ilginç Shell ve Full kıyaslaması

türk_187

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
1,747
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
www.umithc.blogspot.com
arkadaşlar bildiginiz gibi 4 ay boyunca yakıtımı fullden almış, ekonomikliginden ve menzilinden memnun kalmıştım. ancak DPFnin surekli (5gunde bir) devreye girmesi sonucunda Shell V-power!'a donmus ve DPF sorununun kalmadıgını ve performansın sanki 10bg gibi bir artış gösterdigini yazılarımda vurgulamıştım..

arkadaşlar yakıt tuketimi ile ilgili şimdi de şu sorunla karşılaşıyorum
1- önceden fullden aldıgım yakıtla  2km'lik duz yolda(hafif rampa) 3.vites yakıt tuketimim anlık  12lt civarında iken v-pwer'dan sorna 14-16lt civarına çıktı
2- Full'den aldıgım yakıtta genel ortalamam hep 5.9-6.1 arasında iken (aynı yol ve şartlarda), shellden aldıgım yakıt sonrasında 11.gun ort tuketimim 6.5ltye çıktı....

aracın performansındaki bariz artış(veya duzelme) beni gerçekten mutlu ediyor. deger mi deger diyorum... ama bu isi ben anlamadım. sizce neden boyle bir artış olabilir. yakıtın incelik ve kalınlığı ile ilgisi olabilir mi?
 

çellocu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ocak 2011
Mesajlar
1,359
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Ynt: ilginç Shell ve Full kıyaslaması

aracın bakım zamanı gelmiş dostum, tahminimce hava filitresi sos veriyordur  :)
 

türk_187

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
1,747
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
www.umithc.blogspot.com
Ynt: ilginç Shell ve Full kıyaslaması

çellocu link' Alıntı:
aracın bakım zamanı gelmiş dostum, tahminimce hava filitresi sos veriyordur  :)

iki hafta önce sordum. 15000den önce bakıma gerek yok dediler. araç 7800 km de...
 

markopasa86

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Mar 2011
Mesajlar
3,076
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Ynt: ilginç Shell ve Full kıyaslaması

Ben bu farkın sizin de dediğiniz gibi yakıtın kalitesinden, daha ziyade inceliğinden kaynaklandığını düşünüyorum, emin olmamakla beraber. Yanlış biliyor olabilirim ama örneğin Fullsave daha kalın bir mazot olduğundan, V-Power a göre daha uzun mesafe katediyor. Tıpkı Full ün V-Power dan çok daha kalın bir mazot olması gibi. Yalnız Ümit Bey bu anlık yakıt tüketimi çok hassas, en ufak, en ince bir detayda bile farklılık gösterebiliyor. Bence siz 1 depo ile gittiğiniz mesafeyi hesaplayın,arada bariz bir fark olacakmı ona bakın.
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: ilginç Shell ve Full kıyaslaması

markopasa86 link' Alıntı:
Ben bu farkın sizin de dediğiniz gibi yakıtın kalitesinden, daha ziyade inceliğinden kaynaklandığını düşünüyorum, emin olmamakla beraber. Yanlış biliyor olabilirim ama örneğin Fullsave daha kalın bir mazot olduğundan, V-Power a göre daha uzun mesafe katediyor. Tıpkı Full ün V-Power dan çok daha kalın bir mazot olması gibi. Yalnız Ümit Bey bu anlık yakıt tüketimi çok hassas, en ufak, en ince bir detayda bile farklılık gösterebiliyor. Bence siz 1 depo ile gittiğiniz mesafeyi hesaplayın,arada bariz bir fark olacakmı ona bakın.

+1

Anlık tüketimi rüzgar, lastik basıncı, motorun ısısı hatta havanın nemi bile etkileyebiliyor en ideali toplam menzile bakmak.
 

türk_187

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
1,747
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
www.umithc.blogspot.com
Ynt: ilginç Shell ve Full kıyaslaması

Tolga KARACA link' Alıntı:
[quote author=markopasa86 link=topic=2301.msg47247#msg47247 date=1316505058]
Ben bu farkın sizin de dediğiniz gibi yakıtın kalitesinden, daha ziyade inceliğinden kaynaklandığını düşünüyorum, emin olmamakla beraber. Yanlış biliyor olabilirim ama örneğin Fullsave daha kalın bir mazot olduğundan, V-Power a göre daha uzun mesafe katediyor. Tıpkı Full ün V-Power dan çok daha kalın bir mazot olması gibi. Yalnız Ümit Bey bu anlık yakıt tüketimi çok hassas, en ufak, en ince bir detayda bile farklılık gösterebiliyor. Bence siz 1 depo ile gittiğiniz mesafeyi hesaplayın,arada bariz bir fark olacakmı ona bakın.

+1

Anlık tüketimi rüzgar, lastik basıncı, motorun ısısı hatta havanın nemi bile etkileyebiliyor en ideali toplam menzile bakmak.
[/quote]

yaw arkadaşlr haklısınız da aynı yol ve mevsimde, aynı koşullarda 4 ay boyunca rutin 6.1 lt ort varken, shellden sonra birden 6.5'a çıktı... bu muhtemelen yakıtın daha iyi yanmasından ve guc vermesinden kaynaklanıyor olabilir....
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: ilginç Shell ve Full kıyaslaması

türk_187 link' Alıntı:
[quote author=Tolga KARACA link=topic=2301.msg47255#msg47255 date=1316505727]
[quote author=markopasa86 link=topic=2301.msg47247#msg47247 date=1316505058]
Ben bu farkın sizin de dediğiniz gibi yakıtın kalitesinden, daha ziyade inceliğinden kaynaklandığını düşünüyorum, emin olmamakla beraber. Yanlış biliyor olabilirim ama örneğin Fullsave daha kalın bir mazot olduğundan, V-Power a göre daha uzun mesafe katediyor. Tıpkı Full ün V-Power dan çok daha kalın bir mazot olması gibi. Yalnız Ümit Bey bu anlık yakıt tüketimi çok hassas, en ufak, en ince bir detayda bile farklılık gösterebiliyor. Bence siz 1 depo ile gittiğiniz mesafeyi hesaplayın,arada bariz bir fark olacakmı ona bakın.

+1

Anlık tüketimi rüzgar, lastik basıncı, motorun ısısı hatta havanın nemi bile etkileyebiliyor en ideali toplam menzile bakmak.
[/quote]

yaw arkadaşlr haklısınız da aynı yol ve mevsimde, aynı koşullarda 4 ay boyunca rutin 6.1 lt ort varken, shellden sonra birden 6.5'a çıktı... bu muhtemelen yakıtın daha iyi yanmasından ve guc vermesinden kaynaklanıyor olabilir....
[/quote]

Efendim durumu anlık tüketim olarak okumuşum nasıl becermişsem, kusuruma bakmayınız :)

Ortala tüketimde neredeyse 0.6litreye varan bir artış sözkonusu; bu süreç içerisinde tek diyebileceğim yakıt türü-giderek tıkanan filtreler ve 4 ayda değişkenlik gösteren hava sıcaklığı olabilir.
 

çellocu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ocak 2011
Mesajlar
1,359
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Ynt: ilginç Shell ve Full kıyaslaması

Arkadaşlar çok bilmişlik taslamak istemem ancak 5 sene renault servisinde çalışmışlığım var ( meslek lisesi motor bölümü mezunuyum ). eskiden araçların yağ değişimi 3000 km de yapılırdı ve her değişimde hava filtrelerini kontrol ederdik, en fazla 2 yağ değişiminde filtreler tıkanmış oluyordu. bence şu anda 15000 km denilen bakım süresi filtreler için çok uzun bir süreç. Benim aracımda şu anda 11 bin küsürlerde ve ortalamam 5,8-5,9 lardan 6,2 lere yükselmiş durumda (ş.i.) yakıtı her zaman PO dan alıyorum.
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: ilginç Shell ve Full kıyaslaması

çellocu link' Alıntı:
Arkadaşlar çok bilmişlik taslamak istemem ancak 5 sene renault servisinde çalışmışlığım var ( meslek lisesi motor bölümü mezunuyum ). eskiden araçların yağ değişimi 3000 km de yapılırdı ve her değişimde hava filtrelerini kontrol ederdik, en fazla 2 yağ değişiminde filtreler tıkanmış oluyordu. bence şu anda 15000 km denilen bakım süresi filtreler için çok uzun bir süreç. Benim aracımda şu anda 11 bin küsürlerde ve ortalamam 5,8-5,9 lardan 6,2 lere yükselmiş durumda (ş.i.) yakıtı her zaman PO dan alıyorum.

Biraz bilmişlik var mesajda  011zaa
şaka bir yana sizin gibi tecrübe sahibi arkadaşların paylaşımlarını görmek çok güzel  bravoo

Gerçekten de bakım periyotları 3000 - 5000km lerden 15 hatta 30.000km lere kadar yükseldi ancak yollar aynı yollar, hava bildiğin aynı tozlu hava; hadi daha kaliteli tam sentetik yağ ile yağ değişim aralığını uzattın diyelim, tıkanan yakıt ve hava filtresi ne olacak peki??

Ben 8.000küsür km de hava filtremi yeniledim, işin ilginç yanı filtre pek kirli değildi ama aracın gaz yiyişi canlanmıştı resmen.
 

çellocu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ocak 2011
Mesajlar
1,359
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Ynt: ilginç Shell ve Full kıyaslaması

Tolga KARACA link' Alıntı:
[quote author=çellocu link=topic=2301.msg47269#msg47269 date=1316507071]
Arkadaşlar çok bilmişlik taslamak istemem ancak 5 sene renault servisinde çalışmışlığım var ( meslek lisesi motor bölümü mezunuyum ). eskiden araçların yağ değişimi 3000 km de yapılırdı ve her değişimde hava filtrelerini kontrol ederdik, en fazla 2 yağ değişiminde filtreler tıkanmış oluyordu. bence şu anda 15000 km denilen bakım süresi filtreler için çok uzun bir süreç. Benim aracımda şu anda 11 bin küsürlerde ve ortalamam 5,8-5,9 lardan 6,2 lere yükselmiş durumda (ş.i.) yakıtı her zaman PO dan alıyorum.

Biraz bilmişlik var mesajda  011zaa
şaka bir yana sizin gibi tecrübe sahibi arkadaşların paylaşımlarını görmek çok güzel  bravoo

Gerçekten de bakım periyotları 3000 - 5000km lerden 15 hatta 30.000km lere kadar yükseldi ancak yollar aynı yollar, hava bildiğin aynı tozlu hava; hadi daha kaliteli tam sentetik yağ ile yağ değişim aralığını uzattın diyelim, tıkanan yakıt ve hava filtresi ne olacak peki??

Ben 8.000küsür km de hava filtremi yeniledim, işin ilginç yanı filtre pek kirli değildi ama aracın gaz yiyişi canlanmıştı resmen.
[/quote]

o kadarda olsun abi ya, hayatımın en güzel yıllarında bütün renault modellerinin altına yattım  011zaa seninde dediğin gibi hadi yağ kalitesini arttırarak değişim km sini uzattın fakat filtreler için aynı durum geçerli değil bana göre..
 
Üst