ilginç Shell ve Full kıyaslaması

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: ilginç Shell ve Full kıyaslaması

çellocu link' Alıntı:
[quote author=Tolga KARACA link=topic=2301.msg47273#msg47273 date=1316507595]
[quote author=çellocu link=topic=2301.msg47269#msg47269 date=1316507071]
Arkadaşlar çok bilmişlik taslamak istemem ancak 5 sene renault servisinde çalışmışlığım var ( meslek lisesi motor bölümü mezunuyum ). eskiden araçların yağ değişimi 3000 km de yapılırdı ve her değişimde hava filtrelerini kontrol ederdik, en fazla 2 yağ değişiminde filtreler tıkanmış oluyordu. bence şu anda 15000 km denilen bakım süresi filtreler için çok uzun bir süreç. Benim aracımda şu anda 11 bin küsürlerde ve ortalamam 5,8-5,9 lardan 6,2 lere yükselmiş durumda (ş.i.) yakıtı her zaman PO dan alıyorum.

Biraz bilmişlik var mesajda  011zaa
şaka bir yana sizin gibi tecrübe sahibi arkadaşların paylaşımlarını görmek çok güzel  bravoo

Gerçekten de bakım periyotları 3000 - 5000km lerden 15 hatta 30.000km lere kadar yükseldi ancak yollar aynı yollar, hava bildiğin aynı tozlu hava; hadi daha kaliteli tam sentetik yağ ile yağ değişim aralığını uzattın diyelim, tıkanan yakıt ve hava filtresi ne olacak peki??

Ben 8.000küsür km de hava filtremi yeniledim, işin ilginç yanı filtre pek kirli değildi ama aracın gaz yiyişi canlanmıştı resmen.
[/quote]

o kadarda olsun abi ya, hayatımın en güzel yıllarında bütün renault modellerinin altına yattım  011zaa seninde dediğin gibi hadi yağ kalitesini arttırarak değişim km sini uzattın fakat filtreler için aynı durum geçerli değil bana göre..
[/quote]

Zaten çoğu ustaya göre turbo beslemeli benzinli/dizel araçlarda yağ ve filtreleri 7500-8000km de bir değiştirmekte fayda var.
 

türk_187

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
1,747
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
www.umithc.blogspot.com
Ynt: ilginç Shell ve Full kıyaslaması

Tolga KARACA link' Alıntı:
[quote author=çellocu link=topic=2301.msg47269#msg47269 date=1316507071]
Arkadaşlar çok bilmişlik taslamak istemem ancak 5 sene renault servisinde çalışmışlığım var ( meslek lisesi motor bölümü mezunuyum ). eskiden araçların yağ değişimi 3000 km de yapılırdı ve her değişimde hava filtrelerini kontrol ederdik, en fazla 2 yağ değişiminde filtreler tıkanmış oluyordu. bence şu anda 15000 km denilen bakım süresi filtreler için çok uzun bir süreç. Benim aracımda şu anda 11 bin küsürlerde ve ortalamam 5,8-5,9 lardan 6,2 lere yükselmiş durumda (ş.i.) yakıtı her zaman PO dan alıyorum.

Biraz bilmişlik var mesajda  011zaa
şaka bir yana sizin gibi tecrübe sahibi arkadaşların paylaşımlarını görmek çok güzel  bravoo

Gerçekten de bakım periyotları 3000 - 5000km lerden 15 hatta 30.000km lere kadar yükseldi ancak yollar aynı yollar, hava bildiğin aynı tozlu hava; hadi daha kaliteli tam sentetik yağ ile yağ değişim aralığını uzattın diyelim, tıkanan yakıt ve hava filtresi ne olacak peki??

Ben 8.000küsür km de hava filtremi yeniledim, işin ilginç yanı filtre pek kirli değildi ama aracın gaz yiyişi canlanmıştı resmen.
[/quote]

arkadaşlar haklısınız. elbette sık aralıklarla bu filtreleri degistirmenin yararı vardır. ama benim tesbit anlık olan bir degişimin anlık yansıyan sonucunu gosteriyor...
 

Swift

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2011
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Ynt: ilginç Shell ve Full kıyaslaması

V-power adı üstünde performans yakıtı. Bileşimi standart euro  diesel ile aynı değil. GTL+ kullansa idiniz performans ve tüketim daha da farklı olabilirdi. Fulldaki dizelin karşılığı Shell fuelsave diesel, bir de onu deneyin bence.

Günümüz otomobillerinde hava filtresinin tıkanmış olması yakıt tüketimini anlamlı ve fark edilebilir seviyede etkilemez (normal şartlarda) Zira aracın motor kontrol ünitesi yakıt hava karışımını sürekli kontrol edip ideal hava/yakıt karışımını sağlayacak şekilde ayarlıyor. Tıkalı filtre nedeniyle aynı gaz kademesinde daha az hava alır ama silindire giren yakıt da o oranda azaltılır ki ideal karışım oranı sağlanıp tüketim optimize olsun, emisyon düşsün. Tek farkı araç biraz cansız olur, gaza biraz daha fazla basmanız gerekir.

Araç karbüratörlü, lambda sensörü olmayan eski model enjeksiyonlu araç ise, mikser LPGli enjeksiyonlu ise vb. filtre yakıtı doğrudan etkiler tabii.
 

türk_187

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
1,747
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
www.umithc.blogspot.com
Ynt: ilginç Shell ve Full kıyaslaması

Swift link' Alıntı:
V-power adı üstünde performans yakıtı. Bileşimi standart euro  diesel ile aynı değil. GTL+ kullansa idiniz performans ve tüketim daha da farklı olabilirdi. Fulldaki dizelin karşılığı Shell fuelsave diesel, bir de onu deneyin bence.

Günümüz otomobillerinde hava filtresinin tıkanmış olması yakıt tüketimini anlamlı ve fark edilebilir seviyede etkilemez (normal şartlarda) Zira aracın motor kontrol ünitesi yakıt hava karışımını sürekli kontrol edip ideal hava/yakıt karışımını sağlayacak şekilde ayarlıyor. Tıkalı filtre nedeniyle aynı gaz kademesinde daha az hava alır ama silindire giren yakıt da o oranda azaltılır ki ideal karışım oranı sağlanıp tüketim optimize olsun, emisyon düşsün. Tek farkı araç biraz cansız olur, gaza biraz daha fazla basmanız gerekir.

Araç karbüratörlü, lambda sensörü olmayan eski model enjeksiyonlu araç ise, mikser LPGli enjeksiyonlu ise vb. filtre yakıtı doğrudan etkiler tabii.

yani +GTL yakıt alırsam, daha çok performans, daha çok yakıt tuketimi anlamına mı geliyor...? o zaman 7lt görecegiz desenize....
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: ilginç Shell ve Full kıyaslaması

Türkiye deki v-power lar yurt dışındakiler ile aynı değil. Bir otomobil dergisinde geçiyordu. Yani bizim v.p lerden elde ettiğimiz sonuçlar gerçek v.p lerden elde edilenlerle aynı olmuyor.
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: ilginç Shell ve Full kıyaslaması

eketen link' Alıntı:
Türkiye deki v-power lar yurt dışındakiler ile aynı değil. Bir otomobil dergisinde geçiyordu. Yani bizim v.p lerden elde ettiğimiz sonuçlar gerçek v.p lerden elde edilenlerle aynı olmuyor.

Yine mi? :(
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: ilginç Shell ve Full kıyaslaması

aynen  Belki sahte değil ama y.dışındakiler ile aynı da değil maalesef. Türkiye'de ne varsa herşey böyle yarım yamalak geliyor.
 

Swift

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2011
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Ynt: ilginç Shell ve Full kıyaslaması

türk_187 link' Alıntı:
[quote author=Swift link=topic=2301.msg47308#msg47308 date=1316519838]
V-power adı üstünde performans yakıtı. Bileşimi standart euro  diesel ile aynı değil. GTL+ kullansa idiniz performans ve tüketim daha da farklı olabilirdi. Fulldaki dizelin karşılığı Shell fuelsave diesel, bir de onu deneyin bence.

Günümüz otomobillerinde hava filtresinin tıkanmış olması yakıt tüketimini anlamlı ve fark edilebilir seviyede etkilemez (normal şartlarda) Zira aracın motor kontrol ünitesi yakıt hava karışımını sürekli kontrol edip ideal hava/yakıt karışımını sağlayacak şekilde ayarlıyor. Tıkalı filtre nedeniyle aynı gaz kademesinde daha az hava alır ama silindire giren yakıt da o oranda azaltılır ki ideal karışım oranı sağlanıp tüketim optimize olsun, emisyon düşsün. Tek farkı araç biraz cansız olur, gaza biraz daha fazla basmanız gerekir.

Araç karbüratörlü, lambda sensörü olmayan eski model enjeksiyonlu araç ise, mikser LPGli enjeksiyonlu ise vb. filtre yakıtı doğrudan etkiler tabii.

yani +GTL yakıt alırsam, daha çok performans, daha çok yakıt tuketimi anlamına mı geliyor...? o zaman 7lt görecegiz desenize....
[/quote]

Arabam dizel değil, şahsen bir deneyimim yok ama kullananların yorumlarına bakılırsa +GTL bahsettiğiniz şekilde çalışıyor sanırım :)

Ben Shell Fuelsave 95 kullanıyorum. Bir ara kampanya nedeni ile PO Vmax 97 kullanmıştım. Performans farkı vardı hafif (sanki) ama litre bazında tüketim de biraz artmıştı. Performans yakıtları böyle anlaşılan.

Bir de, yakıtların teknik detaylarına bakınca hepsinin aynı olmadığı acıkça görünüyor. Bir çok bileşen için bir değer aralığı verilmiş, bazılarında sadece maks ve min değerler var. Yakıtın bileşimi firmaya ve/veya alınan zaman göre ciddi oranda değişebiliyor yani. "Etil alkole zam geldi, biraz kısalım. Aromatik bilmem neleri daya gitsin" mantığı olabilir :). Dizellerde yerli yanında çeşitli yerlerden ithaller de var. Bunların da bileşimi standartlar dahilinde de olsa çok farklı olabiliyor. O nedenle bir motor bir yakıtı severken diğeri ile o kadar verimli olamayabiliyor.

Katkı da ayrı bir fark yaratıyor haliyle.
 

türk_187

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
1,747
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
www.umithc.blogspot.com
Ynt: ilginç Shell ve Full kıyaslaması

yarın +GTL almayı düşünüyorum. bakıp görecegim fark ne olacak. dedigim gibi, fullden 4 ay sonra shell v-powera geçince, gerçekten araca cip takılmış gibi geldi. ama ort tuketim de aynı koşullarda 6.1 iken, 6.5'e çıktı... daha da artacak gibi görünüyor...
 
Üst