksiz işgal etmekten pek ceza kesilmez.

Trafikte bundan çok daha ince kurallar var, dönel kavşak mesela. Çıkışa en yakın aracın her zaman geçme üstünlüğü vardır. Türkiye' de ise durum tam tersidir. Dönel kavşağa giren durur ve yolun boşalmasını bekler. İngiltere bu kural çerçevesinde dönel kavşaklarda ki trafik ışıklarını kaldırarak yeşili bekleyen araçların boş yere çalışmasının önüne geçti. Bu sayede bilmem kaç bin ton yakıttan tasarrufun yanında emisyonları da azalttı.

Araç kamerası sayesinde 10 dakika park yapılmasına müsaade edilen yerde yediğim park cezasını da ödemedim. Sollama da girdiğim radar cezasını da ödemedim. Bir dilekçe yazıyorum, dilekçemde ilgili kanunun maddesini ekleyip ispat görüntülerini de CD' ye yazdırıp teslim ediyorum. Çünkü park sırasında tarih ve saat bilgisi var, kaç dakika durduğum belli, gibi örnekler sunabilirim.
Adapazarında heryere dönel kavşak yaptılar. dediğiniz gibi kavşak içindeki araçlar geçiş üstünlüğüne sahip. hatta koca koca tabelarla geçiş önceliği döner kavşak içindeki aracıdır yol ver ibaresi var fakat hala kavşaktaki burnunu çıkarttığı zaman adam korna çala çala geliyor. bende bu duruma düştüğüm zaman kavşaktaki tabelaya bak ...avşak diyip geçiyorum. :)
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Adapazarında heryere dönel kavşak yaptılar. dediğiniz gibi kavşak içindeki araçlar geçiş üstünlüğüne sahip. hatta koca koca tabelarla geçiş önceliği döner kavşak içindeki aracıdır yol ver ibaresi var fakat hala kavşaktaki burnunu çıkarttığı zaman adam korna çala çala geliyor. bende bu duruma düştüğüm zaman kavşaktaki tabelaya bak ...avşak diyip geçiyorum. :)
Adapazarı'nda araç kullanmak özel beceri istiyor. Kafasına göre gitmede, istediği yerde durmada, istediği yere park etmede İzmir'den bir tık öndeler :)
 

erdogan_5561

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2014
Mesajlar
191
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Öncelikle herkese teşekkür ederim değerli yorumlarınız için. Yıl sonu olunca tabi devletimiz bütçe açığını kapatmak için bazı yöntemlere başvuruyor bunlardan biride cezalar. Dikkat etmek lazım. Benim cezada daha maliyeye düşmemiş bugün ödeyeyim dedim net üzerinden ceza görünmüyor hafta sonu olduğu için galiba.
Birde beni üzen karşı şeritten gelen hiç bir araç uyarmadı uyarsaydı belki yakalanmazdık. ne kadar suçta olsa birbirimizi uyaralım. Ben hep uyarmışımdır bu zamana kadar. Çünki olan vatandaşa oluyor. Altında 200-300 bin Tl lik araç olana ceza pek yazılmıyor, ama orta sınıf olunca af yok aynen yapıştırıyorlar cezayı.
 
Üst